Cichy300 Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Witam W swoim rowerze posiadam jak w temacie Raidon XC RL-R 29 tapered 2017. Jest to mój pierwszy amortyzator powietrzny i chciałbym się dowiedzieć jak krok po kroku wykonać prawidłowy serwis. I czy jest możliwość zmiany skoku ze 100mm na 120mm. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc. Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2017 Jak? Tego znajdziesz dużo, a zmiana skoku jest bardzo łatwa, tylko nie bój sie użyć siły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cichy300 Napisano 19 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2017 Właśnie nigdzie nie ma takiego kompendium na temat tego konkretnego amorka. Jak co smarować czym i w ogóle? Mógłby to ktoś opisać ew podlinkować tylko chodzi mi konkretnie o ten model Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2017 Wchodzisz na stronę SR i masz filmiki. Nie będzie to w 100% Raidon ale "Low Leg Removal" itp są uniwersalne. Różnice mogą być takie że u Ciebie jest śruba a tam będzie nakrętka. 1. Spuszczasz powietrze 2. Ściągasz pokrętło "Rebound" 3. Od strony tłumika klucz 8 a od komory powietrznej 5, odkręcasz śruby do 3/4 i pukasz w nie ( plastikowy/ gumowy młotek) żeby oddzielić dolne od górnych lag. Ja sobie zrobiłem specjalne narzędzia i nie ryzykowałem uszkodzeniem amora podczas pukania młotkiem. 4. Ściągasz dolne lagi, czyścisz wszystko w środku, nakładasz nowy ( dedykowany do amorów) smar na ślizgi i uszczelki 5. Odkręcasz korek komory powietrznej, odkręcasz nakrętkę na dole i wyjmujesz bebechy. Potem trzeba "przebić" PIN, złożyć wszystko, wlać oleju 80W do komory powietrznej i wszystko złożyć. Będzie to na filmiku SR "Changing travel" chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cichy300 Napisano 19 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2017 Ile oleju wlac Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2017 Olej to tylko do komory powietrznej o pojemności 5-7ml. Nie zalewaj Raidona w dolnych lagach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cichy300 Napisano 19 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2017 A czy ten amor posiada gąbki olejowe? Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2017 Fabrycznie nie, ale możesz sobie kupić u @Activia i wsadzić. Do tego olej 15W żeby namoczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymony Napisano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 Fabrycznie nie, ale możesz sobie kupić u @Activia i wsadzić. Do tego olej 15W żeby namoczyć.To nie jest do końca prawda. Od roku bodajże 2015, są już z tym "bajerem" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 Nie zawsze. Często zdarza mi się brak gąbek juz w fabrycznie zmontowanych amorkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasparov Napisano 29 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2019 Trochę czasu już minęło w tym temacie ale mam pytanie, czemu nie zalewać dolnych lag olejem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 30 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2019 Oglądałem filmik na stronie Taiwańskiej gdzie był skonstruowany prototyp amorka w kolorze bezbarwnym czyli obudowa i tłumik bezbarwny. Amorek był podłączony do maszyny Andreani DB4 która była w stanie pokazać jakie są efekty pracy oleju w dolnych lagach Co do działania to az się zdziwiłem że ponad 90% oleju podskakuje do góry lecz wewnątrz rury goleniowej, co wymywa smar ze spręzyn negatywnych, ściera anodę z popychacza , olej przedostaje się do komory pozytywnej a także tłumik jest narażony natomiast zewnątrz rury goleniowej to olej podskakiwał góra 2cm co wogóle nic nie pomaga Nawet jeśli zalejesz dolne lagi to i tak ci ślizgów nie będzie smarować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasparov Napisano 30 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2019 Dzięki za odpowiedź, mam jeszcze jedno pytanie, został mi po wymianie w skrzyni olej FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 czy nada się do komory powietrznej, wiem, że powinien być 80W ale te 5W nie zrobi różnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 30 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2019 powinien się nadać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.