pabloira Napisano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2017 Mam rower http://mountainbikehot.blogspot.no/2009/01/giant-trance-x3-2008.html z amorkiem jak w opisie RockShox Recon 335 Air 120mm z blokadą skoku. Jednak blokada od jakichś 3-4 lat nie używana bo urwałem linkę w lesie. Rower ogólnie mało używany, spokojna jazda mimo że mieszkam w górach. Pożyczyłem komuś rowerek no i cóż ... Sprawdzałem i amor nie działa. Ugina się ciężko tak z 2-4cm. Próbowałem przekręcić blokadę na amortyzatorze ale kręci się w kółko i nic. Dobijanie i upuszczanie powietrza nie pomaga. Nie znam się na tym chociaż jakąś tam smykałkę do napraw mam. Podjechałem do serwisu rowerowego i pan po wstępnych oględzinach stwierdził że prawdopodobnie sprężyna. Jeśli tak to koszt naprawy ok 600-700zł Tak jak mówię nigdy z tym nie robiłem ale za tą cenę ?? 600-700zł wydaje mi się dużo Mówił że po niedzieli rozbierze i stwierdzi dokładnie o co biega. Co radzicie; zostawić rower czy samemu rozebrać. Są jakieś manuale w sieci i może koszt naprawy samemu byłby dużo mniejszy. Czy może nie warto naprawiać i kupić coś nowego tak do 1 tys zł ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2017 Ja bym obstawiał, że to nie sprężyna tylko tłumik się zamknął, albo ten koleś dał radę zamknąć i coś mogło pęknąć lub było już pęknięte. Sam spróbuj naprawić. Za taką kasę to spokojnie można dobrą, nowszą używkę dostać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 19 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2017 cena zdecydowanie i to bardzo mocno za wysoka. W prawej goleni masz tłumik turn key który lubił się spsuć Zdejmij pokrętło blokady skoku, pod spodem będziesz miał nakrętkę. potrzebujesz klucza 24(uwaga - nie odkręcaj nakrętki żadną żabką czy kombinerkami - tylko dobrej jakości klucz i w dobrym stanie). Nakrętka jest zarazem górą tłumika. Jak skończy się gwint to ruszając na boki powoli wyjmij tłumik. Rób to powoli i ostrożnie by nie zachlapać wszystkiego dookoła, a zwłaszcza tarcz i zacisku olejem i też tak by nie stracić zbyt dużo oleju z wnętrza goleni. Tłumik wykręcasz po poprzednim ustawieniu go w pozycji open)otwarta kłódka). Zatkaj otwór ręką(wcześniej spuść trochę powietrza z lewej goleni) i zobacz czy problem ustąpił. Jeśli tak to masz padnięty tłumik TK. Jeśli nie to przyczynę należy szukać w układzie solo air. Jeśli to tłumik to pisz - poratuję używanym TK bo akurat mam kilka na serwisie. Układ Solo Air też się znajdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 No tak czy inaczej pełn serwis to by się przydał po tylu latach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pabloira Napisano 20 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 Dzięki za porady. Tak zrobię, spróbuję naprawić samemu. Zabiorę jutro rower z serwisu. Jeśli mi się nie uda to może spróbuję kupić jakichś nowy nie za drogi amor. Co do amortyzatora to byłem zadowolony z jego działania jak i z roweru. Nie mam wysokich wymagań jak i porównań z innym sprzętem . Jazda spokojna po okolicznych szlakach .Beskidu Sądeckiego. Rower jednak parę lat już ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 Serwis znajdziesz na stronie producenta o TUTAJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.