Skocz do zawartości

[Hamulce] Olej mineralny przy pokrywce zbiorniczka wyrównawcznego


BLiTzPL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w środę kupiłem hamulce Shimano Zee br640 p+t, w hamulcach skróciłem przewody i je oczywiście odpowietrzyłem. Póki co jeszcze słabo hamują i zauważyłem trochę oleju mineralnego na klamce(zdjęcie w załączniku) z miejsca zaznaczonego na czerwono widać ślady oleju - nie wiem czy jest taka możliwość żeby powstawało tam takie ciśnienie żeby uszczelka puściła? Czy mógł się tam dostać do tych "wcięć" olej podczas odpowietrzania i teraz po trochu wycieka? Hamulce są nowe, przejechałem na nich ok. 20-30km.

post-183769-0-37746900-1503050614_thumb.jpg

Edytowane przez BLiTzPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy jest taka możliwość żeby powstawało tam takie ciśnienie żeby uszczelka puściła?

Ciśnienie musi być duże, żeby hamulce spełniały swoje zadanie. Im mniej powietrza w układzie, tym wyższe ciśnienie oleju. Jednak projektanci i konstruktorzy musieli to uwzględnić przy tworzeniu, więc raczej mało prawdopodobne, że uszczelka nie wytrzymała. Chyba, że jest uszkodzona (ja miałem wręcz przeciętą uszczelkę od śruby odpowietrzającej w fabrycznie nowych SLXach M7000, które ostatnio montowałem, na szczęście zapasowa z zestawu 4YourBike pasowała).

Drugi przedstawiony przez Ciebie scenariusz jest bardziej realny. Umyj wszystko alkoholem izopropylowym, wytrzyj dokładnie w szczelinach i zobacz, co będzie się działo po kilku mocnych naciśnięciach klamki.

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem okolice w których było widać olej ale nadal się pojawia, co dziwne dzisiaj na próbę odpowietrzałem hamulec tylko z wkręceniem zbiorniczka w klamkę i po odkręceniu śrubki było widać ,że brakuje płynu ALE po rozepchaniu tłoczków było go troszkę widać w wkręconym zbiorniczku więc w takim razie olej raczej nie wyciekł. Tak więc skąd i dlaczego ten olej non stop wypływa? W załączniku zdjęcie.

 

post-183769-0-07362600-1503153719_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wyjmij koło, rozepchnij tłoki na max. odkręć odpowietrznik w klamce. Jak pocieknie to znaczy ze było za dużo. W miejscu w którym zaznaczyłeś w zbiorniku wyrównawczym nie ma żadnego ciśnienia. Klamka stamtąd czerpie płyn a dopiero później nadaje mu silę. Nowe klamki tak czasami mają. Nowe, czytaj jakość shimano. Spuść płyn, odkręć dekiel, ładnie wyczyść membranę i powierzchnie sie z nią stykające o poskładaj ponownie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to samo zrobiłem i membrana była cała zalana olejem, póki co muszę jeszcze odpowietrzyć cały hamulec i na razie przy tym się zatrzymałem. Nie wiem czy ja mam takie szczęście ale poprzednie guide ze srama wysłałem do Niemiec na gwarancję - wadliwy tłoczek w klamce który wymieniali na gwarancji a hamulec używałem dobre 1,5 roku, dopiero na Stożku napuchła mi przednia klamka i prawie przeleciałem przez kierownice   :whistling:. Tak po za tym czym warto czyścić tą gumową membranę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...