ltrac Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Cześć, Zaczynam, a właściwie wznawiam po 13 latach, przygodę z MTB. "Trochę" wypadłem z obiegu, będę Wam zatem bardzo wdzięczny za pomoc. Szukam 29era do jazdy po lesie, bezdrożach i okazjonalnie górach. Do gór trzeba jeszcze dojechać, więc fajnie by rower dobrze sprawował się na dłuższych dystansach (a do jazdy po mieście i wycieczek mam trekkingowy). Nie jeżdżę agresywnie, ostrych podjazdów i zjazdów będzie mało. Jeśli maraton, to wyłącznie na zasadzie dobrej zabawy, a nie walki o najlepszy czas. Całkiem przypadł mi do gustu Trek X-Caliber 8 29er 18.5" (mam 174 cm, 72kg). Pewnie bardziej przypadłby mi w wersji "9" (z amortyzatorem powietrznym), ale niestety nigdzie w okolicy go już nie ma. Można pewnie skądś sprowadzić, ale przyjemnie byłoby mieć serwis niedaleko; tym bardziej, że moje umiejętności serwisowe są na podstawowym poziomie, podobnie jak zaplecze techniczne. Pytanie: jakie inne rowery podobnej klasy byście polecili? Za tego X-Calibra 8 wołają we Wro ~3400 zł, mój budżet to max. 4k (choć wolałbym się zamknąć w okolicy 3.5k). Na Zaskar Sport (~3.5k) nie jeździło mi się źle, ale niektóre elementy jego osprzęty wyglądają dość egzotycznie (dla mnie). Unibike Flite wydawał się całkiem fajny, w wielu miejscach lepszy osprzęt (choć Zaskar ma lepszy amor), tylko producent widać mniej ufa ramie niż tamci dwaj (w obu przypadkach dożywotnia gwarancja). Nie mam jednak kompetencji by ocenić trafność doboru osprzętu - będę wdzięczny za poradę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macko12 Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Według mnie w tym przedziale cenowym i w tej części sezonu wypadają rowery Krossa https://www.ceneo.pl/40271449, chyba że nie przeszkadza Ci napęd 1x11 to rocznik 2017 też mogę śmiało polecić, https://rower.com.pl/accent-peak-29-nx-595912. Jeżeli wolisz coś lepszego to możesz negocjować Level b8 2016 oraz 2017. Tylko w przypadku ram Krossa warto przymierzyć bo są dosyć długie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltrac Napisano 17 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Dzięki za ideę z Accentem. Rozważałem Krossa, ale właśnie ten napęd mnie boli. Wedle niejednej opinii / recenzji jest to coś lepiej nadającego się pod zawody, niż dla przeciętnego zjadacza orzeszków. Oszczędność 200g robi mi mniej niż możliwość wybrania lżejszego przełożenia na ostrzejszym podjeździe. Najlepiej jak gdzieś znajdę Krossa i zobaczę czy "kliknie". Problem w tym, że w okolicy do Level B6 widziałem, a zdaje się B7 i wyżej ma inną ramę. Wrażenia będą podobne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 18 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Ostatnio w Krakowie XC 8 poszedł za 2,7 k : https://www.forumrowerowe.org/topic/211581-rower-trek-x-caliber-9-masz-lub-chcesz-nabyc-calibra/page-7?do=findComment&comment=2011657 Gdybyś miał kupować Kross'a , to zdecydowanie lepiej wybrać np. B7 2016 ( jeśli znajdziesz w najmniejszym rozmiarze - może być z tym problem ) niż B6, a to dlatego, że B6 będzie miał ograniczenie w postaci braku taperowanej główki ramy, co zmniejszy znacznie możliwości ulepszenia ( ewentualna wymiana amorka w przyszłości ). Poza tym B7 ma obie osie sztywne i amorek powietrzny, a B6 obie osie zwykłe i amorek sprężynowy. Moim zdaniem powinieneś jednak przemyśleć, czy koniecznie musisz mieć duże koła - według mnie lepiej dopasowany do Twoich warunków byłby np. najmniejszy R7 : http://trekking24.pl/rowery-gorskie-2016/300-rower-kross-level-r7-2016.html?level%20r7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Jesli kupisz Treka to koniecznie zwroć wagę na koła. W kolejności: piasty (fabryczne skontrowanie łożysk), centryczność (jakość fabrycznego zaplotu). Do tego ilość smaru w sterach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 18 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Jesli kupisz Treka to koniecznie zwroć wagę na koła Poszedłbym dalej, zastanów się nad wymianą kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltrac Napisano 18 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Czytałem już wcześniej o problemach z kołami, nic względem piast - dzięki za poradę, postaram się zwrócić uwagę. "Postaram", bom zupełny amator. Trochę poza tematem, ale w tym wątku znalazłem jak sprawdzać "chałupniczo" centrowanie, jak natomiast z kontrowaniem łożysk? Koła wymieniałbym dopiero po zajechaniu fabrycznych. Nie będę się na tym ścigać, a przy nauce "co wolno, a co nie na MTB", zapewne mam szanse uszkodzić koło. Macie jakieś porównanie ze wspomnianym w temacie Unibikiem Flite lub GT Zaskar Sport? Czy lepiej raczej wybierać pomiędzy Trekiem X-Caliber 8, Krossem B7 a Accentem? Koło 29" bardzo mi podeszło i nie choćby nie był to optymalny wybór na mój wzrost, to będę się go trzymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bimmer Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 ja od roku jeżdżę na X-calibrze 7, jakiegoś problemu z kołami nie zauważyłem. Tylne koło raz musiałem centrować ale tez nie ma sie co oszukiwać, że w takim budżecie wstawią jakieś pancerne koła. X-calibra myślę, że można teraz potargować - w sklepach jest już model 2018 z boosterm, taperem - jak mają jeszcze poprzedni model to powinni być bardziej skłonni do negocjacji cenowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yacor Napisano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 (edytowane) Jeśli nie zamierzasz na początku katować Treka to spoko koła przy "normalnej" jeździe trochę pożyją, sprawdzaj tylko konusy bo potrafią się rozkręcać co jakiś czas. Dzisiaj przy mojej jeździe typu góry=poza szlakiem, dzikie single, kamole, hopy, a we Wrocławiu każde schody to koła są definitywnie do wymiany... Ja latam na 8, ale polecam 9 na wyprz. lub rocznej używki i w Twoim budżecie spokojnie coś znajdziesz, tylko cierpliwości i szukania. Napęd - mam 2x10, ale zdecydowanie przy następnym biku będzie 1x11, przy podjazdach lecę na dużym blacie z przodu, a jak braknie pary to wypych - nie znoszę kręcenia młynka na małym blacie z przodu i go nie używam, pewnie brak techniki i kondycji. Trochę poza budżetem, ale polecam Ci przetestować za free https://www.rosebikes.pl/bike/rose-count-solo-1-2017-bike-now/aid:884037 Kontakt na forum: https://www.forumrowerowe.org/topic/215055-rowery-testowe-2017/ lub FB Testowałem tam między innymi Rose Root Miller-a, ścieżkowiec 29er i już wiem że będzie mój - MEGAAA! BIKE! i polecam Tobie też pojeździć na tej testówce, chociaż mają rozmiar L i wg tabelki dla mnie za duży to spoko przy moich 176 cm oblatałem Radunię wszerz i wzdłuż i pierwsza liga. PS. nie zwróciłem uwagi że masz 174 cm, to Root Miller będzie dla Ciebie duży, ale przymierzyć warto. Edytowane 20 Sierpnia 2017 przez Yacor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltrac Napisano 21 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2017 Przymierzyłem Krossa Level B7 i okazał się strzałem w "dziesiątkę" - dzięki za polecenie go! Napęd 1x11 jest rzeczywiście świetny. Są całkiem zdrowe wyprzedaże togorocznego modelu, to i skorzystałem. Niestety na Treka nic ciekawego nie udało mi się utargować w okolicy, więc bilans wypadł sporo korzystniej na korzyść rodzimego producenta. Ten Rose całkiem fajny, ale nie spieszy mi się do następnego 3x10. Mam trekkingowego bicykla na wypady rekreacyjne czy długie dystanse - i na nim mogę sobie popstrykać biegami. Pewnie, że Kross to żaden ideał, ale jazda testowa wyszła nań bardzo fajnie. Poza tym nie chcę poświęcić kolejnego dnia na oblatywanie sprzętów; dla odmiany można popracować :-). Cannondale Trail 2 był też całkiem fajny. Lepsza rama (dożywotnia gwarancja) niż u Krossa, naturalnie okupiona słabszym osprzętem. Dzięki wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macko12 Napisano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Za jaką kwotę udało Ci się go dostać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltrac Napisano 22 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Na centrumrowerowe.pl Level B7 jest za 3249, a B8 za 3899 zł. Zdecydowałem się dopłacić te 650 zł aby dostać komplet Shimano SLX (B7 jest na SRAM NX, które to lubię mniej) oraz widelec Rebę RL. Trochę na wyrost na moje potrzeby, ale serce nie sługa :-). Dla porównania, 650 to cena dobrego okularu do teleskopu (moje "hobby główne"), więc jak pomyślałem o różnicy w klasie osprzętu, to podniosłem próg. Może da się ugrać lepszą cenę, a i po internecie widziałem lepsze stawki, ale akurat ta firma umożliwia przegląd "0" i złożenie końcowe w dobrym serwisie niedaleko. Jak coś nie będzie grało, zawsze pozostaje zwrot do sklepu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macko12 Napisano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Patrząc na te ceny żałuję trochę ze kupiłem rower 2 miesiące temu bo teraz za te pieniądze dostałbym sprzęt na długie lata no ale trudno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltrac Napisano 27 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 Według mnie w tym przedziale cenowym i w tej części sezonu wypadają rowery Krossa https://www.ceneo.pl/40271449, chyba że nie przeszkadza Ci napęd 1x11 to rocznik 2017 też mogę śmiało polecić, https://rower.com.pl/accent-peak-29-nx-595912. Jeżeli wolisz coś lepszego to możesz negocjować Level b8 2016 oraz 2017. Tylko w przypadku ram Krossa warto przymierzyć bo są dosyć długie. Dzięki macko & KrissDeValnor za propozycję z Krossem. Zdecydowałem się na Krossa B8 - jest dla mnie rewelacyjny, subiektywnie lepszy od X-Calibra 9. Wyżej niż początkowo celowałem, ale powinien starczyć na długo. Rama mi podpasowała, całość chodzi cudnie, a tnę nim po asfalcie szybciej niż na moim trekkingu. Kilka tygodni temu ścigałem się nim z jednym panem na Kross B7/8 i wtedy pomyślałem, że gość musi mieć dobrą kondycję, że mnie na nim bierze. Niekoniecznie . Napęd 1x11 sprawdza się świetnie dla mnie, miła odmiana względem pierdyliarda przełożeń. Może będę inaczej śpiewać na ostrzejszych podjazdach - zobaczymy. Dzięki raz jeszcze wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macko12 Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 (edytowane) Bardzo cieszy mnie to że mogłem pomoc. Teraz gdybym kupował rower to tez poszedłbym w napęd 1x11. Udało się wynegocjować dobra cenę? Edytowane 27 Sierpnia 2017 przez macko12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1paul11 Napisano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2017 Dzięki macko & KrissDeValnor za propozycję z Krossem. Zdecydowałem się na Krossa B8 - jest dla mnie rewelacyjny, subiektywnie lepszy od X-Calibra 9. Wyżej niż początkowo celowałem, ale powinien starczyć na długo. Rama mi podpasowała, całość chodzi cudnie, a tnę nim po asfalcie szybciej niż na moim trekkingu. Kilka tygodni temu ścigałem się nim z jednym panem na Kross B7/8 i wtedy pomyślałem, że gość musi mieć dobrą kondycję, że mnie na nim bierze. Niekoniecznie . Napęd 1x11 sprawdza się świetnie dla mnie, miła odmiana względem pierdyliarda przełożeń. Może będę inaczej śpiewać na ostrzejszych podjazdach - zobaczymy. Dzięki raz jeszcze wszystkim za pomoc. Witam wszystkich ostatnio również mam podobny problem z kupieniem własnego bajka. Ja tez mam ochotę na x-calibra 9 ale za 3500 zł. I teraz pytanie do kolegów czy za takie pieniądze ten kross B8 będzie dalej lepszym wyborem ? Nie jestem jakoś przekonany do krossa wzgledem jakości ramy i wykonania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 30 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Ramy Kross'a pękały kiedyś, a teraz cisza w tym temacie. Technicznie B8 jest ciekawszy, a malowanie ma całkiem niczego sobie - najlepiej obejrzeć na żywo. Właściwie na korzyść Treka przemawia tylko gwarancja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltrac Napisano 30 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Truizm, ale trzeba pojeździć na jednym i drugim i zobaczyć który bardziej podchodzi. IMO jeśli jednako dobrze, to brać Krossa. Jak pisał @KrissDeValnor, jest technicznie lepszy. Jeżdzę na B8 od kilku dni i jestem ogromnie zadowolony, żadnych zastrzeżeń. Trek XC jest bardziej sprawdzony + dożywotnia gwarancja na ramę. Jeździłeś na obu, 1paul11? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1paul11 Napisano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2017 Jeszcze nie jeździłem na Krossie, ale na Treku w roz. 21 fajnie się jechało choć tylko w okolicy sklepu. Szukam roweru który będzie niezawodny ale i w miarę komfortowy (ze względu na problemy z plecami) a jeżdżę przeważnie po leśnych ścieżkach i szutrach. Chciał bym również od czasu do czasu wybrać się w góry. Zastanawiałem się również o jakimś "crossie" w sensie rodzaj-roweru . A co myślicie o unibike expert ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltrac Napisano 2 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2017 Jeśli to ma być Twój jedyny rower, to na podstawie tego, co napisałeś, zdecdowanie brałbym crossa. Testowałem Unibike Flite (mtb) i całkiem fajnie się jeździło. Nie miał jednak dla mnie tak dobrej marki jak Trek ani tak dobrego osprzętu jak Kross za podobną cenę. Sprzedawca twierdził, że Unibike jest "2 rzędy lepszy od Krossa", ale nie przedstawił żadnych racjonalnych argumentów - a ja mam za małą wiedzę by dyskutować czemu rama Unibike jest tak znaaacznie lepsza od Kross B7/8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 2 Września 2017 Udostępnij Napisano 2 Września 2017 Przy tym pułapie cenowym najważniejsze jest optymalne dopasowanie roweru ( najlepsze odczucia w czasie jazdy) i możliwie najlepszy osprzęt, a nie marka czy nawet wieczysta gwarancja ... najlepiej oczywiście gdy optymalnie pasujący rower ma najlepszy osprzęt ... Unibike na pewno nie ma znacznie lepszej ramy niż Kross, co najwyżej zbliżony poziom, Trek również nie ma "lepszej" ramy, za nim mogło by przemawiać co najwyżej lepsze dopasowanie dla kupującego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.