sylwu Napisano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2017 witam. nie jestem za bardzo doświadczony więc chciałem zapytać Was o te hamulce. mam je w swoim 29erze i naprawdę fajnie się tego używa, ale jeśli o chodzi o hamowanie to jest porażka (vbrake we wcześniejszym rowerze hamowały o wiele lepiej). nie ma mowy o stoppie, tył blokuje przy niskich prędkościach. na zjazdach to już wogóle lipa, trzeba naprawdę użyć siły by wyhamować. czy ten model jest faktycznie taki słaby??? dodam że wsadziłem nowe klocki metaliczne ashimy, wymienilem olej, ale znacznej poprawy brak. co mogę jeszcze zrobić by to działało przyzwoicie? zmiana tarcz? dodam że zaciski to xtr br-m965 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2017 (edytowane) ile ważysz? Jaki typ roweru i jaka wielkośc tarcz? Dla mnie przy 70kg XT-M785 są w miarę ok, na klockach metalicznych Shimano, nie jest to katapulta jak Zee, ale są mocniejsze niż poprzednie M615. Może masz tarcze zatłuszczone?(tarcza ma być czysta, a powierzchnia hamowania gładka i równa) I hamulce XTR nie maja jakiejś mega mocy hamowania, ona są do XC i powiedzmy AM. Edytowane 19 Sierpnia 2017 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwu Napisano 19 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2017 ok 85 z ubiorem. tarcze czyste, odtłuszczane nie raz, bez rantu. z przodu 180 sm-rt66-m z tyłu 160 tektro g2cs. rower jest na karbonowej ramie gf superfly. nie jeżdze jakiś mega trudnych terenów, hardkorowych zjazdów. nie wymagam od tych hamulców, jak to nazwałeś, "katapulty" ale jeżeli siadam na pierwszy lepszy z deore vbrake i blokuje kola 2 palcami to zastanawiam się jaki sens mają te moje tarcze. może ten "typ" tak ma, nie wiem, dlatego pytam Was Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2017 metale musisz dotrzeć, jeżeli oczywiście wykluczasz zatłuszczenie tarczy,klocków. Ja robię w ten sposób, rozgrzewam klocki, poprzez jazdę na lekko zaciśniętej klamce, później kilka gwałtowniejszych hamowań z ok 30 km/h prawie do zera. Po takich zabiegach moc hamulców zdecydowanie rośnie. Do tego klocki metaliczne są specyficzne, lepiej działają po rozgrzaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 (edytowane) Ja mam hamulce XT 785, klocki metaliczne Shimano(one szału nie robią wg mnie) i tarcze 180mm(RT-68) i na Srebrnej Górze itp te hamulce już dają rade, więc u ciebie też muszą dać radę XTR, albo masz tarcze już zjechane i powierzchnia nie jest idealnie gładka, albo klocki trzeba dotrzeć bądź są naprawdę kiepskie. Klocek metaliczny ma to do siebie że zimny ma słaba siłę, na płaski teren lepiej pół metaliki mieć. Znowu w góry gdzie dużo hamujesz metaliczne są the best i must have. I hamulec hydrauliczny w sumie to koła przedniego nie będzie blokował jak v-brake, ale ja przy 70kg jak walne przodem do końca to przez keire przelecę w momencie gdy rower się już zatrzymuje. Nie wiem co ta twoja tylna tarcza jest warta, ale jak chodzi o klocki metaliczne to tarcze dostają nieźle po dupie, bo przy zjazdach się nawet do 800-1000 stopni nagrzewają, u Shimano dopiero tarcze coś warte to od SLX w górę, każda inne się po prostu wygina po 1-szym mocniejszym hamowaniu w górach. Kolejna rzecz, klamka jest twarda w połowie drogi do gripa? czy jednak gumowata? Edytowane 20 Sierpnia 2017 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klark Napisano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 Tloczki się równo wysuwają? Klamka jest twarda? Mam XT 785 i z metalicznymi klockami a2z są naprawdę bardzo skuteczne - ważę 95kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 To są bardzo dobre hamulce. Nie są zapowietrzone? Jakie tarcze? Spróbuj zmienić na inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 Jeśli nie są zapowietrzone, to kup samochodowy odtłuszczacz do hamulców np. K2 i umyj tarcze i klocki (żadne isopropanole, a tym bardziej benzyny ekstrakcyjne) i wtedy sprawdź. Muszą blokować. W brudnych/tłustych nie czuć kiedy klocki dotykają tarcze. Czyste wręcz stukają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 To są bardzo dobre hamulce. Nie są zapowietrzone? Jakie tarcze? Spróbuj zmienić na inne. ja mam nieco inne doświadczenia z tymi hamulcami. Są dość stare i hamowały dość dobrze jak na tamte czasy, z obecnymi nawet deore nie ma porównania. Przy kole 26" hamowało to dopiero na tarczach 180/160. Na kole 29" dałbym jeszcze większy zestaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 Stare XT dawały radę to i XTR dadzą, pewnie zapowietrzone, tarcze złom albo klocki kijowe/nie dotarte. Chodzi przecież o sztywny rower XC i nie za ciężkiego zawodnika na nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.