Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

W swoim rowerze posiadam jak w temacie

Raidon XC RL-R 29 tapered 2017. Jest to mój pierwszy amortyzator powietrzny i chciałbym się dowiedzieć jak krok po kroku wykonać prawidłowy serwis. I czy jest możliwość zmiany skoku ze 100mm na 120mm. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

 

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Właśnie nigdzie nie ma takiego kompendium na temat tego konkretnego amorka. Jak co smarować czym i w ogóle? Mógłby to ktoś opisać ew podlinkować tylko chodzi mi konkretnie o ten model

 

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Wchodzisz na stronę SR i masz filmiki. Nie będzie to w 100% Raidon ale "Low Leg Removal" itp są uniwersalne. Różnice mogą być takie że u Ciebie jest śruba a tam będzie nakrętka.

 

1. Spuszczasz powietrze

2. Ściągasz pokrętło "Rebound"

3. Od strony tłumika klucz 8 a od komory powietrznej 5, odkręcasz śruby do 3/4 i pukasz w nie ( plastikowy/ gumowy młotek) żeby oddzielić dolne od górnych lag. Ja sobie zrobiłem specjalne narzędzia i nie ryzykowałem uszkodzeniem amora podczas pukania młotkiem.

4. Ściągasz dolne lagi, czyścisz wszystko w środku, nakładasz nowy ( dedykowany do amorów) smar na ślizgi i uszczelki

5. Odkręcasz korek komory powietrznej, odkręcasz nakrętkę na dole i wyjmujesz bebechy. Potem trzeba "przebić" PIN, złożyć wszystko, wlać oleju 80W do komory powietrznej i wszystko złożyć. Będzie to na filmiku SR "Changing travel" chyba

 

 

Napisano

Fabrycznie nie, ale możesz sobie kupić u @Activia i wsadzić. Do tego olej 15W żeby namoczyć.

Napisano

Fabrycznie nie, ale możesz sobie kupić u @Activia i wsadzić. Do tego olej 15W żeby namoczyć.

To nie jest do końca prawda. Od roku bodajże 2015, są już z tym "bajerem" .
  • 1 rok później...
Napisano

Oglądałem filmik na stronie Taiwańskiej gdzie był skonstruowany prototyp amorka w kolorze bezbarwnym czyli obudowa i tłumik bezbarwny. Amorek był podłączony do maszyny Andreani DB4 która była w stanie pokazać jakie są efekty pracy oleju w dolnych lagach

Co do działania to az się zdziwiłem że ponad 90% oleju podskakuje do góry lecz wewnątrz rury goleniowej, co wymywa smar ze spręzyn negatywnych, ściera anodę z popychacza , olej przedostaje się do komory pozytywnej a także tłumik jest narażony  natomiast zewnątrz rury goleniowej to olej podskakiwał góra 2cm co wogóle nic nie pomaga

Nawet jeśli zalejesz dolne lagi to i tak ci ślizgów nie będzie smarować

Napisano

Dzięki za odpowiedź,
mam jeszcze jedno pytanie, został mi po wymianie w skrzyni olej FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80
 czy nada się do komory powietrznej, wiem, że powinien być 80W ale te 5W nie zrobi różnicy?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...