karol24041998 Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 Witam, posiadam zacisk XT BR-M785. Muszę do niego dokupić klamkę. Pytanie czy klamka Saint BL-M820 będzie dobrze współpracować? Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huskarl Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 Internet mówi, że nie. W tym wątku http://singletrackworld.com/forum/topic/saint-leverxt-caliper-compatibility koleś wysłał maila do shimano i mu odpowiedzieli, ze nie, bo ta klamka jest skonstruowana by przeciskać ilość oleju potrzebną by uruchomić 4 cylinderki zacisku Saint, a XT ma tylko dwa cylinderki, przez co skok klamki będzie za mały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol24041998 Napisano 27 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 Dzięki wielkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 27 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 E tam, gadanie. Mam klamki Zee, domyślnie współpracujące z 4tłoczkowymi zaciskami z zaciskami SLX 675 i Deore 596 i chodzi jak ta lala. Także Sainty też będą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 27 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 Pożenić sie nie da magury i shimano, ale zacisk 4 tłokowy od shimano czyli zee, saint czy nowy xt mozna mieszać z klamkami z servo wave. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 4 Września 2017 Udostępnij Napisano 4 Września 2017 a tam się nie da: https://www.bike-components.de/de/s/?keywords=23410 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Września 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Września 2017 Nie o to chodzi, magura ma dużo większe tłoki, klamki zwyczajnie brakuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 6 Września 2017 Udostępnij Napisano 6 Września 2017 Gdzieś widziałem mix klamki Shimano z zaciskiem MT5/MT7 ,podobno żylety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huskarl Napisano 6 Września 2017 Udostępnij Napisano 6 Września 2017 (edytowane) Wszystko się da połączyć bo łączymy element przepychający olej z elementem który ten olej ma przejąć, więc jeśli olej jest ten sam i przewody są szczelne to wszystko ze wszystkim będzie jakoś się sprawować. Chodzi o kompatybilność. Jeśli klamka przeciska za mało płynu by wypełnić cylindry zacisku, to klocki nie docisną do tarczy. Może być tez tak, że na początku będzie działać super, ale gdy klocki się lekko zetrą, tarcza się podszlifuje, to wymagany skok tłoka będzie tak duży, że zabraknie oleju w klamce by je docisnąć i nie zahamujecie. W drugą stronę, jeśli klamka ma duży tłok a zaciski są małe, to jej skok będzie bardzo krótki, bo powiedzmy 1/3 oleju z niej wystarczy by zablokować koło. Często ruch tłoczka w klamce jest modulowany przez jakąś krzywkę, by początek docisku (powiedzmy 1cm ruchu klamki) przesuwał klocki daleko (by skasować szczelinę klocki<->tarcza) a kolejny centymetry ruchu klamki przesuwają cylindry już mniej, dla modulacji siły zacisku. Jeśli klamka nie została zaprojektowana do pracy z danym zaciskiem to te punkty są w innych miejscach i może być niewygodnie lub dziwnie. Będzie jakoś chodzić i może to będzie przeszkadzać, może nie. Nie wiem czy warto kombinować. Klamki Zee są droższe i nie zaprojektowane do współpracy z XT, więc czemu nie kupić takie pasujące? W samochodach jeśli zmienia się zaciski na większe to zmienia się też pompę (wyjątek: agrotuning). Tam co prawda hamulce są wspomagane więc odczucie na pedale się nie zmienia. Edytowane 6 Września 2017 przez huskarl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 6 Września 2017 Udostępnij Napisano 6 Września 2017 (edytowane) Powinno grać, dlaczego? Zee(640) ma klamki z SLX(675). Saint(820) ma praktycznie ten sam zacisk co Zee(640), a hamulce XT(785) to tylko inna klamka, a zacisk jest SLX(675). Inna rzecz, fani lekkości do Saint'a wkładają klamki XTR żeby było lżej. Jaki sens jest takiego mieszania to nie wiem, ale działać będzie. Edytowane 6 Września 2017 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Września 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Września 2017 podobno żylety Słuchaj, duże tłoki zacisku magury + mniejszy tłok w klamce shimano = kilkukrotnie większa siła hamująca. Jak komuś np nie przeszkadza że szpara jest mikroskopijna i mu ociera tarcza a zależy na łamaniu goleni i wyrywaniu nypli to to jest dobry pomysł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp3playerfan Napisano 7 Września 2017 Udostępnij Napisano 7 Września 2017 A jeśli chciałbym połączyć klamki M785 - XT i zacisk M820 Saint to z tego co wyczytałem wystarczy ze jest Servo Wave i powinno nie być problemu? Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 7 Września 2017 Udostępnij Napisano 7 Września 2017 Ta powinno być ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.