Skocz do zawartości

[Hamulce] Avid elixir 3 czy Shimano deore M6000


Skrokuu

Rekomendowane odpowiedzi

Wylazł tłoczkiem w zacisku. Poczytajcie sobie, jest cały wątek o hamulcach Shimano:

https://www.forumrowerowe.org/topic/205714-koncern-shimano-what-youre-doin-shimano-shtaaaap/

Pomyślałby ktoś, że to są jednostkowe przypadki. Sam polecałem kiedyś Shimano aż się sam przejechałem na ich "jakości".

 

Dlatego teraz mechaniki BB7 i o nic się nie martwię. Silne i proste jak budowa cepa. Jak coś się może popsuć to tylko zerwana linka, która idzie dostać wszędzie. Zero odpowietrzania, zero problemów z pracą w upale i poniżej zera. Wiecie, że kolo -10 stopni Shimano w ogóle nie odbijają klamką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A nowe 675 ciekły. Te z pierwszych lat sa najlepsze heble jakie były, wiec shimano stwierdziło ze sa zbyt dobre. dziś miałem stary rower z hamulcami 675, zapewne starszymi, i to aż przykre jak one są a raczej były dobre.

 

Hamulce na dot wymagają co rocznej zmiany płynu a to pociąga za sobą koszta. Tektro sa niezawodne, to tego stopnia ze widziadłem klocki przeżarte rdza na wylot a hebel działał ja nowy. Ale są słabawe i brzydkie.

 

Magura mt4 może być ciekawą propozycją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mogę podsumować tak:

shimano - w grupie ryzyka - 90% padają uszczelki w zaciskach. Niska cena

avid - w grupie ryzyka - 90% padają klamki przez głupotę i niewiedzę posiadaczy, więc użytkowanie zgodnie z prawami płynu DOT nie powoduje usterek. Cena średnia/wysoka

magura - bezproblemowy - niskie modele miewają denne klocki. Cena średnia/wysoka

tektro - bezproblemowy, cena niska/średnia

 

A ty wybierz sam co byś chciał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Avid BB7 (najlepsze hamulce, jakie miałem) albo dowolne Tektro.

 

M6000 to szajs nieziemski. Zakładałem je kumplowi w rowerze i po jakimś czasie na słońcu po prostu puściły olej.

Avidy na DOT są trudne w utrzymaniu i odpowietrzaniu (miałem Elixir 1).

 

 

To temu koledze montowałeś M7000 czy M6000? Bo w topicu o Shimano piszesz o M7000, tutaj o M6000 (?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Dyno Sport ... co sądzisz?

Każdy dyno był taki se ... Nie żeby był awaryjny, po prostu hamował ot, tak sobie. Reszta jak przy avidzie, jak dopuścisz sie zakiszenia pyłu w hamulcu nie będzie zmiłuj. Choć Hayes zawsze był dość odporny na to i nawet hfx9 potrafią po dziś dzień tutaj pracować.

 

Nie umieściłem hayesa na liście bo oni mają jakąś stagnację ... nie umieściłem tez hope, z wiadomych ( cena ) przyczyn.

 

 

Moje 596 oglądam tylko przy wymianie klocków.

Akurat ten sam rocznik jak pierwsze 675 o których pisałem ;)

 

 

Co masz na myśli pisząc o głupocie i niewiedzy posiadaczy Avidów?

Hmmm żeby nikogo nie urazić ... Kupując rower masz niejako obowiązek zapoznać sie z instrukcją itd, i w przypadku hamulców na DOT a avid, hayes, sram, hope i pewnie kilka innych nań są, wymiana raz na sezon jest obowiązkiem. Nawet częściej. Czemu ?? No nie wie kurka wodna w aucie mi działa .... Jednak jak widać dot w mieszance z wodą ... robi zamieszanie wewnątrz ... niejednokrotnie z avidów wygrzebywałem kamień wodny z zacisku .... no ... tak że tego.

 

 

 

Co sądzicie o Tektro Draco2 w porównaniu do Deore BR-M615

No na pewno będą słabsze, raczej bez 2 zdań. Choć wcale nie hamują źle, a nawet mnie osobiście zaskoczyły. Jak sie dorzuci hajsem do metali i dobrej tarczy robi to różnicę.

 

Ostatnio znalazłem parę promaxów hornet ... wziąłem pod swoje skrzydła ... trwają testy, opisze wrażenia za jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym, że należy wymieniać płyn regularnie to wiem, myślałem, że muszę na coś innego jeszcze zwracać uwagę :)

 

Ja osobiście jeden sezon używałem Elixirów 3, później po zmianie roweru miałem Avidy DB3, a teraz SRAM DB5.

Jak dla mnie hamulce bardzo dobre, chociaż w nowych DB5 w pudełku miałem delikatny wyciek na tłoczkach, ale wystarczyło rozebrać zacisk, delikatnie przesmarować uszczelki i już kilka miesięcy jeżdżę bez żadnych problemów.

W poprzednich DB5 po sezonie też miałem podobny problem z wyciekiem płynu w przednim hamulcu, ale wyczyszczenie uszczelek pomogło i długo jeździłem beż żadnych awarii. 

 

Ewentualnie jeżeli dojdzie do uszkodzenia uszczelek zawsze można kupić nowe, choć tanie nie są w stosunku do wartości nowego hamulca.

 

Też zastanawiałem się nad zakupem SLXów zamiast DB5, ale padło na SRAM'a i w sumie nie żałuję bo siła hamowania jest bardzo dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...