namelessone Napisano 19 Sierpnia 2017 Napisano 19 Sierpnia 2017 Hej, jeżdżę na Trance 3 2016, mam fabryczne koła: GIANT S-XC 27.5". Przy kupnie orientowałem się, że wersja sklepowa tego roweru ma dwa spore minusy: hamulce i koła (nie oszukujmy się, w tej cenie nie wszystko może być tip-top). Widze, że koła zaczynają ostro dostawać po czterech literach (centrują się) i zastanawiam się, czy nie brać się powoli za ich wymianę. Pytanie tylko na co, albo za ile. Jaki próg cenowy będzie miał sens, do jeżdzenia powiedzmy w stylu all mountain / lekkie enduro / delikatne skakanie. Tak, żeby nie zbankrutować, ani nie przesadzić. W Enduro World Series nie będę startował. Interesuje mnie dobry stosunek jakości do ceny. I na co w ogóle zwracać uwagę przy wymianie kół, tak żęby się nie okazało, że pół roweru będę musiał wymienić.
beskid Napisano 19 Sierpnia 2017 Napisano 19 Sierpnia 2017 O cenie sam decydujesz. W mojej ocenie na dobre koła potrzeba min 1K. Pasuje jak już chcesz robić taki myk przekonwertować tylną oś na 12mm.
namelessone Napisano 19 Sierpnia 2017 Autor Napisano 19 Sierpnia 2017 Tak właśnie myślałem o 1k. I o konwersji też. Pytanie tylko czy Ty masz na myśli 1k za sztukę, czy 1k za komplet (dwa koła). Jaką Ty byś polecił markę?
beskid Napisano 19 Sierpnia 2017 Napisano 19 Sierpnia 2017 Za komplet. Bez jaj by wydawać tyle kasy na koła. Co do marki trzeba zrobić mix. Jakieś dobre piasty, szerokie wewnętrznie obręcze, nyple mosiężne. Czasem sklepy mają już poskładane komplety tylko trzeba zapytać bo nie są na widoku.
Mod Team durnykot Napisano 19 Sierpnia 2017 Mod Team Napisano 19 Sierpnia 2017 Dodałbym jeszcze co najmniej 23 mm szerokości wewnętrznej obręczy. Może takie http://allegro.pl/wtb-kola-kom-i25-650b-novatec-771-772-15-135-shim-i6823512652.html
namelessone Napisano 19 Sierpnia 2017 Autor Napisano 19 Sierpnia 2017 Dzięki za konkretną propozycję! Mam jakiś punkt odniesienia. A jak to jest z tą konwersją na 12mm? Warto / niewarto? Co to daje? Dużo z tym zachodu i kosztów?
kemot1974 Napisano 19 Sierpnia 2017 Napisano 19 Sierpnia 2017 Konwersja w Giant bardzo łatwa, kupujesz gotowy zestaw Giant do konwersji ( koszt +/- 150 PLN) i go zakładasz. Podobną zmianę robiłem w swoim rowerze ( Giant Anthem) i jestem zadowolony ( z tyłu mam piastę DT 350)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.