Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Tak jak w temacie potrzebuję czegoś niezbyt wyczynowego ale fajnie wyglądającego i ważne żeby mało ważył czyli ok 13kg jak Btwin riverside 900. Cenowo maks 2tyś. Coś na teren płaski, do 50km wycieczki, myślę że spokojnie  zakres na kasecie w tym rowerze mi wystarczy. Pytanie do znawców tematu czy coś podobnego u innego producenta w podobnej cenie, rozmiarze i wadze znajdę. Warto brać tego lub model niżej 500 ? Z tego co widzę to większość podobnych rowerów ma ok 15kg pewnie ze względu na przednią przerzutkę i kilka detali więcej.

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Napisano

11kg w wersji urban czyli bez przedniej przerzutki z przodu i z korbą 1x.City troszkę cięższy wychodzi.

No widzę właśnie, thx za fajną propozycję... Będę myślał[emoji6]
Napisano

Podczas myślenia też poszukaj tematów o urbanie na forum. Bo było już tego sporo. On ma twardy napęd (42/11-28), ma aluminiowy widelec, więc z tłumienie drgań nie jest najlepiej. Ale za taką cenę konkurencji nie ma. Da się zamontować korbę 2x/3x i pełne błotniki.

Napisano (edytowane)

No ale tak myślę że jakoś amor z przodu jednak by się przydał jak to jest w Btwin, jakieś szutrowe drogi i te sprawy czasami będą zapewne

Edytowane przez lukibest
Napisano (edytowane)

Tylko nie mów tym co jeżdżą na gravelach i przełajach że potrzebują amor z przodu:)

 

W tej cenie amor to dodatkowe 2kg i cudów nie oczekuj jeżeli chodzi o jego pracę.Małych nierówności nie wybierze na drodze szutrowej.

Edytowane przez mambaout
Napisano (edytowane)

To ja dorzucę kilka subiektywnych negatywów o Romet Mistral Urban. Od kilku miesięcy ma go mój znajomy z pracy - skuszony bezkonkurencyjną ceną.

Wizualnie i koncepcyjnie fajny rower miejski (sensowny i lekki napęd 1x9, dobre opony Spicer, nie tylko na asfalt). Przede wszystkim jednak nierozwiązany kłopot z montażem błotników (mały prześwit w przednim widelcu). Początkowo też bardzo słabe hamulce mini vbrake (?) (do tego klamki jak z roweru komunijnego), zdaje się pomogła wymiana przedniej klamki i klocków. No i jeszcze pozycja nie dla każdego - rower ma bardzo krótko przyciętą rurę widelca, pozycja wydaje się mocno pochylona, bez prostej regulacji. Ogólnie jednak mój znajomy jakoś tam dopasował sobie rower i jeździ zadowolony - jeśli nie ma deszczu ... ;)

 

Riverside 900 to na moje oko ciekawy rower. Tylko jak to w sprzęcie z D. - trochę niepokojących lub dziwacznych rozwiązań. Na plus dobry amortyzator sprężynowy Suntour NCX (dla kół 28 cali oferta niewielka, kolejny poziom to już znacznie droższe amory powietrzne), dobry łańcuch. W tej cenie niepokoją raczej nieznane hamulce hydrauliczne marki Promax, podobnie przerzutki Microshift. Inna sprawa, że rowery to składaki, wszystko można wymienić, niestety za dopłatą.

Jeśli nie zależy na hamulcach tarczowych (spokojna jazda, bez terenu w niepogodę) to można poprzestać na hamulcach V-brake, które są łatwe i tanie w eksploatacji. Wtedy wybór Riverside 500, którego różni jeszcze jakiś podły amortyzator. Rower jednak tańszy od R900 o 600 zł, pokaźna suma na modernizację...

 

No i jeszcze ta waga 13 kg u R900... Rower z amortyzatorem i tarczówkami, mimo redukcji napędu do 1x10, to niezły wynik, tylko czy aby prawdziwy. Bo klasyczny cross znanej marki (Merida Crossway, Giant Roam, wynalazki typu Kands) pewnie tylko z kilo więcej, może nie ma się o co bić...

 

 

Edytowane przez yarad
Napisano

W takim razie ciekawe jakim cudem w Mistral City zamontowane są pełne błotniki. Bo rama i opony są takie same. Może jakiś specyfik Rometa? Na regulacje pozycji to chyba tylko przedłużkę rury sterowej i/lub mostek regulowany.

Napisano

 

 

Przede wszystkim jednak nierozwiązany kłopot z montażem błotników (mały prześwit w przednim widelcu). Początkowo też bardzo słabe hamulce mini vbrake (?) (do tego klamki jak z roweru komunijnego), zdaje się pomogła wymiana przedniej klamki i klocków. No i jeszcze pozycja nie dla każdego - rower ma bardzo krótko przyciętą rurę widelca, pozycja wydaje się mocno pochylona, bez prostej regulacji.
 

 

Tak się składa że mam taki rower. Jedynym rzeczywistym problemem jest kłopot z montażem błotnika w przednim widelcu. Trzeba docinać albo zmajstrować coś swojego.    Kolejna sprawa hamulce - słabe są tak naprawdę klocki i po wymianie na authorowe ABS-3CC działają b. dobrze. W rowerach z v-kami nie daje się dobrych klocków a przynajmniej ja takich nie widziałem, są montowane najbardziej podstawowe aby rower dało się zatrzymać.  Klamka jak klamka w tanim rowerze nie spodziewałbym się cudów.

 Ostatnia sprawa - pozycja, nie jest taka jak w typowych rowerach miejskich ale jeśli się kolega przymierzał przed zakupem to chyba wiedział co bierze :-)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Po przemyśleniach i przymiarkach wiem że Romet mi już na pewno nie odpowiada. Chcę zwiększyć budżet do 2500 zł i kupić coś z jednym napędem z przodu i może faktycznie brakiem widelca. Rama Gianta mi bardzo leży i ten Roam mi się podoba ale ma przerzutki przód i widelec i jest dość cięzki.

Widziecie może gdzie dostanę coś takiego https://www.centurion.de/de-de/bike/2017/city-speed-disc-1000-122

Lub coś podobnego do takiego ? Tarczówki nie wymagane w tej cenie :)

Napisano

To jest typowy fitness, tego jest bardzo duzo, prawie kazdy producent (merida speeder, giant fastroad, triban 520/540fb, marin muirwoods, kona ma duzo modeli). Tylko wymóg 1 tarczy z przódu bardzo ogranicza wybór. Kross inzai i medano vanity vt5 z allfine, riverside 900 ale z amorem.

Napisano (edytowane)

okej w takim razie jeszcze na konic jedno pytanie i jadę do sklepu kupić... łamiąc wszelkie początkowe założenia (czyli napęd i widelec, waga ) to ktory byście wybrali z tych czterech poniżej :

 

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-hybrydowe/seria-ds/ds-2/p/2325600-2018/?colorCode=black

 

https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-3-disc

 

https://www.specialized.com/pl/pl/men/bikes/fitness/fitness/crosstraildiscint/115209

 

https://www.decathlon.pl/rower-trekingowy-riverside-900-id_8379018.html

Edytowane przez lukibest
Napisano (edytowane)

Dostałem dzisiaj od sprzedawcy inna ofertę jeszcze na Scott sub cross 30 za 2400zl 2017 model i cube curve pro za 2270zl. Przyznam że ten cube ma niezly osprzet porównując do Scotta, ale Scott fajna ramę... Same dylematy [emoji23]

Ale porównując do tych propozycji wyżej to chyba w dobrym kierunku to zmierza?

Edytowane przez lukibest
Napisano

Cube wcale nie jest lepszy od Scotta. Scott ma lepszą korbę z oktalinkiem i hamulce są różne - Shimano vs Tektro, ale to już dyskusyjne co jest lepsze. Reszta bardzo podobnie. Ale i jeden i drugi już lepiej od poprzedniej trójki. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...