Skocz do zawartości

[Felgi] 5/6 Szprychowe


Bogi_Abi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, czy takie felgi sie wykrzywiaja?
Czy sa zrobione tak aby sie nie wygiely? Interesuje mnie to, bo widac czesto bardzo takie rowery i ciekawi mnie czy takie obrecze sie w jakis sposob "centruje"?
Ciezko znalezc jakis informacje o felgach magnezowych rowerowych. 

Napisano

Chodzi o takie odlewy jednoczęściowe? Nie jestem za bardzo obeznany, ale też się kiedyś tym interesowałem i za dużo też się nie dowiedziałem. Jak pracowałem w rowerowym to kilka takich kół poszło na śmietnik, bo były krzywe, bardzo krzywe, lub nawet pęknięte. Kiedyś się spytałem jednego mądrego pana od kół to powiedział, że za dużo o nich nie wie, ale gdyby to były takie dobre konstrukcje to DT czy Mavic już dawno, mieli by takie w ofercie. Nie mówię o szosowych bo są takie karbonowe, ale to inna bajka.

Napisano
Chodzi o takie odlewy jednoczęściowe? Nie jestem za bardzo obeznany, ale też się kiedyś tym interesowałem i za dużo też się nie dowiedziałem. Jak pracowałem w rowerowym to kilka takich kół poszło na śmietnik, bo były krzywe, bardzo krzywe, lub nawet pęknięte. Kiedyś się spytałem jednego mądrego pana od kół to powiedział, że za dużo o nich nie wie, ale gdyby to były takie dobre konstrukcje to DT czy Mavic już dawno, mieli by takie w ofercie. Nie mówię o szosowych bo są takie karbonowe, ale to inna bajka.

 

 

Ale z drugiej strony, te kola tanie nie sa. Sa na sredniej polce cenowej mysle. Ceny wahaja sie 300-400 jedna felga. Wiec chyba takie lamliwe nie sa. Oczywiscie te sklepowe w rowerach za 800zl czy tam 1200zl jakos pewnie wzmacniane tez nie są. Interesuja mnie te prawdziwe, z ktorych one sie wywodza. Nic na google w sumie nie ma o nich, wiec zainteresowanie tez mniejsze.

 

/EDIT

Ooo, ciekawe. Znalalzlem na wikipedi:

"Koła takie produkuje się w formie jednej skorupy, odlewanej z aluminium lub wykonanej z włókna węglowego. Koła takie mogą być pełne lub mieć 3 do 5 ramion. Koła te są całkowicie odporne na rozcentrowanie, ale za to łatwiej pękają. Koła pełne stawiają dużo mniejsze opory aerodynamiczne, ale można je stosować tylko wtedy gdy nie wieje boczny wiatr. Przy bocznym wietrze koła spychają rower z jego toru jazdy. Dobre koła kompozytowe lub aluminiowe są drogie i dlatego nie znalazły dotąd szerszego zastosowania.

Koła zintegrowane, spotykane czasami w tańszych rowerach górskich, są zwykle bardzo ciężkie i awaryjne."

 

Czyli jednak one sie nie wyginaja, tyle wszystkie sily ida na obrecz z czym tez sie lamie. Tak jak w szprychach one moga sie rozlozyc na kazdej, tak tutaj nie ma na czym sie rozlozyc. 

Ale nadal wyczekuje odpowiedzi od kogos kto se zna na nich. 

Napisano

Właśnie wiem, że na google nic nie ma, ale cena 300-400 nie jest jakaś szałowa. Przyzwoita piasta 100 plus obręcz 100 i szprychy, nyple to też trochę wyjdzie, a po za tym to ma raczej przyciągać uwagę, więc cena idzie jeszcze trochę w górę. A opinii na ich temat tyle co użytkowników.

Napisano

 

 

Właśnie wiem, że na google nic nie ma, ale cena 300-400 nie jest jakaś szałowa. Przyzwoita piasta 100 plus obręcz 100 i szprychy, nyple to też trochę wyjdzie, a po za tym to ma raczej przyciągać uwagę, więc cena idzie jeszcze trochę w górę. A opinii na ich temat tyle co użytkowników.
 


Znalazlem post na innym forum i z tego co pisze wynika, ze wykrzywic je albo złamać to cud. Wytrzymalosc maja na wysokim poziomie jak sie kupi oryginalne. 
zastanawia mnie fakt jak zamontowac je do roweru DH badz MTB i co sie z nimi stanie. Testu na youtube nie widze, montuja do MTB ale luznej jazdy albo do trekkingow.
 
Napisano

Aahahahaha. Powodzenia.

 

Szczyt odpustu, kompletna tandeta ale jak widać każda potwora znajdzie swojego amatora. Jedno takie kółko waży około 3,5kg. Do obecnie posiadanego koła-  a zakładam, że wazy ono 1,5kg czyli bardzo dużo jak na koło - dołóż w połowie dwa kg masy i się przejedź. Efektu wizualnego nie osiągniesz, ale zrozumiesz jak przyjemnie się takim walcem będzie jeździło. A potem podejmij decyzję czy wolisz jeździć rowerem czy walcem.

Napisano
Aahahahaha. Powodzenia.   Szczyt odpustu, kompletna tandeta ale jak widać każda potwora znajdzie swojego amatora. Jedno takie kółko waży około 3,5kg. Do obecnie posiadanego koła-  a zakładam, że wazy ono 1,5kg czyli bardzo dużo jak na koło - dołóż w połowie dwa kg masy i się przejedź. Efektu wizualnego nie osiągniesz, ale zrozumiesz jak przyjemnie się takim walcem będzie jeździło. A potem podejmij decyzję czy wolisz jeździć rowerem czy walcem.

 

 

Zapisz sie drugi raz na jezyk polski, bo widocznie nie rozumiesz tematu. ;) Nie napisalem, ze chce kupic. Obrazilbym Ciebie po calosci, ale masz szczescie, ze to forumrowerowe, a nie jakas tyralnia. 

 

XDDDDDDDD  - sorry, lubie te emotikony stawiac, nizeli "hahahha" albo ":D :D :D"

Waza maksymalnie 1.2kg wiecej od parki ze szprychami;)  Dlaczego ktos, kto nie ma pojecia i postawil teze na oko - wypowiada sie? Bez sensu. 

A ja nie zwracam uwagi na wage, nie jestem kolarzem. Lubie pojedzic urban frreride. 

Nie wypowiadaj sie, prosze z calego serduszka. To co napisales to brednie. Pewnie porownales felgi od motocyklow i szpanujesz, hahaha :D

Napisano

Najlepiej sobie porównać to patrząc na motory gdzie felgi są w użyciu.

Koło z szprychami lepiej wytrzymuję obciążenia ponieważ do pewnego stopnia są "giętkie" podczas gdy aluminiowe felgi po prostu mogą peknąć - zobacz sobie motory enduro - każdy ma szprychowane koła.

 

W motorach aluminiowe felgi są lżejsze niż stalowa obręcz + szprychy, dodatkowo dla niektórych lepiej wyglądają, lepiej znoszą duże prędkości i są łatwiejsze w czyszczeniu więc stanowią częsty wybór do turystycznych/miejskich motorów i do motorów wyścigowych.

 

Patrząc na świat rowerów mamy dość podobnie - triathlonowe rowery korzystają z tylnego pełnego koła bez szprych a górskie mają szprychy, według mnie do trekkingowych/miejskich rowerów felgi byłyby dobrym rozwiązaniem, ale jak to w przemyśle rowerowym - technika jest do tyłu o jakieś 50 lat i liczy się marketing.

Napisano

 

 

@cervandes ma rację. Jak założysz takie kowadło to zmienisz zdanie.

Kolejna, ktora "nie wiem, ale wypowiem się"... Skąd sie tacy ludzie biorą, nie rozumiem. 
Waga takich kół: Przód: 1.25 Tył: 1.36
Waga zwykłych kół ze szprychami: Waga  przód - 1019 , tył - 1194g 

Roznica? Niewielka - do 500g różnicy. Porownane zostały koła górskie, z tej samej półki cenowej oraz ten sam rozmiar wraz z bebenkiem.
Więc jakie roznice odczuje, co za brednie. Woda mniej i idealnie. 
Głupota z niewiedzy, jak zwykle. 


Zgadzam sie, w motorach one sie sprawdzają, tylko tam sa o wiele grubsze i trwalsze. W samochodach tez takie mozna znalezc np. BMW E46

Czyli wniosek, sa trwale, ale do zwykle jazdy. W przypadku jazdy wyczynowej na rowerze one sie nie sprawdzą. 
Mam nadzieje, ze uczestnicy tego wątku, ktorzy twierdza "nie wiem, ale wypowiem się", nauczą sie, ze nie wtrąca sie do tematu bez jakiejkolwiek wiedzy. 
 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...