Skocz do zawartości

[lampka przednia] Cateye Volt 400 vs B&M Ixon IQ Premium


rogalR

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

Prosiłbym o poradę, którą z tych dwóch lampek wybrać:

 

Użytkowanie: 80% miasto, 20% las

Średnia prędkość jazdy: 15-25 km/h

 

Cateye Volt 400 używałem przez chwilę, ale sprzedałem, bo oślepiał. Potem, równie krótko, IXON Core Flash i o ile ten nie oślepiał to, jednak w lesie światła jest za mało do komfortowej jazdy z większymi prędkościami i nie wszędzie tam, gdzie jest ono potrzebne.

 

Cateye Volt 400 (ok. 210 zł):

+ wystarczająco mocna do moich potrzeb

+ solidne wykonanie

+ bardzo dobry uchwyt

+ wymienny akumulator (można założyć o większej pojemności)

- krótki czas działania przy pełnej mocy (2h)

- oślepia

 

B&M Ixon IQ Premium (ok. 300 zł):

+ długi czas działania przy pełnej mocy (5h)

+ nie oślepia

- obawiam się, czy będzie wystarczająco mocna (50 lux okazało się dla mnie za mało)

- wykonanie jest średnie (plastikowa obudowa)

- uchwyt pozostawia wiele do życzenia

 

Byłbym wdzięczny za Wasze rady.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam B&M Ixon IQ Premium. Jeżeli masz jakieś pytania to pisz smiało.Taką lampkę można kupić za 49,5 euro Busch + Müller IXON IQ Premium LED Frontleuchte - 1922QM - Bike24

 

Czy z Twojego doświadczenia nadaje się ona do jazdy po lesie z prędkością 20-25 km/h?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o leśne drogi czy ścieżki gdzie nie ma nisko wiszących gałęzi to tak. W tej lampce strumień światła jest specjalnie ukształtowany aby nie oślepiać osób jadących z naprzeciwka więc siłą rzeczy jest skierowany w dół, przez co nie oświetla tego co jest powyżej kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeżeli chodzi o leśne drogi czy ścieżki gdzie nie ma nisko wiszących gałęzi to tak. W tej lampce strumień światła jest specjalnie ukształtowany aby nie oślepiać osób jadących z naprzeciwka więc siłą rzeczy jest skierowany w dół, przez co nie oświetla tego co jest powyżej kierownicy.

 

Przerabiałem to w IXON Core - co jest zaletą w mieście, staje się wadą w lesie. Stąd mój dylemat. Jednak skłaniam się ku Cateye Volt 400.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Luxosa na dynamo, więc bardzo podobny rozkład i ilość światła. Mam go przykręconego na stałe do widelca, tak żeby nie świecić główną wiązką po oczach. W lesie jest to za nisko, brakuje dystansu, a na pofalowanym terenie bywa za jasno. Jeżeli Ixon daje się łatwo (bez nadwyrężania i zużycia mocowania) przestawić żeby świecił wyżej, to powinno być sporo lepiej.

Premium względem Core przede wszystkim świeci szerzej, większa jasność nie będzie tu tak istotna (między 70, a 90 lux nie widzę większej różnicy).

 

Jedyny sensowny kompromis to dwie lampki, czyli kup Ixona i latarkę lub czołówkę. Na drogi masz lampkę, a w lesie dopalisz sobie latarką. Drogo ale skutecznie.

Skoro większość czasu spędzasz na drogach, to najpierw kup Ixona i jak podniesienie lampki nie załatwi sprawy w lesie, to zbieraj na latarkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam Luxosa na dynamo, więc bardzo podobny rozkład i ilość światła. Mam go przykręconego na stałe do widelca, tak żeby nie świecić główną wiązką po oczach. W lesie jest to za nisko, brakuje dystansu, a na pofalowanym terenie bywa za jasno. Jeżeli Ixon daje się łatwo (bez nadwyrężania i zużycia mocowania) przestawić żeby świecił wyżej, to powinno być sporo lepiej. Premium względem Core przede wszystkim świeci szerzej, większa jasność nie będzie tu tak istotna (między 70, a 90 lux nie widzę większej różnicy).   Jedyny sensowny kompromis to dwie lampki, czyli kup Ixona i latarkę lub czołówkę. Na drogi masz lampkę, a w lesie dopalisz sobie latarką. Drogo ale skutecznie. Skoro większość czasu spędzasz na drogach, to najpierw kup Ixona i jak podniesienie lampki nie załatwi sprawy w lesie, to zbieraj na latarkę.

 

Uchwyt w Ixonie jest średni, szczególnie w porównaniu z Cateye'm. Nie przekonuje mnie również jakość wykonania i brak trybów migających. Rozkład światła w Core jest świetny, świeci bardzo szeroko, jednak zasięg nie jest imponujący. Wadą lampek z obciętą wiązką jest to, że przeszkód powyżej pewnej wysokości nie widzimy lub dostrzegamy je (zbyt) późno. Najbardziej przeszkadza to w lesie.

 

Może nieco wbrew początkowym założeniom (jazda miejska) wybrałem Cateye'a.

 

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luxos ma większy zasięg (jak się podniesie koło, lub lampkę) niż bocialarka (xm-l). Po prostu wiązka jest bardziej skupiona.

 

Core świeci szeroko? https://www.bumm.de/files/Produkte/50%20Lux.jpg

Premium: https://www.bumm.de/files/Produkte/80%20Lux%20-%20Ausleuchtung%20IQ-Premium.jpg

Luxos: https://www.bumm.de/files/Produkte/90%20Lux,%20LUXOS%20U%20Flutlicht.jpg

Oczywiście jasność przekłamana, bo to zdjęcia producenta, do tego w pomieszczeniu. Tak dobrze oświetlony sufit, to odbicie od podłogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Luxos ma większy zasięg (jak się podniesie koło, lub lampkę) niż bocialarka (xm-l). Po prostu wiązka jest bardziej skupiona.   Core świeci szeroko? https://www.bumm.de/...ukte/50 Lux.jpg Premium: https://www.bumm.de/... IQ-Premium.jpg Luxos: https://www.bumm.de/...U Flutlicht.jpg Oczywiście jasność przekłamana, bo to zdjęcia producenta, do tego w pomieszczeniu. Tak dobrze oświetlony sufit, to odbicie od podłogi.

 

Wiem, że to bardzo subiektywne i zależne od wielu czynników (np. stan wzroku), ale ja z Core'm nie widziałem na 45m przed sobą, a lampka była ustawiona prawidłowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny raz podkreślę, te zdjęcia są przesadzone.

Skuteczny zasięg Luxosa, to jakieś 30m (tak jak mam ustawione), donośność (widać światło na bloku jak się najedzie na próg zwalniający) z tego co pamiętam to 100-150m, oświetlenie odblaskowych znaków (np. duże tablice na skrzyżowaniu, też po najechaniu na próg czy coś podobnego) ponad 200m.

 

Taka lampka ustawiona prawidłowo będzie miała mniejszy zasięg, bo główny snop idzie w dół. Jak się ustawi poziomo, to zasięg będzie lepszy.

Jest jeszcze kwestia oczekiwań. Na większej odległości wystarcza mi, że widzę gdzie jest droga (orientacja w terenie, tego mi głównie brakuje przy nieoślepiającym ustawieniu) i czy nie ma większych przeszkód (rzeczy nie do przejechania), więc nie potrzeba idealnie widzieć całego podłoża. 20-30m podświetlenia podłoża powinno już wystarczyć do swobodnego omijania mniejszych przeszkód (dołki, kamienie, korzenie, błoto...) przy prędkościach o których mówimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...