ro35 Napisano 14 Października 2006 Udostępnij Napisano 14 Października 2006 witam, mam od wiosny bb5 (160mm) na przodzie. czasami zaglądałem do klocków ale dopiero teraz zauważyłem że się ścierają nierównomiernie. przejechane ok 3000km, dużo uwagi poświęciłem na właściwe ustawienie zacisku. klocek nieruchomy w bdb stanie, delikatnie ale równomiernie przytarty. natomiast klocek od strony sprężyny w paskudnym stanie, nierównomiernie starty (po skosie), niedługo będzie się nadawał do wymiany. podobno przy mechanicznych tarczówkach klocki mogą ścierać się nierównomiernie, ale czy aż tak bardzo ??? w końcu to avid, w miarę przyzwoity i popularny hamulec. sporo użyszkodników na tym forum ma takowe, proszę was o opinie... i jeszcze jedno, planowałem rozbiór na części mojego bb5 (aby dokładnie sprwdzić czy mu coś nie dolega) ale poległem już na starcie - paskudna śrubka pod plastikowym deklem, czym to cholerstwo odkręcić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ro35 Napisano 17 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2006 cd. zakupiłem nowe klocki avida, nie są symetryczne (czarny i niebieski, oryginalnie były czerwone - podróbki ?). wraz z miłym panem serwisantem próbowaliśmy zdiagnozować co z tym zaciskiem jest nie tak. wyszło, że klocek nieruchomy satbilnie przylega do powierzchni zacisku, natomiast ten drugi ma pewne luzy, tłok nierównomiernie wypycha go po naciśnięciu klamki (dlatego stary klocek nierówno się ścierał). porównywaliśmy z innym zaciskiem avida, gdzie oba klocki były stabilne jak skała. mam dwie możliwości: -reklamować zacisk (zakupiony na allegro u "powaznego" sprzedawcy), co zapewne wiąże się z długą korespondecją emailową, nie mam pewności czy ta droga zakończy się sukcesem. -rozebrać zacisk, jest jakaś szansa, że usterkę będzie dało się wyeliminować. czy ktoś z was serwisował avida bb5 ? nie wiem jakie narzędzia będą mi potrzebne (zazwyczaj sam sobie serwisuję rowerek, mam trochę kluczy różnych, ale patrząc na manuala bb7 - bb5 nie znalazłem - nie wygląda to za dobrze). w ostateczności zaniosę sprzęt do mechanika. jeszcze raz, kto z was rozbierał bb5 ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vito Napisano 19 Października 2006 Udostępnij Napisano 19 Października 2006 Tu masz na stronie producenta - ksiazeczke w pdf'ie jak sie rozbiera machanika, z tym ze BB7 a nie 5, moze maja podobne budowy. http://www.sram.com/en/service/avid/view.p...ID=1&subcatID=1 zassac musisz "Avid BB7 Overhaul Guide" tam masz krok po kroku co zrobic. Ja bym reklamowal jesli faktynie inne bb5 nie maja takiej przypadlosci. Sam mam BB7 i u mnie jest ok, ponad 4000 km i prawie jak nowe, a troche waze i lubie ostro hamowac. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ro35 Napisano 19 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2006 oglądałem ten manual, bb7 ma oba klocki ruchome więc inną budowę (no i klucze trzeba mieć specjalistyczne). idę do serwisu, może da się z tym coś zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vito Napisano 20 Października 2006 Udostępnij Napisano 20 Października 2006 oglądałem ten manual, bb7 ma oba klocki ruchome więc inną budowę... Jeden klocek ruchomy, tak jak bb5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcio Napisano 8 Maja 2007 Udostępnij Napisano 8 Maja 2007 A sprawdzales ustawienie pseudo "sprezynki"rozpychajacej klocki?? Jesli jest ona krzywo wlozona lub nie wskoczyla lub wyskoczyla z malej dziurki ze srodka klocka to to moze byc przyczyna. Sam mam avidy bb5 i wszystko super dziala. Ja nie reklamowalbym zacisku z allegro poniewaz w wiekszosci przypadkow to poprostu nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cookiesrulez Napisano 19 Maja 2007 Udostępnij Napisano 19 Maja 2007 Ja mam trochę inny problem, ale też związany z klockami w BB5. Dzisiaj przy dogłębnym czyszczeniu roweru postanowiłem sprawdzić stan klocków. I okazało się, że w tylnym hamulcu klocek ruchomy jest prawie jak nowy, za to klocek nieruchomy (od strony tego pokrętła do regulacji) jest starty prawie do zera :eek: Jak to możliwe? Z przodu wszystko jest ok, przy okazji dokładniejszych oględzin tylne tarczy okazało się że ma minimalne (ale zauważalne) bicie na boki. Trochę to dziwne, bo tarcza ma tylko 160mm, a ta z przodu 203 i jest prościutka. Czy to bicie tylnej tarczy może być spowodowane problemem z piastą? Bo wydaje mi się że szpilka (tzn ten kawałek metalu od szynkozamykacza) jest trochę skrzywiona, może to jest przyczyną problemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.