Qbotcenko Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 (edytowane) Witam, Planuję kupić coś na kształt hamulca przedniego - rower użytkowany głównie na śląskich\jurajskich asfaltach i leśnych duktach cały rok. Aktualnie mam na tył założone SLX'y m7000 bodajże i działają tak sobie... awarii jeszcze nie złapały, ale pierwsza zima dopiero przed nimi ;P Przechodząc do sedna - muszę założyć coś na przód, gdyż czasami na samym tylnim hamulcu nie wyrabiam i podczas gwałtownego nacisku zaczynam driftować. Mogę zanabyć znów te same SLX'y (cenowo chciałbym się zmieścić poniżej 400 złociszy), ale chodzi mi też po głowie Magura MT4 - opinie ludzi są pozytywne. Zależy mi głównie na bezawaryjności i w miarę możliwości na 'bezobsługowości' od +40°C do -30°C ;P Może coś pokroju Zee byłoby trwałe? Albo mechaniczne? PS. Mam tarczę od tektro, praktycznie nową i nie chce mi się jej jeszcze zmieniać bez poważnej przyczyny. Z góry dzięki za porady Edytowane 27 Sierpnia 2017 przez Qbotcenko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidzej Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 Bezawaryjność i temp. od -30 do +40 powiadasz? BB7 jest odpowiedzią na Twój dylemat Bezobsługowość niestety nie jest ich cechą. Ale przecież kręcenie tymi dwoma wymyślnymi czerwonymi pokrętkami to czysta przyjemność, zabawa, relaks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 czasami na samym tylnim hamulcu nie wyrabiam i podczas gwałtownego nacisku zaczynam driftować. Proponuje jeszcze popracowac nad technika hamowania zanim zmienisz ten hamulec, bo hamuje sie glownie przednim, tylni to tylko jako pomocniczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qbotcenko Napisano 27 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 Proponuje jeszcze popracowac nad technika hamowania zanim zmienisz ten hamulec, bo hamuje sie glownie przednim, tylni to tylko jako pomocniczy Główny problem w moim przypadku to brak przedniego hamulca ;P W sensie coś tam jest, ale po kilku wizytach w serwisie, kilku wytryskach oleju na manetce nie robi nic oprócz dociążania kierownicy... BTW. Hamując przodem nie zrobię frontflip'a? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 Jak chcesz coś niezawodnego to polecę jak kolega wyżej- Avid BB7 nie są tak bezobsługowe jak hedrauliki (o ile dany hydrauliczny działa poprawnie) i mają trochę gorszą modulację, ale w zamian za to są nie do zajechania- poza podkręcaniem klocków raz na parę tygodni nie trzeba przy nich nic robić, i nie ma tam co się zepsuć Osobiście ujeżdżam bb7 teraz na przodzie i jestem bardzo zadowolony Przez kierownicę nie przelecisz, chyba że chcesz- nawet jak nie umiesz hamować to wcześniej odruchowo puścisz klamkę niż wylądujesz na ziemii, chyba ze nie masz instynktu samozachowawczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qbotcenko Napisano 27 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 Hmm... Tak gwoli upewnienia się; do mechaników musiałbym kupić jakąś konkretną linkę i manetkę? I jak się taki BB7 sprawuje w wilgoci? Szybko złapie rdzę użytkowany zimą na śniegu, czy porównywalnie do hudraulika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 27 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 BTW. Hamując przodem nie zrobię frontflip'a? No właśnie jak popracujesz nad technik to nie Odnośnie mechanika potrzeba ci klamkę od vek i linke do vek. Generalnie są mechaniki ktore potrafią skutecznie zatrzymywać, bb7 jest jednym z nich, jest tez xm4 od hayesa. Reszta to gnioty, no pewnie są jeszcze jakieś zacne ale nie ma ich wiele. Hydraulik jak będzie dobrej jakości ( nie jakieś sh*tmano) i będzie na dot, powinien spokojnie działać od +40 do -20. Natomiast po jeździe zimą, gdzie soli pełno, trzeba myć zaciski, bo zaczną korodować po pewnym czasie. Trzeba tez dużo częściej robić serwisy. Generalnie dobry hebel na DOT i można zimą jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 Wszystko co metalowe i leci na to sól z drogi dobrze jest przemyć po jeździe, inaczej będzie korodować- nie ma na to siły. Może ci go nie przeżre na wylot, ale na pewno czysta woda nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qbotcenko Napisano 28 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2017 Ok, dzięki wszystkim za podpowiedzi Spróbuję ogarnąć te Avid'y, jeszcze nigdy mechaników nie montowałem ;P One mają w standardzie metaliczne klocki? Rozumiem, że nie mają jakichś specjalnych wymogów co do klamki, skoro zadziałają te od V-brake? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2017 (edytowane) Klocki fabryczne są chyba semi metal- w suchym ciche i dobra modulacja, w mokrym strasznie głośne i znacznie słabiej hamują Na twoim miejscu wymienił bym na metaliki, ja kupiłem klocki Niant z aliexpress i jestem bardzo zadowolony dobra modulacja, na mokro tak samo głośne jak inne, ale siła hamowania nie spada Edytowane 28 Sierpnia 2017 przez piciu256 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qbotcenko Napisano 21 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2017 Ehh... odświeżam wątek, gdyż jestem zbyt ułomny by coś zakupić w naszym PRL'u... W jednym sklepie moje zamówienie na BB7 wisi i czeka już od 3 tygodni (sprzedawca wciąż wciska mi kit przez telefon, że niby nie może skontaktować się z dostawcą), a w pozostałych sklepach podczas rozmów telefonicznych nikt nie jest w stanie stwierdzić kiedy produkt będzie na stanie.... Mógłby ktoś doradzić, gdzie można zakupić Avidy w sensownej cenie? (widziałem dostępne od ręki za 460pln z tarczami 160, ale czy to się jeszcze opłaca?) Ewentualnie... wiem, że to pewnie zimą mi strzeli, ale na bezrybiu i rak ryba - http://allegro.pl/magura-mt5-hamulec-hydrauliczny-przod-4-tloczki-i6967037289.html czy taki hebel dałby radę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.