Skocz do zawartości

[kola mtb/xc 29"] max. 2000 pln


marpok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie...z racji tego, ze wogole nie znam sie na kolach rowerowych, nie wiem ktora piasta czy obrecz lepsza, ktora gorsza licze na Wasza pomoc. Chce zmienic swoje dotychczasowe Bontrager Mustang Elite na cos lzejszego, a zarazem nie mniej trwalego. Moj budzet to absolutny max 2000pln, choc nie ukrywam aby w tej kwocie zmiescic sie jescze z oponami (Maxxis Ikon), no chyba ze padna argumenty aby na razie gumy odpuscic. Na allegro mnostwo ofert, juz mnie glowa boli od czytania tego wszystkiego, tym bardziej jak sie nie wie co z czym sie je ;). Na DT4YOU znalazlem wyprzedaz, sa tam trzy rodzaje kolek, ale nie wiem czy nie lepiej jednak zaufac komus i kupic jakies skladane zamiast systemowych, bo po co przeplacac...takie rozwazania laika ;) Chcialbym aby zestaw miescil sie w przedziale wagowym 1500-1600gr, moja waga to 74kg+-2kg

Bede wdzieczny za kazda sugestie, porade na co ewentualnie zwracac uwage przy szukaniu.

 

Pozdrower :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie polecam tych

To chyba pierwsza negatywna opinia jaką czytam na ich temat ;) Ostatecznie mogę sobie jeszcze zostawic XR1 Expert na ktorych teraz jeżdżę ale jak robię upgrade to chciałem tez wrzucić lepszą opończe. ;). Na tą chwilę moze temat opon pomińmy, a skupmy się na kołach. Widzę, że koledzy wyzej jednoznacznie za komponentami dtswiss, pewnie jakość za tym stoi, ale koła np. na novatecach bardzo odstają od takich na DT, bo jest parę ofert na Novatecach które mnie zainteresowaly, wiadomo cena ale i kolorystycznie by mi pasowaly ;) Niewarte one uwagi???

 

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DT 350s są nieporównywalnie trwalsze od Novateców, no i mają system StarRachet zamiast piesków. Tak jak @@gtb, bardzo polecam złożyć koła u kolegi @dawid. Doradzi, pomoże i zaoferuje dobrą cenę. Zestaw proponowany przez @GTB, z piastami w wersji StraightPull i szprychami Pillar PSR TB 2016 niewiele przekroczy 1600g, natomiast z lżejszymi ale trochę słabszymi obręczami DT XR331 ok. 1500g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

DT 350s są nieporównywalnie trwalsze od Novateców.

No dobra załóżmy, że się zdecyduję na te 350ki, to jak wygląda i na czym polega serwis przy nich, bo z tego co napisał @siejak to novatec można serwisowac samemu, a tych co nie da sie? Jakieś specjalne narzędzia potrzebne, czy wogole tak skomplikowane, że lepiej oddać w ręce fachowca?

 

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym taki zestaw:
Piasty DT 350 straight pull 28h
Obręcze DT XR361 29er 28h
Szprychy Pillar PSR TB2016

Waga będzie w okolicy 1580gramów

Na opony spokojnie Ci zostanie ;)

 

najlepiej odrazu koła przystosować do systemu bezdętkowego

 

Jak masz taki budżet to nad novatecami bym się nie zastanwiał. DT ma zdecydowanie lepszy system zapadkowy

Łożyska w korpusie po stronie napędu sam nie wymienisz, nawet jak będziesz miał klucz do odkręcenia stalowego pierścienia, to jeszcze musisz mieć konkretny stół warsztatowy i przymocowane bardzo mocno imadło. Do tego tydzień cyklu na kreatynie + topienie nakrętki w WD40. Odkręcanie tego pierścienia czasami to niezła przygoda ;)

Na szczęście 10-15k km spokojnie łożsko wytrzyma

 

Pozatym serwis piasty jest banalny o ile w ogóle jest potrzeba zagladania do środka

Części do DT dostępne w Polsce bez najmniejszych problemów

 

Obręcze DT XR361 to optymalne rozwiazanie, maksymalnie wyżyłowane obręcze aluminiowe są za słabe, wiecej z nimi problemów niż zysków z niższej masy

 

BTW powoli zima się zbliża, jak byś jeszcze wstrzymał się z zakupem, troche przyoszczędził to za około 2800zł będę miał koła na obręczach karbonowych DT Swiss :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@dawid, Dzieki za zainteresowanie tematem i odpowiedz... Ten zestaw, ktory zaproponowales jaki ma limit wagowy uzytkownika? Teraz waze 73kg ale zima pewnie cos dojdzie poza tym wiecej ciuchow i waga bedzie na pewno wieksza. I jak te kola beda sie mialy wzgledem wytrzymalosci do moich obecnych Mustang Elite, ktore po 4kkm po roznych wertepach nie wykazuja oznak zuzycia?

 

Łożyska w korpusie po stronie napędu sam nie wymienisz

Ale rozumiem, ze kazdy rozgarniety warsztat rowerowy mi to ogarnie, czy bede musial wysylac do Ciebie? 

 

 

Na szczęście 10-15k km spokojnie łożsko wytrzyma

Jesli tak by mialo byc to nie jest to dla mnie problem, tym bardziej, ze obecne kola chce sobie zostawic jako awaryjne ;)

 

 

za około 2800zł będę miał koła na obręczach karbonowych DT Swiss

Nie nie dzieki, gdzies musi byc koniec tego szalenstwa, zima moglbym stwierdzic, ze poczekam do wiosny i jeszcze odloze i kupie za 4000pln :D

 

 

 


Proponowałbym taki zestaw: Piasty DT 350 straight pull 28h Obręcze DT XR361 29er 28h Szprychy Pillar PSR TB2016

 

Gdybym sie zdecydowal, to ile srebrnikow by mnie kosztowala tak przyjemnosc? ;) Poprosze info na priv :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...