Skocz do zawartości

[Pierwsza szosa] Giant czy B'twin


obmarek

Rekomendowane odpowiedzi

napęd Gianta jest bardzo 'miękki' wręcz na góry w tym zestawieniu. Triban za to trzy tarcze z przodu. Tak coś pod turystykę rowerową bym zasugerowała. 

Giant poprzez taper bedzie miał bardziej rozwojową ramę, wystarczy spojrzeć na wybór widelcy rowerowych pod taper. 

Hamulce b'twina, kontra tektro. Moze tektro nie powalają ale jednak jak dla mnie punkt wyzej w tej szosie. W obu przypadkach warto pomyśleć jednak o lepszych klockach hamulcowych. 

Niestety często się słyszy i czyta o kiepskiej jakości kołach w 520-tce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnią zębatkami na korbie i kasecie.

B'twin Triban 50X39X30 + kaseta 12-25

Gtian Content 1 korba 50/34 + kaseta 11-32

 

Giant ma hamuce dual-pivot, triban jakieś klasyczne

 

Wiem że na forum jest więcej przeciwników 3-rzędowej szosowej korby :P. Napęd Tribana więcej waży ale można na nim precyzyjniej dopasować kadencję. Kaseta jest po prostu gęściej zestopniowana. A zakres przełożeń jest większy u Gianta. 50/11 jest twardsze niż 50/12 a 34/32 jest miększe niż 30/25.

 

Geometrię mają baardzo podobną. Triban jest może ciut bardziej stabilny - ma dłuższe rurki łańcuchowe tylnego trójkąta. Za to Giant będzie ciut bardziej zwrotny. Różnie jednak są kosmetyczne


Hmm a za ile możesz kupić Gianta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli policja korbowo-kasetowo-torebkowa może zatrzymać jak nie za 3 blaty z przodu to za dużą zębatkę z tyłu... Trudny wybór :(

A tak serio to rama Gianta wydaje się jakoś solidnej dopracowana.

Decathlon znany jest z podejścia bardzo pro klienckiego. Jak jest z Giantem? Nie robią problemów przy ew. reklamacjach itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, po prostu odchodzi się od 3 blatów w sporcie. Jeśli chcesz rekreacyjnie jeździć np z obciążeniem po zróżnicowanym terenie to tak jak zaznaczyłam :)

Po to dobiera się przełożenia żeby coś unowocześnić, Giant ma przy tym bardziej sprawdzone metody niż Triban 520. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli policja korbowo-kasetowo-torebkowa może zatrzymać jak nie za 3 blaty z przodu to za dużą zębatkę z tyłu... Trudny wybór :(

 

 

Jeżdżę z torebka podsiodłowa, z kaseta 11-28, ale korba trzyrzędowa dyskwalifikuje szosówkę. I wygląd (fakt, trzepacki...)  czy masa akurat niewiele tu ma do rzeczy - po prostu nie będziesz tego małego blatu używał!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz Gianta. Lepiej w szosie mieć 2 blaty z przodu. Nie wyobrażam sobie zabawy z 3 blatami w szosie. Albo szybki, albo górski :) Kasetę zawsze można zmienić na 11-28. Nie ma co patrzeć na przełożenia 50x11. To już prędkości powyżej 50km/h, czyli dokręcanie na zjazdach. Żonie jak kupowałem szosę to myślałem nad 3 blatami, skończyło się na 2 i jest bardzo zadowolona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tegorocznego Tribana 520. Trzy blaty z przodu - rozwiązanie ma swoje plusy - IMHO fajnie mieć korbę środkową 39 i jeszcze możliwość zejścia na 30, niż tylko 34. 39+dość gęsto zestopniowana kaseta - bardzo fajna opcja na łagodnych, długich podjazdach, pod wiatr, z bagażem itp. Najmniejszy blat również jest dość często używany - mieszkam na pagórkowatym terenie. Poza tym te 3 blaty korespondują z ogólną charakterystyką Tribana 520, który jak dla mnie nie jest typową szosą, a raczej rowerem szosowo-turystycznym - z możliwością montażu bagażników i względnie szerokich opon 35C. Ja kupiłem ten rower głównie pod względnie długie, ale spokojne turystyczne wyjazdy, do tej pory zaliczyłem kilka tras 100km+ i jestem zadowolony - rower jest wygodnym pochłaniaczem kilometrów, daje frajdę z jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...