m16iki Napisano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 Witam dostałem od kumpla licznik rowerowy jest to KELLYS KCC-16 WL i chcę go założyć do roweru na kołach 29 cali tylko nie znam się na licznikach i nie wiem w jakim miejscu przymocować tą czujke na amortyzatorze na jakiej wyskości... Jeśli jest coś niezrozumiałe to piszcie.. Proszę o pomoc przyjaciepozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 Czujnik montujesz na takiej wysokości aby miał odpowiednią odległość od magnesu na szprysze (zależnie od modelu 2-5mm ). Do prawidłowego wskazywania danych będziesz musiał jeszcze wpisać w licznik rzeczywisty obwód posiadanego koła . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m16iki Napisano 26 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 okk to rozumiem i to sobie poradzę ale jak zmierzyć rzeczywisty obwób koła w sensie jak to zrobic aby było jak najdokładniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 26 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 Poczytaj zanim modowie pozamiatają odgrzewanego kotleta. https://www.cyklotur.com/akcesoria/liczniki-rowerowe/przewodowe/p,licznik-bc-16-16-sigma,631682.html?_pli=25e9c6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 Jak zależy na nieziemskiej dokładności i posiadamy odpowiednią miarkę to warto zmierzyć długość kilku obrotów koła. Znacznie zmniejszy się wpływ paralaksy na pomiar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 Dwa pi er. Mówi Ci to coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 Dwa pi er. Mówi Ci to coś?Najgorsza z możliwych metod. Potrajasz w ten sposób błąd pomiarówy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 Zdejmij koło, weź około 3 metry nierozciągliwego sznurka, rozpocznik pomiar w którymś miejscu opony, przeciągnij sznurek naokoło by w tym sam samym miejscu złączyły się dwa końce, następnie zmierz długość sznurka od jednego do drugiego końca. Wymiar w milimetrach wpisz w licznik. Gdzie umieścisz magnes na szprysze, to nie ma znaczenia. Nsjważniejsze by odległość od czujnika wynosiła około 2mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 łomatkoboskoczęstochosko ... A potem się nie zdziw że o 10 % ci się dystans nie zgadza :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 A niby dlaczeo miałby się dystans nie zgadzać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 Promień geometryczny a promień toczenia to dwie różne rzeczy, to raz, a dwa to nierozciągliwy sznurek - to już lepiej przy tej (niezbyt dobrej) metodzie metalową taśmą "mierniczą" owijać oponę, jakby co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 Ale nas nie interesuje promień koła, a jego obwód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bbc Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 Potrajasz w ten sposób błąd pomiarówy. A mógłbyś to jakoś przybliżyć? ale jak zmierzyć rzeczywisty obwób koła w sensie jak to zrobic aby było jak najdokładniej? Daj kropkę pasty do zębów na oponę i przejedź kawałek. Zostaną kropki na asfalcie po każdym obrocie. Mierzysz dwie-trzy odległości i dzielisz. No i masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 Obwód obliczasz mnożąc średnicę razy π. Dzieci wiedzą, że π to 3.14 z hakiem. Każdy błąd pomiaru średnicy mnożysz przez 3,14 czyli go potrajasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 Ale nas nie interesuje promień koła, a jego obwód. A no tak, to są zupełnie niezależne wielkości ... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 Dlaczego interesuje nas zmierzenie obwodu, a nie średnicy (i na jej podstawie obliczenie obwodu), wyjaśnił Jaca911 w poście nad Twoim. Zupełnie niepotrzebnie próbujesz być złośliwy Pablo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2017 Nie wiesz o czym piszesz - ale szkoda mi czasu na tłumaczenie oczywistości ... Jak jesteś taki pewien swoich racji to proponuję zakład o coś konkretnego - zobaczymy jaki z ciebie mocarz "w temacie" toczenia koła ogumionego Edit: inna rzecz że dokładność rzędu kilku procent to i tak norma, i nie ma sensu (ani możliwości) walczyć o superdokładność ... Edit 2 o czym się kolega m16iki wkrótce przekona na własnej skórze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m16iki Napisano 28 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2017 dobra dzięki za odpowiedzi.. Skorzystałem z odpowiedzi użytkownika montell81 i wszystko śmiga.pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2017 Nie wiesz o czym piszesz - ale szkoda mi czasu na tłumaczenie oczywistości ... Jak jesteś taki pewien swoich racji to proponuję zakład o coś konkretnego - zobaczymy jaki z ciebie mocarz "w temacie" toczenia koła ogumionego Pablo w takim razie wyjaśnij nam wszystkim o czym piszesz. Może najlepiej na przykładzie. Zmierzyłem obwód koła metodą, która opisałem wyżej i wynik wyniósł 2290mm. Jaką wartość muszę wpisać w licznik by pomiar był najdokładdniejszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2017 Wpisz 2290, przejedź się 1 km wdłuz szosy z kilometrażem ( tam i z powrotem) - i napisz ile wskazał licznik ... Nic tak nie uczy jak dobra pratyka. Zrób to dla siebie, mnie to wisi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2017 To nie jest odpowiedź na moje pytanie. Skoro tak błysnąłeś pojęciami to ponawiam prośbę o wytłumaczenie nam jak to zastosować w praktyce. Jeżeli znów się wymigasz trzeba będzie uznać, że nie masz pojęcia o czym piszesz. Wyczytałeś coś w internecie, próbujesz błysnąć na forum, a Twoja wiedza ogranicza się jedynie do tego, że znasz dwa "trudne" słówka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2017 Nie przesadzajcie. Oczywiście metoda mierzenia obwody opony sznurkiem jest najmniej dokładna. Bo opona nie jest idealnie sztywna (po to ją wymyślono) tylko ugina się pod naciskiem. Dla szosowe wąskiej opony nabitej do 8 barów to ugięcie jest minimalne, ale terenowy balon nadmuchany niskim ciśnieniem ugnie się wyraźnie. Ugięcie ok 1cm jest zupełnie w normie. Czyli obwód opony zmierzony sznurkiem 2290mm daje nam teoretyczny promień 365mm. I tyle jest, dopóki nie dociśniemy opony do ziemi. A wtedy faktyczny promień (odległość od jezdni do osi koła to będzie 355mm. Czyli obwód toczenia, czyli odległość pokonywana przez rower przy każdym obrocie koła to 355 x 2 x Pi=2230mm I dlatego najdokładniejszą metodą jest ta z obrazka zapodanego przez @GTB (ten pomiar robimy z rowerzystą siedzącym na rowerze) Tylko, te 60mm różnicy obwodu to niecałe 3% błędu. Czyli jak licznik pokaże nam 20km/h, to faktyczna prędkość będzie 19,4 km/h (pomijając dokładność samego licznika). Nie ma sensu kruszyć o to kopii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2017 Garlock wzór na obwód koła tyczy się koła geometrycznego. Koło rowerowe pod ugięciem już kołem geometrycznym nie jest. Zatem nie ma w tym momencie zastosowania wzór 2Pi x r Nas interesuje tylko i wyłącznie obwód "koła" z oponą. Obwód koła z oponą jest taki sam bez względu na to czy z rowerzystą czy bez. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2017 Przeczytaj pkt.2 o promieniach koła ogumionego. Zwróć szczególną uwagę na "promień toczny" http://www.iepim.uniwersytetradom.pl/dokumenty/BSiTR/Inst%202.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.