thepanone Napisano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 leżał rower w piwnicy kilka lat, nie pamiętam czy coś robiłem z amortyzatorem by się nie uginał, ale teraz też nie pamiętam jak z powrotem odblokować skok, a może amortyzator umarł, a może da się go zregenerować, nigdy o niego nie dbałem. No dobrze, zacznijmy od tego jak odblokować skok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 No a ma blokadę skoku? Jeżeli nie to pewnie w środku jest rdza, wszystko napuchło itd i dlatego nie da się go ruszyć. Ewentualnie wyjąć tłumik i sprawdzić czy bez niego się ugina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 26 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 (edytowane) ma coś niebieskiego z napisem "lockout" po prawej a po lewej "reload", ale nie wiem czym się do tego zabrać a w internecie jakoś nie widzę Edytowane 26 Sierpnia 2017 przez thepanone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 26 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 Obróć niebieskie pokrętło, jak nie pomoże ... widelec prawdopodobnie na złom. Ale wcześniej trzeba by go rozebrać i ocenić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 (edytowane) "Preload" czyli napięcie wstępne. No to pokrętło powinno się obracać, tyle magii. Jak się nie obraca albo obraca się a to nic nie daje to wina tłumika ( oczywiście zakładając że nie stało się to co napisałem wcześniej) 30 sekund w google grafika.... Ściągasz "segera" z pokrętła, zdejmujesz je i masz tłumik pod klucz nasadowy, pewnie 26. Edytowane 26 Sierpnia 2017 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 26 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 (edytowane) Obróć niebieskie pokrętło, jak nie pomoże ... widelec prawdopodobnie na złom. jeśli ma się obracać o 90 stopni to się obraca, ale widelec sztywny w takim i siakim położeniu. "Preload" czyli napięcie wstępne. No to pokrętło powinno się obracać, tyle magii. Ale ten Preload służy chyba do rozbierania widelca a nie odblokowania skoku i chyba trzeba do niego jakiś klucz specjalny z tego co zobaczyłem na pierwszym lepszym filmie. No dobra, niebieski unlock obraca się, ale widelec sztywny, czy oznacza to że widelec do śmietnika czy nic to nie oznacza i zanieść go do serwisu? Edytowane 26 Sierpnia 2017 przez thepanone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 (edytowane) Ale ten Preload służy chyba do rozbierania widelca Służy do regulacji napięcia wstępnego sprężyny. No dobra, niebieski unlock obraca się, ale widelec sztywny, czy oznacza to że widelec do śmietnika czy nic to nie oznacza i zanieść go do serwisu? A zrobiłeś to co Ci pisałem? Edytowane 26 Sierpnia 2017 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 26 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 (edytowane) Pisałem że Preload odkręcany na filmie jakimś specjalnym kluczem którego nie mam, palcami nic nie dało się manipulować. Chwyciłem kombinerkami i pokrętło Preload pękło w środku, jakiś plastik, czyli już chyba nie nadaje się do ewentualnej regeneracji. To by było chyba na tyle z sobotniego domowego serwisowania. Edytowane 26 Sierpnia 2017 przez thepanone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 Pisałem Ci żebyś wyjął sam tłumik i zobaczył czy wtedy amor będzie się uginał, wyjaśni to gdzie leży problem. Czytaj trochę, post #2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemogg Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 Cześć Dart 2 ma tak prostą budową że do jego rozkręcenia nie miałem żadnego specjalnego klucza a zwykłą skrzynkę narzędziową i instrukcje RockShox oraz filmik jakiegoś Rosjanina z youtube. Pod przyciskiem czarnym z napisem Preload masz właśnie tą dużą sprężynę którą widzisz na zdjęciu a wkręcając/wykręcając ją ustawiasz pod siebie twardość tej sprężyny (po prostu skręcając ją mocniej amor będzie twardo działał przy wyłączonej blokadzie amortyzatora). Natomiast unlock powoduje, że przekręcając niebieskie pokrętło blokujesz przepływ oleju w tłumiku a tym samym skok amortyzatora. Poniżej podsyłam zdjęcie działania blokady skoku Turnkey oraz instrukcje serwisową Dart z 2011r. Jeśli masz dalsze pytania to pisz. PS. To pokrętło, które ułamałeś to pewnie ten czarny korek który widzisz na zdjęciu nad sprężyna. Da się gdzieś znaleźć na alledrogo,itp. 2011-dart-technical-manual.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 29 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2017 dzięki, wrócę do tematu jak znajdę trochę czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.