Mod Team durnykot Napisano 22 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Shimano, po dogłębnym badaniu potrzeb rowerzystów jeżdżących tak zwane oll mołtajn i wnikliwej obserwacji poczynań konkurencji wprowadza czterotłoczkowy zacisk hamulcowy XT,który ma oferować 20% więcej mocy niż obecny dwutłoczkowy, będzie kompatybilny z klamką M8000. Szkoda ,że o modulacji nie wspomnieli. Przewidywana cena to 200 Trampów za kompletny hamulec. https://www.pinkbike.com/news/shimano-announces-4-piston-xt-brake-caliper.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Znaczy się na zacisk Zee/Saint nakleili logo XT . Identyczne . Cool Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrovka Napisano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 A wlasnie mialem spytac,czy moze on byc alternatywa do roweru freeride'owego Kolorystycznie mi odpowiada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 22 Sierpnia 2017 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Logika Shimano: Posiadać zacisk Saint/Zee, namalować na nim logo grupy przeznaczonej do lżejszych odmian MTB i sprzedać go za cenę Sainta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 22 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Ciekawe czy będą ciekły jak M7000 i M8000? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Teoretycznie 2 tłoczki więcej więc dwukrotnie wzrasta na to szansa Swoją drogą to taki powrót do przeszłości , XT już były jako 4 tłoczkowe na początku wieku (BR-M755). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Żeby uzyskać 20% większą siłę hamowania wystarczyło zwiększyć średnicę tłoczków w zaciskach o około 2mm (biorąc pod uwagę, że obecnie jest ~21mm). No ale wtedy nikt by nie kupił tego za 200 USD . Nie mogę się doczekać rozwiązań sześcio-tłoczkowych i dwóch tarcz na przednim kole do XC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Ale czy 4 tłoczki nie zwiększają modulacji, że niby tłoczki naciskają na tarczę w różnej kolejności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Owszem, taki też był zamiar - różne średnice tłoczków są - naciskają po kolei i z różną siłą. Inni producenci poradzili sobie inny sposób i mają modulację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczerb Napisano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Nie mogę się doczekać rozwiązań sześcio-tłoczkowych i dwóch tarcz na przednim kole do XC Co prawda to nie do XC, ale wersja XC pewnie miała by 6, bo tu masz 8 tłoczkowe zaciski i dwa takie hamulce z przodu Rok 2011, więc już niby po erze "większe, cięższe, masywniejsze". https://www.bikerumor.com/2011/09/24/gatorbrake-eight-piston-hydraulic-disc-brakes-with-carbon-fiber-rotors/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Logika Shimano: Posiadać zacisk Saint/Zee, namalować na nim logo grupy przeznaczonej do lżejszych odmian MTB i sprzedać go za cenę Sainta. Logika Shimano to jedno ale logika producenta roweru to drugie. Zee jest na rynku a znajdz mi AM/enduro na tych hamulcach. Teraz przy pełnej grupie nawet SLX będzie łatwiej to wsadzić. Przy XT to już w ogóle. Pomijam, że pojawi się nie małe stadko fanatyków 2 tłoczków w xc, którym "ciężko" było wsadzić Zee a teraz będzie logiczniej to usprawiedliwić. Dla mnie z uwagi na doskonałe pod każdym względem nowe XT ten myk jest bez sensu z czysto technicznego punktu widzenia. Jest Saint i Zee i to powinno każdemu styknąć jak chce oprzeć się na Shimano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DzikiChomik Napisano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Aż poszedłem przytulić moje ukochane starowinki M785... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 A na forum jak zwykle sami entuzjaści pustych półek z octem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teraw Napisano 23 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Przecież pojawienie się tego zacisku nie oznacza wycofania M8000. Większy wybór to zawsze fajna rzecz. Jak się komuś podoba - fajnie. Jak nie, to nie kupi. Narzekać można, jeśli wprowadzają coś zamiast, ale do wyboru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 23 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Logika Shimano to jedno ale logika producenta roweru to drugie. Zee jest na rynku a znajdz mi AM/enduro na tych hamulcach. No właśnie i taka typowa endurówka Romet Tool hamulce SLX, ale można sam zacisk przedni zmienić na Zee i jest żyleta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Marketing... Najważniejsza w rowerze jest przerzutka tylna . Jak przerzutka tylna XT to reszta może być acera/altus a już w broszurach i internetach można pisać, że rower na XT. Nieco poważniej podchodząc do tematu to 95% kupujących nie zwraca absolutnie żadnej uwagi na amortyzator, koła, hamulce i manetki (ważne, że z tyłu XT ) to i producenci widzą pole do optymalizacji kosztów co pozwala na stworzenie tańszej oferty. Po co wsadzać hamulce po 700zł za szt. jak można te za 350 a 95% potencjalnych nabywców tego nie zauważy... a rower jaki tani względem konkurencji się robi. Tyle, że konkurencja też nie śpi i w następnym sezonie też ładuje gorsze hamulce i jeszcze bardziej obniża cenę... Takie błędne koło się z tego robi. W tym roku mieliśmy np. wysyp różnej maści rowerów (w tym również tych "renomowanych") gdzie napęd był SLX/XT a hamulce M396. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 23 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 No właśnie i taka typowa endurówka Romet Tool hamulce SLX, ale można sam zacisk przedni zmienić na Zee i jest żyleta. Wystarczy założyć na przód dobrą dwusetkę i też jest żyleta :] no i oczywiście lżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 23 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Moje Zee chodzi z klockiem metalowym Shimano i tarczą XTR 203 mm - rzeczywiście żyleta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2017 Że co? 200 dolców? Za 800-900zł to można już Hope wyrwać, a Guide RS to z tarczą Centerline będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2017 200 dolców to i tak nadal ciut taniej niż zee. Będą musieli coś zepsuć żeby nie kanibalizować własnego rynku bo tu przecież zacisk zee i klamka XT to wyżej niż pełne zee. Może wymyślą specjalnie dla tego zacisku uszczelki klasy SLX/XT żeby nie było zbyt kolorowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2017 Ciut taniej niż Zee? Przecież Zee masz za 900zł za kpl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2017 (edytowane) 2x200USD to w PL będzie 800zł. Edytowane 24 Sierpnia 2017 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2017 Jasne, jak przeliczysz coś co kosztuje w USA 200 dolców, to na PLN wychodzi kurs x5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2017 Nie jest wcale tak źle.... Pierwszy z brzegu przykład: http://www.bicyclehero.com/us/shimano-deore-fc-m6000-crankset-2x10-speed-38x28t.html https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-mechanizmy-korbowe/mtb-dh-fr/p,mechanizm-korbowy-deore-fc-m6000-2x10-shimano,660778.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2017 (edytowane) Korb Deore za duzo w US nie ma... ale XT M8000 już są:https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-mechanizmy-korbowe/mtb-dh-fr/p,mechanizm-korbowy-deore-xt-fc-m8000-shimano,498131.html http://www.jensonusa.com/Shimano-XT-FC-M8000-2-Crankset/ (1-szy lepszy sklep) 36x26T / korby 175 mm 669PLN vs 145USD I teraz przelicz 145 USD na PLN... masz 525PLN, ponad 100PLN drożej. Edytowane 24 Sierpnia 2017 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.