MrVoodoo Napisano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 Cześć!Odnawiam swoją starą ramę i zastanawiam się, czy można bezpiecznie pozbyć się tych piwotów. Czy ktoś już kiedyś wykonał taki zabieg i przeżył? Dzyngle są przyspawane na około, wydaje się, że można je łatwo odciąć i zeszlifować spaw, ale czy nie osłabi to rurek?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 Są dospawane do ramy, według mnie nie wpłynie to w żaden sposób na ramę. Ludzie wycinają nawet Pivoty w widelcach gdzie takie mocowanie jest elementem odlewu. Masz mocowanie na tarcze? Widzę że w końcu ktoś podszedł po ludzku do tematu renowacji i usunął całą powłokę przed malowaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszNN Napisano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 Same piwoty możesz wykręcić ale osobiście nie podejmowałbym się usuwania gniazd mocowania, za duże ryzyko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrVoodoo Napisano 26 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 Rower jest na tarczach od zawsze. Próbowałem te piwoty wykręcić, ale siedzą strasznie mocno, boję się, że przy wykręcaniu pęknie rurka. A bez nich miałbym +10 do szacunku w lesie.Na razie usunąłem tylko bezbarwny, przed malowaniem rama będzie dokładnie wyczyszczona do gołego aluminium Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 wycinałem pivoty w starej ramie i dalej jeździ już prawie 10lat bez żadnych problemów. Jak będziesz ciął to nie tnij przy samej rurce tylko zostaw i zapas i resztę zeszlifuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 Próbowałem te piwoty wykręcić, ale siedzą strasznie mocno, boję się, że przy wykręcaniu pęknie rurka. Bo są wkręcone na klej. Z racji że i tak masz gołą ramę to podgrzej Pivot zapalniczką/ opalarką ( porządnie) a następnie kluczem nastawnym ( francuz) złap Pivot i odkręcaj. Użyj francuza dlatego że tam podchodzi chyba klucz 10 który bardzo łatwo się ześlizguje i obrobi Pivot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kpt.zbik Napisano 2 Września 2017 Udostępnij Napisano 2 Września 2017 Potwierdzam, pivoty są wkręcane na klej do gwintów aby nie zgubić hamulców. Sam ostatnio wykręcałem, trzeba było użyć Stanowczej siły. Kleje do gwintów puszczają przy temperaturach powyżej 150 stopni. Może być problem rozgrzać zapalniczką. Stosunkowo duża powierzchnia oddawania ciepła. Na zdrowy rozum powinien byc tam dany klej niebieski, średniej mocy. Puszcza przy 30-40Nm czyli 3-4kg na metrowym kluczu (o ile nie popełniłem babora) Co do malowania pamiętaj, że na alu trzeba miec dobry podkład. Inaczej wszystko bedzie łatwo się zdrapywało. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Września 2017 Udostępnij Napisano 2 Września 2017 Kleje do gwintów puszczają przy temperaturach powyżej 150 stopni. Może być problem rozgrzać zapalniczką. Stosunkowo duża powierzchnia oddawania ciepła. Łatwo nie było ale zapalniczka zdecydowanie pomogła w moim przypadku. W przypadku gołej ramy ryzyka nie ma więc można próbować nawet opalarką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrVoodoo Napisano 2 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2017 Postanowiłem je wyciąć Na początek szlifierka z dużym zapasem, późnej kamień, dalej pilnik i papier. Ciągle czuć pod palcem lekką nierówność i prawdopodobnie po malowaniu będzie trochę widać, ale chyba wolę troszeczkę zostawić niż zeskrobać za dużo.Malowanie będzie proszkowe, rozważałem anodowanie, ale musiałbym wysyłać ramę i była możliwość tylko na naturalny kolor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kpt.zbik Napisano 2 Września 2017 Udostępnij Napisano 2 Września 2017 Mozesz zawsze przeszpachlować, albo je rozwiercić. Jest jeszcze jedna opcja, jezeli posiadasz mocną wiertarkę, lub masz dojście u kogoś w rodzinie. Kupujesz wykrętaki. Musisz nawiercić otwór, a potem na lewych obrotach wkręcasz wykrętak. On chce się wkręcić więc się nie ślizga, a śruba się wykręca. Wykretaki powinny pasować również do uchwytów gwintowniczych przez co masz duże ramię i wkładasz mniejszą siłę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.