Skocz do zawartości

[wielkosc tarczy] do przedniego hamulca


QUKIEL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

po padnietym suporcie w 4 miesiace w moim budzetowcu zaczynam zmiany.

Wjechala juz deorka z hollowtech (dzieki za pomoc w poprzednim temacie).

Teraz denerwoje mnie strasznie przedni hamulec.

Rower to Kross Hexagon x3 2015 na v brake. Chcialbym wrzucic z przodu tarcze (mozliwie najwieksza). Co oczywiscie oznacza wymiane widelca. Hamulca z tylu praktycznie nie uzywam poniewaz szkoda mi opony na asfalcie a po przednim musze tak przypierdzielac ze jeszcze troche to chyba linka pojdzie.

Proszę o poradę jaki widelec kupic do jak najwiekszej tarczy ktora bede mogl tam wcisnanc (taki zeby wytrzymal przy ostrzejszym hamowaniu). System moze byc mechaniczny. Mile widziany skok amora 100mm z blokadą na asfalt.

Interesuje mnie oczywiscie wersja w miare budzetowa.

 

Z gory dziekuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chcesz mocniejsze hamulce od vbrake (niewiem co miałeś poprzednio) to zmiana jedynie na hydrauliczne np Deore i wyżej. Tarcza 180 mm powinna wystarczyć np Shimano SLX a najlepiej XT. Z mechanicznymi hamulcami tarczowymi według mnie nie warto wchodzić. Własnie testuje to na szosie. Po wymiane tarczy na lepszą i większą XT ICE siła hamowania bez zmian. Brat ma hydrauliki i jest dużo lepiej. Z budżetowego amora według mnie minimum Suntour Raidon i Activi. Poniżej nie warto rozpatrywać. Ewentualnie uzytki z RS Recon , FOX 32 ale to minimum 700 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się dopieścić Vki żeby działały b. przyzwoicie. Nie wiem czy jest sens robić taką hybrydę bo biorąc pod uwagę zmianę amora, koła i zakup hamulca i tarczy trochę PLNów na to pójdzie. I koledzy rację mają - tylny hamulec też ważny i trzeba zacząć używać. No chyba, że chcesz podwoić albo i potroić wartość roweru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dam radę. Po to byl budzetowiec zeby w miare powoli ale sukcesywnie go ulepszac.

Zestaw na Suntour XCR i tarczy Shimano Deore XT wyglada ciekawie.

Poleccie jeszcze jakies kolo z piasta na ta tarcze i mechanizm hamulca to bedzie pelen komplecik.

Co do hamulca z tylu to troche zle napisalem. Oczywiscie od swieta uzywam go na tyle umiejetnie zeby nie zajechac opony ale koniec koncow i tak po przednim przypierdzielam ostro praktycznie zawsze z reszta nie moge zniesc odglosu wstydu kiedy mam mokre felgi i hamuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to byl budzetowiec zeby w miare powoli ale sukcesywnie go ulepszac.

No i w efekcie zapłacisz dużo więcej niż jakbyś od razu wziął to co trzeba i ciągle będzie to budżetowiec. To nigdy nie będzie miało końca aż się zablokujesz na czymś czego nie da się zrobić, albo będzie absurdalnie drogie. Dojedź to co masz i tym czasem odłóż kasę na nowy rower.

 

praktycznie zawsze z reszta nie moge zniesc odglosu wstydu kiedy mam mokre felgi i hamuje...

I myślisz że tarcze są cichsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Hamulca z tylu praktycznie nie uzywam poniewaz szkoda mi opony na asfalcie a po przednim musze tak przypierdzielac ze jeszcze troche to chyba linka pojdzie.

 

 

Hamuje się zazwyczaj na oba hamulce.

Zamiast skakać jak mały kogucik do wielkiego psa, posłuchaj ludzi, co mają kapinkę doświadczenia w jeżdżeniu rowerem. A sznib ma nie najgorsze akurat.

 

Wspominasz że może być mechanik, który zazwyczaj hamuje słabiej niż dobra vka. Widelec proponowany XCR to chyba max co nowego możesz wsadzić do swojej ramy. Dodatkowo "tarcza jak największa" tez jest argumentem dość średnim, bo dobry hamulec na tarczy 140 wyśle sie do sąsiedniego powiatu. Tarczą 180 albo najlepiej 203 zrobisz tylko krzywdę widelcowi i swojemu portfelowi. Znaczy, nie zrobi krzywdy dobremu widelcowi ale nie możesz wsadzić dobrego widelca. I to nie to że ja ci zabraniam, tylko szanse ze znajdziesz kompatybilny z ramą i w dobrej cenie jest lekko mówiąc nie wysokie.

 

Poza tym jeszcze raz zobaczę że tak skaczesz, gdy ktoś ci kulturalnie i bez aluzji dobrze radzi dostaniesz banana i krzyżyk na drogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez przesady, 180 na przód to właściwie standard. XCRy często są montowane ze 180kami, producent nigdzie nie zastrzega że nie wolno. To nie jakaś wylajtowana konstrukcja żeby coś mu się miało stać a mocowanie jest dosyć pancerne. A to 140 to już całkiem abstrakcja jeżeli minimum dla PM to 160. 140 jest chyba niemożliwe do montażu w żadnym widelcu do MTB. Pomysł wymiany połowy roweru jest głupi ale zostańmy przy argumencie który ma sens czyli koszta, a nie że komuś duża tarcza zaszkodzi.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...