BLiTzPL Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 (edytowane) Witam, w środę kupiłem hamulce Shimano Zee br640 p+t, w hamulcach skróciłem przewody i je oczywiście odpowietrzyłem. Póki co jeszcze słabo hamują i zauważyłem trochę oleju mineralnego na klamce(zdjęcie w załączniku) z miejsca zaznaczonego na czerwono widać ślady oleju - nie wiem czy jest taka możliwość żeby powstawało tam takie ciśnienie żeby uszczelka puściła? Czy mógł się tam dostać do tych "wcięć" olej podczas odpowietrzania i teraz po trochu wycieka? Hamulce są nowe, przejechałem na nich ok. 20-30km. Edytowane 18 Sierpnia 2017 przez BLiTzPL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 (edytowane) nie wiem czy jest taka możliwość żeby powstawało tam takie ciśnienie żeby uszczelka puściła? Ciśnienie musi być duże, żeby hamulce spełniały swoje zadanie. Im mniej powietrza w układzie, tym wyższe ciśnienie oleju. Jednak projektanci i konstruktorzy musieli to uwzględnić przy tworzeniu, więc raczej mało prawdopodobne, że uszczelka nie wytrzymała. Chyba, że jest uszkodzona (ja miałem wręcz przeciętą uszczelkę od śruby odpowietrzającej w fabrycznie nowych SLXach M7000, które ostatnio montowałem, na szczęście zapasowa z zestawu 4YourBike pasowała). Drugi przedstawiony przez Ciebie scenariusz jest bardziej realny. Umyj wszystko alkoholem izopropylowym, wytrzyj dokładnie w szczelinach i zobacz, co będzie się działo po kilku mocnych naciśnięciach klamki. Edytowane 18 Sierpnia 2017 przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLiTzPL Napisano 18 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Dzięki, jak znajdę chwilę czasu to wyczyszczę wszystko i napiszę jak efekty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artofnois Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Zbiornik otwierałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLiTzPL Napisano 18 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Nie, nic nie ruszałem. Jedyne co zrobiłem z hamulcami to skróciłem przewody i je odpowietrzyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 W zbiorniku nie ma ciśnienia. Jeśli nie kręciłeś śrubami do otwierania zbiornika to prawdopodobnie coś pociekło podczas odpowietrzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLiTzPL Napisano 18 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Czyli tak jak myślałem, dziękuje wszystkim za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLiTzPL Napisano 19 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2017 Wyczyściłem okolice w których było widać olej ale nadal się pojawia, co dziwne dzisiaj na próbę odpowietrzałem hamulec tylko z wkręceniem zbiorniczka w klamkę i po odkręceniu śrubki było widać ,że brakuje płynu ALE po rozepchaniu tłoczków było go troszkę widać w wkręconym zbiorniczku więc w takim razie olej raczej nie wyciekł. Tak więc skąd i dlaczego ten olej non stop wypływa? W załączniku zdjęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2017 Może być uszkodzona lub nie równo ułożona membrana pod kapą. Skoro to nowe hample to reklamuj , u shimano zazwyczaj nie ma problemu i wymieniają na nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLiTzPL Napisano 19 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2017 (edytowane) Właśnie w tym problem ,że jutro wyjeżdżam do bikeparku na tydzień i rower biorę ze sobą, gdy poużywam go tyle to mogą mi przyjąć reklamacje? Gdybym nie jechał to hamulce już by były wysłane Edytowane 19 Sierpnia 2017 przez BLiTzPL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2017 Wyjmij koło, rozepchnij tłoki na max. odkręć odpowietrznik w klamce. Jak pocieknie to znaczy ze było za dużo. W miejscu w którym zaznaczyłeś w zbiorniku wyrównawczym nie ma żadnego ciśnienia. Klamka stamtąd czerpie płyn a dopiero później nadaje mu silę. Nowe klamki tak czasami mają. Nowe, czytaj jakość shimano. Spuść płyn, odkręć dekiel, ładnie wyczyść membranę i powierzchnie sie z nią stykające o poskładaj ponownie, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLiTzPL Napisano 19 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2017 Dokładnie to samo zrobiłem i membrana była cała zalana olejem, póki co muszę jeszcze odpowietrzyć cały hamulec i na razie przy tym się zatrzymałem. Nie wiem czy ja mam takie szczęście ale poprzednie guide ze srama wysłałem do Niemiec na gwarancję - wadliwy tłoczek w klamce który wymieniali na gwarancji a hamulec używałem dobre 1,5 roku, dopiero na Stożku napuchła mi przednia klamka i prawie przeleciałem przez kierownice . Tak po za tym czym warto czyścić tą gumową membranę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2017 Niczym. Wytrzyj ją papierem delikatnie. Jak się upierasz umyj w wodzie z płynem do naczyń i dokładnie osusz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.