zmogu Napisano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 (edytowane) Witam serdecznie, jest to mój pierwszy post na tym forum oraz pierwszy temat. Chciałbym zaznaczyć, iż nie mam pewności czy umieszczam temat z zapytaniem w dobrym miejscu.Jeśli nie, to bardzo przepraszam i proszę o przeniesienie. Rozumiem, że wielu z Was budżet na miarę poniżej 500 złotych na rower po prostu wyśmieje. Tak, jak to niejedni zrobią z zakupem auta poniżej 5 tysięcy. No trudno, lecz niektórych w danym momencie po prostu może na niego nie stać, a nie są profesjonalnymi kolarzami, a traktują to jako hobby lub po prostu środek transportu. Do rzeczy. Mam okazję zakupić rower Speeder Shimano Gear System za 300zł. Tutaj chciałbym się Was poradzić w tej kwestii, na ile Wy, ludzie siedzący w tym fachu już trochę, byście go wycenili. Czy może jest wart trochę więcej, czy za 300 złotych opłaca się go brać, a może wart jest o wiele mniej..? Nie mam niestety informacji jakie to są opony itd. Spisuję tylko to, co widzę na ramie.Dodam, że nie siedzę w tym fachu ani trochę, a jazdę tym rowerem przeznaczyłbym głównie do poruszania się po asfalcie i czasami ścieżkami prowadzącymi przez las. Poniżej załączam fotki tegoż roweru. Edytowane 22 Sierpnia 2017 przez zmogu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 23 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Po tych zdjęciach to można stwierdzić, że rower jak rower i ma przednią oponę założoną odwrotnie Rama w takim rowerze jest z rurek od CO, więc popsuć się jej prawie nie da. Wszystko zależy od tego w jakim stanie jest osprzęt, bo jak napęd jest do wymiany to prawie 50% ceny musisz dołożyć na starcie. Do tego trzeba sprawdzić hamulce, stan łożysk i centryczność kół. Nie mniej jednak 300 zł to nawet jakby był w idealnym stanie to sporo. 200, może 250, ale jak jest cały do serwisu to 100 - 150 zł. Markowe klasyki w tym stylu na wysokich grupach Shimano chodzą po 500 zł, więc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmogu Napisano 23 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Po tych zdjęciach to można stwierdzić, że rower jak rower i ma przednią oponę założoną odwrotnie Rama w takim rowerze jest z rurek od CO, więc popsuć się jej prawie nie da. Wszystko zależy od tego w jakim stanie jest osprzęt, bo jak napęd jest do wymiany to prawie 50% ceny musisz dołożyć na starcie. Do tego trzeba sprawdzić hamulce, stan łożysk i centryczność kół. Nie mniej jednak 300 zł to nawet jakby był w idealnym stanie to sporo. 200, może 250, ale jak jest cały do serwisu to 100 - 150 zł. Markowe klasyki w tym stylu na wysokich grupach Shimano chodzą po 500 zł, więc... Dzięki za odpowiedź. Jeździłem nim, no i pierwsze wrażenie po tym, jak na niego wsiadłem było skierowane na kierownicę. Jadąc bardzo wolno ciężko było utrzymać równowagę (jakby znosiło ją w bok). Może spowodowane to tylko kwestią przyzwyczajenia do innej kierownicy. Później było w miarę ok. Kwestia hamulców. Łapią bardzo dobrze, ale przednie, jak i tylne bardzo hałasują. To znaczy, że do wymiany, czy tylko kwestia jakiejś kosmetyki, by nie wydobywały przeraźliwych dźwięków? No i z tej krótkiej przejażdżki wyłapałem jeszcze tylko to, że na lewej przerzutce na "1" (są od 1 do 3), gdy przerzucam prawe, ona nie działa bezdźwięcznie, jak powinna. Jakby coś nie łapało do końca. Ale też nie zawsze, zdarza się to czasami. Z góry przepraszam za nieprofesjonalne nazewnictwo. I dzięki za wszelakie opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.