Skocz do zawartości

[rama] Monteria, kellys vs reszta ram?


MakkuT

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie!

 

Jako ze zaczynam przygode z rowerami, a dokladniej MTB i jeszcze nie do konca sie znam to chcialbym zadac kilka pytan. Prosilbym o dosyc wyczerpujace wypowiedzi, wiedza sie zawsze przyda :3

 

A wiec od poczatku, uslyszalem w kilku sklepach, ze rama jest najwazniejsza, i to jest niewatpliwe, lecz w takim razie jak mam takiej szukac? Skad mam wiedziec, ze dana rama jest lepsza niz w konkurencji etc? Wiem, ze w markach przewaznie ramy sa takie same, dlatego jakie polecacie ramy dla totalnego laika, ktory moze wydac okolo 2 tysiace na rower?

 

Mam kilka typow, typu Monteria 29DRX ( http://www.monteria.pl/29-drx ) , Kellys TnT 30.

 

Pytanie teraz, który rower będzie lepszy? Bo jeżeli chodzi o osprzęt, to zawsze mogę sobie potem dolozyc jakies deorki do kellysa, pytanie tylko co będzie miało najlepsze te 'fundamenty'?

 

Prosilbym o jakies podpowiedzi czym się kierowac albo kilka typow do 2k, wiem było ich mnóstwo, ale nie chodzi mi o osprzęt, a o reszte. Potem sobie najwyżej dorzucę kilka stowek i doloze cos ciekawszego. :)

 

PS Jeżeli ktoś by chciał to może mi powiedzieć co się przyda jeszcze do takiej jazdy typu: kask, buty kolarskie, bidon..

 

Pozdrawiam serdecznie :)

 

 

 

Napisano

Rozważasz zakup roweru bazowego (do dalszego upgrade'u) z dobrą ramą w okolicach 2k PLN? To będzie b. trudne - w rowerach budżetowych to właśnie rama często jest jednym z najsłabszych punktów. Sensowna rama do XC w dzisiejszych czasach powinna być lekka (grubo poniżej 2kg), mieć geo odpowiadające preferencją kierującego (w uproszczeniu "sportowa" czy "turystyczna") no i przede wszystkim mieć potencjał (np. taperowana główka). W rowerach w tym przedziale cenowym każda jedna będzie ważyła poand 2kg, będzie do bólu "turystyczna" i dodatkowo będzie miała prostą główkę utrudniającą montaż przyzwoitego amortyzatora w przyszłości.

Pamiętaj też, że rower budżetowy obwieszony kompletem osprzętu XT czy XTR prędzej zmieni się w rower cyrkowy niż jakieś przyzwoite jeździdło. Tak więc albo kupujesz rower budżetowy i akceptujesz go jakim jest albo zbierasz kasę dalej na rower, którego nie trzeba będzie upgradeować i będzie miał przyzwoitą ramę.

Może też być tak, że przeceniam Twoje oczekiwania (w sumie ich nie sprecyzowałeś). Jeśli chcesz tylko sprawnego technicznie roweru bez aspiracji do startów to ramą się nie przejmuj - jakościowo i funkcjonalnie w danym przedziale wszystko porównywalne. Skoncentruj się na dopasowaniu roweru do siebie i nie pomijaj aspektów wizualnych.

Napisano

No wlasnie tak jak mówisz moje oczekiwania sa takie, ze to ma być po prostu sprawny rower, który będzie mi sluzyl do wypadow 2 razy w tygodniu, czysta reakreacja, nie żadne zawody :)

​W takim razie po prostu poczytać, które ludzie polecają rowery i tym się sugerować a jeżeli mówimy i czyms do upgradeowania to już takie polki cenowe, ze dla laika nie ma sensu tak? 

 

A jakbys mogl mi jeszcze powiedzieć który lepszy, ta monteria czy ten kelly :) 

 

Pozdrawiam

Napisano

Po prostu nie ma większego sensu jakiś poważniejszy upgrade takowych rowerów. Zadaj (w nowym wątku) pytanie który z przedstawionych rowerów brać i dlaczego oraz wymień swoje typy i zapewne ktoś pomoże.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...