marpok Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Witam Panowie...z racji tego, ze wogole nie znam sie na kolach rowerowych, nie wiem ktora piasta czy obrecz lepsza, ktora gorsza licze na Wasza pomoc. Chce zmienic swoje dotychczasowe Bontrager Mustang Elite na cos lzejszego, a zarazem nie mniej trwalego. Moj budzet to absolutny max 2000pln, choc nie ukrywam aby w tej kwocie zmiescic sie jescze z oponami (Maxxis Ikon), no chyba ze padna argumenty aby na razie gumy odpuscic. Na allegro mnostwo ofert, juz mnie glowa boli od czytania tego wszystkiego, tym bardziej jak sie nie wie co z czym sie je . Na DT4YOU znalazlem wyprzedaz, sa tam trzy rodzaje kolek, ale nie wiem czy nie lepiej jednak zaufac komus i kupic jakies skladane zamiast systemowych, bo po co przeplacac...takie rozwazania laika Chcialbym aby zestaw miescil sie w przedziale wagowym 1500-1600gr, moja waga to 74kg+-2kg Bede wdzieczny za kazda sugestie, porade na co ewentualnie zwracac uwage przy szukaniu. Pozdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 DT350+DT M442 i zostanie jeszcze na topowe IKONy. Wagowo w okolicach 1,7kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 W tym budżecie to DT350 28H + lżejsze XM401, a jak chcesz mieć pewność dobrego złożenia to pisz do @@dawid Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 zostanie jeszcze na topowe IKONy Nie polecam tych opon szybko polegają i nie są jakieś super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 18 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Nie polecam tychTo chyba pierwsza negatywna opinia jaką czytam na ich temat Ostatecznie mogę sobie jeszcze zostawic XR1 Expert na ktorych teraz jeżdżę ale jak robię upgrade to chciałem tez wrzucić lepszą opończe. . Na tą chwilę moze temat opon pomińmy, a skupmy się na kołach. Widzę, że koledzy wyzej jednoznacznie za komponentami dtswiss, pewnie jakość za tym stoi, ale koła np. na novatecach bardzo odstają od takich na DT, bo jest parę ofert na Novatecach które mnie zainteresowaly, wiadomo cena ale i kolorystycznie by mi pasowaly Niewarte one uwagi??? Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Novatec 771/772sb to jedne z lepszych piast jak dla mnie za te pieniądze są poprostu pancerne a w miarę wymiany łożysk można zrobić to samemu w domu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 DT 350s są nieporównywalnie trwalsze od Novateców, no i mają system StarRachet zamiast piesków. Tak jak @@gtb, bardzo polecam złożyć koła u kolegi @dawid. Doradzi, pomoże i zaoferuje dobrą cenę. Zestaw proponowany przez @GTB, z piastami w wersji StraightPull i szprychami Pillar PSR TB 2016 niewiele przekroczy 1600g, natomiast z lżejszymi ale trochę słabszymi obręczami DT XR331 ok. 1500g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 18 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 DT 350s są nieporównywalnie trwalsze od Novateców.No dobra załóżmy, że się zdecyduję na te 350ki, to jak wygląda i na czym polega serwis przy nich, bo z tego co napisał @siejak to novatec można serwisowac samemu, a tych co nie da sie? Jakieś specjalne narzędzia potrzebne, czy wogole tak skomplikowane, że lepiej oddać w ręce fachowca? Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
me.wa Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 a tych co nie da sie? 350tki rozbierasz palcami. Serwis jest banalny. Jedyny problem to wymiana łożyska od strony bębenka, ale robi się to bardzo bardzo bardzo rzadko i zasadniczo możesz zapomnieć że może być taki problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Tak jak napisał @@me.wa, do wymiany wewnętrznego łożyska potrzebny jest specjalny klucz, do pozostałych producent też zaleca narzędzia, ale przy odrobinie wysiłku można poradzić sobie bez nich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
schwinn0 Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Nie polecam tych opon szybko polegają i nie są jakieś super.Coś więcej możesz napisać skąd taki wniosek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Przejechałem na ikonach bikeadventure tego roczne opony nie dają rady nawet w takim terenie całe pocięte 2 defekty na 1 etapie po 4 opony na ściankach całe w nitkach..... szkoda gadać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
schwinn0 Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Wagę mam podobną. Składałem koła w Daveo. Dt350sp przód 28 tył 32. Szprychy pilar a obręcze cresty. Całość coś koło 1600g Kasy starczy też na opony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Proponowałbym taki zestaw:Piasty DT 350 straight pull 28hObręcze DT XR361 29er 28hSzprychy Pillar PSR TB2016 Waga będzie w okolicy 1580gramów Na opony spokojnie Ci zostanie najlepiej odrazu koła przystosować do systemu bezdętkowego Jak masz taki budżet to nad novatecami bym się nie zastanwiał. DT ma zdecydowanie lepszy system zapadkowy Łożyska w korpusie po stronie napędu sam nie wymienisz, nawet jak będziesz miał klucz do odkręcenia stalowego pierścienia, to jeszcze musisz mieć konkretny stół warsztatowy i przymocowane bardzo mocno imadło. Do tego tydzień cyklu na kreatynie + topienie nakrętki w WD40. Odkręcanie tego pierścienia czasami to niezła przygoda Na szczęście 10-15k km spokojnie łożsko wytrzyma Pozatym serwis piasty jest banalny o ile w ogóle jest potrzeba zagladania do środka Części do DT dostępne w Polsce bez najmniejszych problemów Obręcze DT XR361 to optymalne rozwiazanie, maksymalnie wyżyłowane obręcze aluminiowe są za słabe, wiecej z nimi problemów niż zysków z niższej masy BTW powoli zima się zbliża, jak byś jeszcze wstrzymał się z zakupem, troche przyoszczędził to za około 2800zł będę miał koła na obręczach karbonowych DT Swiss Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 19 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2017 @@dawid, Dzieki za zainteresowanie tematem i odpowiedz... Ten zestaw, ktory zaproponowales jaki ma limit wagowy uzytkownika? Teraz waze 73kg ale zima pewnie cos dojdzie poza tym wiecej ciuchow i waga bedzie na pewno wieksza. I jak te kola beda sie mialy wzgledem wytrzymalosci do moich obecnych Mustang Elite, ktore po 4kkm po roznych wertepach nie wykazuja oznak zuzycia? Łożyska w korpusie po stronie napędu sam nie wymienisz Ale rozumiem, ze kazdy rozgarniety warsztat rowerowy mi to ogarnie, czy bede musial wysylac do Ciebie? Na szczęście 10-15k km spokojnie łożsko wytrzyma Jesli tak by mialo byc to nie jest to dla mnie problem, tym bardziej, ze obecne kola chce sobie zostawic jako awaryjne za około 2800zł będę miał koła na obręczach karbonowych DT Swiss Nie nie dzieki, gdzies musi byc koniec tego szalenstwa, zima moglbym stwierdzic, ze poczekam do wiosny i jeszcze odloze i kupie za 4000pln Proponowałbym taki zestaw: Piasty DT 350 straight pull 28h Obręcze DT XR361 29er 28h Szprychy Pillar PSR TB2016 Gdybym sie zdecydowal, to ile srebrnikow by mnie kosztowala tak przyjemnosc? Poprosze info na priv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.