Skocz do zawartości

[Pierwsza szosa] Do 3000zł lub...


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

 

Obecnie jeżdżę na Lazaro Integral V3, ale w związku z tym, iż chciałbym pośmigać sobie również po lasach i polnych drogach, a dłuższe trasy po asfalcie na nim są dla mnie dosyć meczące (plecy i ogólna pozycja na rowerze), rozglądam się za szosą. To moje pierwsze miesiące z jakimś lepszym rowerem, bo wcześniej jeździłem na dosyć starym klekocie. Obecnie trasy po 30km nie sprawiają mi problemu i doszły jeszcze dłuższe dystanse typu 50-100km, kiedy rok temu przejechanie 30km to był wyczyn. Nie powiem, że jeździ mi się jakoś ciężko, najlepszy okres dla mnie to czerwiec i lipiec, bo w samym sierpniu rozpoczynają się mocniejsze wiatry i np. dzisiaj nie spotkałem kogoś na rowerze, na stravie również nie było nikogo w okolicach kilku kilometrów. średnie prędkości, jakie na nim osiągam, to jakieś 30km/h. W ciągu roku zaliczyłem, moim zdaniem, spory progres. Zrzuciłem zbędne kilogramy i mocno wciągnąłem się w jeżdżenie. 

 

Czy warto kupować szosę do 3000zł? A może te ciut droższe będą bardziej przyszłościowe? Czy jest jakaś diametralna różnica pomiędzy szosą za 3 koła, a taką za 5? Jestem dosyć wysoki, bo mierzę 194cm. Jeszcze nie przymierzałem szos.

Napisano

Do 3tys złotych kupisz solidną szosę na początek, nawet najbardziej renomowanych producentów(chociaż tutaj raczej najniższe modele z ich ofert). To na co warto zwrócić uwagę przy zakupie takiego roweru, to aby miał:

 

- Możliwie jednolitą grupę osprzętu, przynajmniej shimano Claris

- Karbonowy widelec

 

Na plus będą - waga poniżej 9.5kg, wytrzymałe koła i ewentualnie jakaś rozszerzona gwarancja. Niektórzy producenci oferują dożywotnią gwarancję na ramę dla pierwszego właściciela.

 

Masz upatrzone jakieś modele? Coś wpadło Ci w oko?

 

Czy jest diametralna różnica pomiędzy szosą za 3k, a za 5? Zależy czy w sensie osiągów czy komfortu/kultury pracy. Diametralna na pewno nie, w tym sensie, że odczuwalnie szybciej jeździć nie będzie jeśli chodzi o średnie prędkości. Będzie nieco lżejsza, trochę wygodniejsza(karbonowa sztyca, a może nawet rama), mieć lepszy osprzęt(Tiagra/105). Mam dwie szosy, jedną właśnie za około 3k(Trek 1.1) i drugą powiedzmy z góry średniej półki cenowej(karbon+105+ hydrauliczne hamulce tarczowe). Pomimo sporej różnicy w cenie, frajda z jazdy na obu rowerach jest podobna ;) Droższy po prostu nieco lepiej się prowadzi(nie wiem jak to określić, ale jest jakoś bardziej stabilnie), jest troszkę wygodniejszy, dzięki tarczom super hamuje no i Shimano 105 pracuje cichutko i zmienia przełożenia bardzo płynnie. Prędkości średnie/przyspieszenie - bardzo zbliżone.

Napisano

Dorzuć tak z 600-800 i przejdź się po sklepach, są wyprzedaże więc możesz kupić coś fajnego, zwłaszcza pod twój wzrost. Jak dla mnie to kupuj przynajmniej z tiagrą 4700 - 10 z tyłu, fajna kultura pracy. Niżej raczej nie ma co schodzić, jeśli możesz trochę dołożyć.

Napisano

Na razie szosa to temat na przyszły sezon.

 

Celować w koła 28 czy przy szosach jest trochę inaczej niż na crossach?

 

Na razie nie sprawdzałem żadnych szos i nie chodziłem po sklepach. Mam niedaleko Decathlon, lecz nie wiem, czy przymierzanie szosy X będzie miarodajnę, kiedy kupię szosę Y przez internet. Poczytałem trochę i te pozycje na nich mocno się różnią. 

 

Czy może warto jednak skubnąć używkę? Widze, że Treki Madone są w karbonie i Ultegrze zaczynają się od około 2500zł, co mnie trochę dziwi.

Napisano

Szosy mają tylko koła 28. Używkę możesz kupić, ale jeśli masz kogoś ogarniętego w serwisie rowerów albo ze sprawdzonego źródła. Osobiście bałbym się kupić używaną szosę na karbonie - nie wiesz co wcześniej przeszła. 

Napisano
Czy warto kupować szosę do 3000zł?

Warto. Jest to najrozsądniejszy budżet na pierwszy, nowy rower szosowy z przeznaczeniem do regularnych treningów.

 

Za tą kwotę można dostać nowy rower szosowy który ma:

  • klamkomanetki
  • karbonowy widelec
  • korbę ze zintegrowaną osią, typu two-piece crankset. U shimano zaczyna się ona od osprzętu Sora

 

Jak się dobrze pogrzebie w internecie to można nawet trafić na takie oferty

Wszystkie w/w rowery mają karbonowy widelec ( widelec - przeważnie aluminiowa rura sterowa, może któryś nawet full karbon, nie jestem pewny). Wszystkie mają korbę two-piece crankset. Osprzęt sora, haibike tiagra. Cube i Spec mają największą renomę, pozostałym rowerkom też nic nie brakuję i każdy jest dobry. W sumie to głównie rzecz gustu, geometrii i ceny przy wyborze. Taki sprzęt już nadaję się w zupełności do treningów w grupie :thumbsup: .

 

 

Czy jest jakaś diametralna różnica pomiędzy szosą za 3 koła, a taką za 5?

Nie ma diametralnej różnicy. Droższy będzie lżejszy i z lepszym osprzętem. Wg mnie rower na osprzęcie sora w zupełności wystarczy do regularnych treningów.

 

 

A może te ciut droższe będą bardziej przyszłościowe?

Przyszłościowa byłaby karbonowa rama. Najlepiej od razu z 11rz napędem. 

 

Osobiście nie widzę ekonomicznego sensu w przechodzeniu np. z napędu 9rz czy 10rz na 11rz. Bardziej opłacalne jest po prostu dbanie o aktualny rowerek. Jak się człowiek mocno wkręci w kolarstwo - wtedy sprzedać aktualny i kupić nowy, lepszy. Kolarz będzie wtedy bardziej doświadczony. Będzie miał wtedy szerszy pogląd na to czego dokładnie potrzebuję. Wybór kolejnego rowerku będzie bardziej świadomy. Bardziej doceni się sprzęt z wysokiej półki i poczuje różnicę jak najpierw się pośmiga na czymś ze średniej półki. Nie warto od razu skakać na głęboką wodę!

Za to jest sens w wymianie hamulców - jakby się często śmigało po górkach i odczuwałoby się taką potrzebę (np. na dual-pivot). Można pomyśleć też o wymianie linek i ewentualnie pancerzy na jakiejś bdb jakości. Potrafi to znacząco poprawić kulturę działania napędu/ hamulców. Karbonowa sztyca też ma sens. Ucina się wagę i podnosi komfort. Super sprawa. Mam w obu rowerach i polecam :thumbsup:.

Napisano

No, ten Kross Vento, :D

 

Na produkt UDZIELAMY 2 TYGODNIOWEJ GWARANCJI

 
Napisano

Skoro masz niedaleko siebie Decathlon to podejdź i zobacz co mają jeszcze na stanie jakby mieli tribana 540 to byłby sprzęt bardzo dobry i juz jakieś tam markowe koła

Napisano

Jakieś tam Mavici.. :) Triban 540 jest nie do pobicia w kategorii power/economo. Wady to: opony ślizgające się nawet w trenażerze i tyle. A zalet wiele: koła treningowe super, z nowymi kapciami (u mnie Michelin Pro4 Endurance 28c) super wygodne, kierownica naprawdę ekstra chwyt górny i agresywny drop, siodełko jest wygodne (zamontowałem je do Tribana 100 i ujeżdżam). Waga OK, wygląd też.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Napisano

 

 

Mylisz się. Niektórzy producenci dla bardzo małych rozmiarów ram dają koła 650.

No trochę za bardzo skróciłem wypowiedź. Jednak szosę na 650 widziałem tylko w ofercie decathlonu, a i to tylko na obrazku. Dla autora tematu zostaje 28 - a nie jak w mtb, gdzie są w zasadzie 3 rozmiary do wyboru, a raczej 2. 
Napisano

Jestem dosyć wysoki i mam do wyboru i tak tylko jedno koło, największe :D.

 

Czy jeśli zdecydowałbym się na zakup używki i od razu pojechał do serwisu to ile czekałbym na ekspertyzę? Dzień, dwa? Na allegro mogę teoretycznie zwrócić w ciągu 2 tygodni. Czy podczas takiego przeglądu serwisant wyłapie, że coś jest nie tak z daną częścią np. ramą carbonową?

Napisano

 

 

Czy jeśli zdecydowałbym się na zakup używki i od razu pojechał do serwisu to ile czekałbym na ekspertyzę? Dzień, dwa? Na allegro mogę teoretycznie zwrócić w ciągu 2 tygodni. Czy podczas takiego przeglądu serwisant wyłapie, że coś jest nie tak z daną częścią np. ramą carbonową?

Zastrzeliłeś mnie tym pytaniem :D A tak na serio: zadzwoń do serwisu i zapytaj, zależy to od aktualnego obłożenia i samego serwisu. Oczywiście o ile się podejmą, bo mogą nie chcieć brać odpowiedzialności. Ramy nikt nie wyłapie jeśli nie wydaje żadnych odgłosów, resztę mogą wyłapać. 
Napisano

No, boję się, jeśli chodzi o kupno używki z carbonem, stąd to pytanie :D. Jak pisałem to też wydawało mi się dziwne, ale zaryzykowałem. 

Napisano

Pytałam w kilku miejscach o 'diagnozy' ram karbonowych, niestety wszystkie odpowiedzi w salonach- serwisach rowerowych są takie same- prześwietlenie. Nie jesteśmy w stanie wyłapać uszkodzeń chyba ze będzie to widoczne mechaniczne zewnętrzne. 

Smutne, dlatego wykluczam na przyszłość szukanie jakiejkolwiek ramy karbonowej używanej.. (chyba ze znajomy zaufany itd... jak się takich ma i zna ich styl jazdy) 

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Witam ponownie.

 

Jest gdzieś rozpiska osprzętu Shimano, od najlepszego do najsłabszego?

 

Co powiecie o rowerach Fuji? Obecnie, model ######f 2.3 na allegro za 2150zł, w sklepach widzę, że stoi od 2300zł, a nawet 2800 xD.

Napisano

https://www.forumrowerowe.org/topic/41726-grupy-osprzetu/

i coś 'nowszego' nijako

https://roweroweporady.pl/grupy-osprzetu-rowerowego-shimano/


http://naszosie.pl/rowery-szosowe/grupy-osprzetu/

alternatywa dla forum


jesli widziałeś ten

http://allegro.pl/fuji-######f-2-3-52cm-2017-rower-szosowy-w-wa-30-i6946536644.html

to bardzo przecietny osprzęt/ miszmasz claris sora ovali fsa i ciezki ogólnie. 

taki wybor jak ktoś nie chce mieć napisu np. Triban 520 z jednorodną sorą.

Wg. mnie dziwnie ustawiony napęd. Jak na Alpy prawie. 


w tej cenie (2114) możesz mieć Unibika Neon z 2016 na pełnym Claris i kompakt z 11x34 z taperowaną główką. (ewentualnie lekka dopłata 200zł? za 2017rocznik) 

tak samo osprzetowo i taperowo Kellys'a arc 10. z 2017. (2370 zł co jest dobrą ceną jak na 8biegówkę)

Huragan 2 na mieszance starszej Sory z 2017 ( 9 biegów)

No i Meridka Race 80- ta chyba najbardziej w sport uderzy 52x36 na 12x25. Na Clarisie ale z taperem. 

za 2800 stoi też sportowy Cayo od Fuji 9 biegówka z 2017roku na nowej Sorze. (i to warte uwagi)

Wybór całkiem spory z towarzystwa. 

 

Napisano

Widzę, że Eries Eveo za 2600zł na Tiagrze. Ultegra chyba poza moim budżetem, bo najtańsze od czwórki.

 

Myślisz, że używka z carbonowym widelcem byłaby jakimś rozwiązaniem?

 

Tak w ogóle, czemu tak tanio? http://allegro.pl/trek-oclv-120-r-56-full-carbon-ultegra-ladny-i6956955775.html

 

 

Kurde, nie mogę się doczekać sezonu... Jak przesiadka ze zwyzcajnego roweru na Alivio dała mi takiego kopa i to był dla mnie olbrzymi przeskok. Gdzie maksymalnie jeździłem po 20-30km, tak teraz po 70+, średnia prędkość na 25-30km/h. Najbardziej ciekawi mnie opcja właśnie jeszcze wyższego osprzętu i przede wszystkim aerodynamicznej pozycji na rowerze. Z ciekawości lekko kładłem się na crossie ( :D ) i z 30km/h momentalnie przechodziłem do 45km/h

Napisano

Huragan 3 od Rometa to 2849zł, Tiagra 4700, carbonowy widelec. Dla początkującego utrudnieniem może być agresywna geometria. Z czasem można też wymienić koła na lżejsze.

Napisano

No dobra.

Przymierzyłem 58 i wydaje mi się, że jest za mały. Nie mam odpowiedniej sylwetki na rowerze.

 

Sprawdzam 59/60 i na allegro łącznie 24 sztuki nowe...

 

Myślicie, że warto zastanowić się tutaj nad przełajem? 

 

Trochę dziwne, że 58 są za małe, bo często producenci deklarują, że to rower dla 180-195  :icon_confused:

nie mogę edytować

 

takie wyniki mi wyszły po zmierzeniu na bike fit calculator

 

COMPETITIVE FIT

 

Top Tube Length
55.3 - 55.7 Cm
Seat Tube Range CC
57.6 - 58.2 Cm
Seat Tube Range CT
59.4 - 59.9 Cm
Stem Length
11.2 - 11.8 Cm
BB Saddle Position
83.1 - 85.1 Cm
Saddle Handlebar
53.8 - 54.4 Cm
Saddle Setback
5.5 - 5.9 Cm

 

 

 

 

EDDY FIT

 

Top Tube Length
55.3 - 55.7 Cm
Seat Tube Range CC
58.8 - 59.4 Cm
Seat Tube Range CT
60.6 - 61.1 Cm
Stem Length
10.1 - 10.7 Cm
BB Saddle Position
82.3 - 84.3 Cm
Saddle Handlebar
54.6 - 55.2 Cm
Saddle Setback
6.7 - 7.1 Cm

 

 
 
 
 
 
 
 

 

 

FRENCH FIT

 

Top Tube Length
56.5 - 56.9 Cm
Seat Tube Range CC
60.6 - 61.1 Cm
Seat Tube Range CT
62.3 - 62.8 Cm
Stem Length
10.3 - 10.9 Cm
BB Saddle Position
80.6 - 82.6 Cm
Saddle Handlebar
56.3 - 56.9 Cm
Saddle Setback
6.2 - 6.6 Cm

 

 

 

 

2797c13947fbad2db332c2a2d366.jpg

 

który rozmiar powinienem wziąć?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...