Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam pytanie ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi, mianowicie - jaki olej jest dany do amortyzatora Sr Suntour Raidon RL-R 26. Pytam ponieważ planuje przeprowadzić serwis tej części roweru, jeśli wiecie to napiszcie, z góry dziękuję za pomoc;)

Napisano

W tym amorze nie ma oleju, nawet tłumik nie jest rozbieralny. Jedyny olej jaki może być to ten do nasączenia gąbek jeżeli takie masz ( czasami są a czasami nie) i wtedy jest to 15W. Rock Shox 200ml za 20 zł chyba.

Napisano

A co jeśli na na lagach po kilku ugięciach zostają mi gdzie nigdzie czarne ślady? Gąbeczki raczej są ponieważ są dostępne do kupienia, czy te ślady mogą mieć z nami związek? I czy to może wskazywać że gąbeczki są suche?

Napisano

Więc jeśli chciałbym go przeserwisowac to wystarczy kupić olej, rozebrać, wyjąć gąbeczki, wycisnąć z nich stary olej, nasączyć na nowo i składać? Oczywiscie uszczelki przeciwkurzowe tez bardzo dobrze wyczyścić. Rozumeim ze nic wiecej zrobic sie nie da?

Napisano

Czyszczenie całych dolnych lag + smar na tuleje ślizgowe i uszczelki.

Napisano

Smar jakiś specjalny czy zwykły (tawot)?

Smar na uszczelki przeciwkurzowe Tak?

I jakie tuleje ślizgowe? Sory że tak dopytuje ale chce to zrobić porządnie, jeszcze pytanie czy do takiego serwisu należy spuścić powietrze?

Napisano (edytowane)

Dla własnego bezpieczeństwa spuść. Potem przy montażu można lekko podpompować żeby szpilka się wysunęła.

 

 

 

Smar na uszczelki przeciwkurzowe Tak?

 

Tak

 

 

 

Smar jakiś specjalny czy zwykły (tawot)?

 

Activia ma podobno dobry, ja używałem Slickoleum i też pracował bardzo fajnie. Każdy producent amortyzatorów ma w swojej ofercie jakiś smar ale ceny są kosmiczne. Wspomniany Slickoleum i smar SR od użytkownika Activia wypada bardzo dobrze cenowo.

 

 

 

I jakie tuleje ślizgowe?

 

 

W każdej dolnej goleni są dwie tuleje: górna i dolna. Trzeba je wyczyścić ( bez wyjmowania rzecz jasna bo są wbite) miękką szmatką z jakimś mało agresywnym odtłuszczaczem ( lekko rozcieńczony Izopropanol jest idealny) a następnie nałożyć smar. Na górną i uszczelki nałożysz palcem, natomiast do nasmarowania dolnej przyda się coś długiego i cienkiego. Ja zawsze nakładałem na krawędź tulejki troszeczkę więcej żeby górna laga wchodząca w dolną dodatkowo przepchnęła smar.

Edytowane przez skom25

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...