TommyMasta Napisano 25 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2017 Hej Wszystkim! Aktualnie jeżdżę na Domane, ale na przyszły rok planuję zakupić Treka Emondę z tego względu, że chciałbym mieć nieco lżejszy rowerek na okazjonalne wypady w góry(max kilka weekendów w roku) oraz do jazdy po przyzwoitej jakości asfaltach na codzień. Zastanawiam się nad dwoma modelami - SL5 i SL6: www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-szosowe-wyczynowe/emonda/emonda-sl-5/p/1440000-2018/?colorCode=black www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-szosowe-wyczynowe/emonda/emonda-sl-6/p/1441900-2018/?colorCode=grey SL5 będę mógł mieć za 8tys, SL6 za 10. Wg specyfikacji na stronie producenta, różnice pomiędzy tymi modelami to: - Napęd - 105vsUltegra - Przesunięcie masztu podsiodłowego(1cm vs 2cm) - Zestaw hamulcowy(Shimano 105, bezpośrednie mocowanie VS Bontrager Speed Stop) - Opona(R1 vs R2) - Koła - zbyt mało szczegółowy opis Ogólnie SL6(7.4kg) jest nieco lżejszy od SL5(7.8kg - na stronie Treka podano złą wagę). Teraz miałbym kilka pytań: 1. Zakładając, że dołożenie 2k nie jest wielkim problemem - czy warto pójść w SL6? Jak oceniacie stosunek ceny do różnicy zastosowanych komponentów? 2. Czy Ultegra jest zauważalnie lepsza od 105? Na pewno jest nieco lżejsza. 3. O co dokładnie chodzi z tym przesunięciem masztu podsiodłowego? Czy 1cm różnicy będzie odczuwalny? 4. Czy mógłby ktoś powiedzieć coś więcej na temat różnicy kół oraz hamulców? Generalnie byłbym również wdzięczny za opinie na temat Emondy każdej osobie, która miała okazje na tym rowerze jeździć. Z góry dzięki za wszystkie opinie i odpowiedzi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 25 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2017 Koła Race: piasty na maszynach. Bardzo słaby bębenek na kulkach (nie toleruje deszczu), łatwo wycierające się obręcze (kiepskie koła "do wszystkiego ". Maszynówki fabryczne bdb jakości. Możliwość zrobienia bezdętek - specjalne dedykowane opaski, bardzo trudny montaż opon bezdętkowych. Hamulce bontragera - jakość.... eh. Opony R1 drut, R2 kewlar. Co do przesunięcia (?) masztu - cokolwiek to znaczy - modele danej serii różnią się osprzętem, mają te same ramy i widelce. Więc to albo jakiś niułs albo błąd w specyfikacji. Opinie o Emondzie znajdziesz na szosa.org Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hondac Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Co do kół...to tylko mogę potwierdzić,niestety.W moich obręcz do wymiany po 5 tys.,po deszczu bębenek skrzypiał jak stara.... Ale i tak lubię moje SL6,zwłaszcza jadąc pod górę a'la Contador czyli na stojąco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TommyMasta Napisano 1 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Jeśli chodzi o koła, to myślę że w dalszej perspektywie będę celował w karbonowe. Ważne aby baza była solidna, więc chyba pójdę w SL6 na Ultegrze Faktycznie jest tak, że rowerek o masie niewiele większej od 7kg zrywa i podjeżdża zauważalnie lepiej niż szosy o 2-3kg cięższe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Tak, sama i to bez kolarza Jest to bajka. Inne elementy (sztywność, geometria) wpływają na to odczucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TommyMasta Napisano 1 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Był tutaj ostatnio jakiś temat o tym jak masa roweru wpływa na podjeżdżanie i czy liczy się jedynie masa całego układu rower+rowerzysta, czy może odchudzenie roweru daje troszkę więcej niż odchudzenie rowerzysty Niestety nikt nie podjął się wydania jednoznacznej opinii No, ale chyba jednak te 2kg na rowerze robią jakąś różnicę? Mam w okolicy jeden pagórek - 1km podjazdu przy średnim nachyleniu 12%, może to jakieś placebo, ale na szosie o masie 9kg podjeżdża mi się odczuwalnie lżej(1-2km/h szybciej przy podobnym wysiłku) niż na drugiej, która ma masę pod 11kg. Stąd napaliłem się na Emondę, licząc że przy masie rowerku 7kg to odczucie będzie spotęgowane W górach jeździłem jedynie tym cięższym rowerem, więc nie mam miarodajnego porównania jakie znaczenie ma masa roweru na podjazdach o długości powyżej 10km... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 2 Września 2017 Udostępnij Napisano 2 Września 2017 Domane vs Emonda będzie lepiej podjeżdżać ten drugi bo jest do tego stworzony. W górach jak dołożysz dwa bidony po litrze, to znowu będzie 9kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lederfox34 Napisano 2 Września 2017 Udostępnij Napisano 2 Września 2017 Był tutaj ostatnio jakiś temat o tym jak masa roweru wpływa na podjeżdżanie i czy liczy się jedynie masa całego układu rower+rowerzysta, czy może odchudzenie roweru daje troszkę więcej niż odchudzenie rowerzysty Niestety nikt nie podjął się wydania jednoznacznej opinii No, ale chyba jednak te 2kg na rowerze robią jakąś różnicę? Bike Board czerwiec 2017 art. "...mniejsza d u p a to lżej pod górę... i ogólnie lżej" str. 46/48 dosyć szczegółowo rozpisane na podstawie masy kół, kolarzy, masy rowerów. (Trek Emonda SLR i Look 795 Light plus dwa komplety kół) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 2 Września 2017 Udostępnij Napisano 2 Września 2017 Rama w modelach SL, jak na dzisiejsze, a nawet te sprzed kilkunastu lat standardy, lekka nie jest. Deklarowane 1091g (chyba podaja dla rozmiaru 56) jest dobrym wynikiem dla aero ram, gdzie tego karbonu jest troche wiecej Dla przykladu, w cenie SL6, Canyon Ultimate SL 8, na nowej Ultegrze, rowniez z hamulcami, chyba na lepszych kolach DT, lepszych oponach GP4SII. Deklarowana waga ramy 940g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 2 Września 2017 Udostępnij Napisano 2 Września 2017 Ja jak swego czasu poczytałem posty tobo na temat Treków, to skutecznie wyleczyłem się z tej firmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TommyMasta Napisano 2 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2017 Wiadomo, że u Treka stosunek jakości zastosowanych komponentów do ceny nie jest najlepszy, ale mam jakąś słabość do ich szos... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Września 2017 Udostępnij Napisano 2 Września 2017 Sl ma suport bb90 - łożyska zamontowane bezpośrednio w karbonie. Na stronie Kogel bearings jest info o plusach i minusach standardów rynkowych. Odnośnie Treka: owalizacja/rozbicie gniazd suportu. Nie zalecane dla ciężkich/generujących dużo watów. Ramy karbo Treka nie mają słabych punktów poza tym, durnym, rozwiązaniem. Ma to swoje plusy: dożywotnia gwara = nowa rama i widelec co jakiś czas. Można to postrzegać jako korzyść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.