Loczeski Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Witam. Mam nietypowy problem, otóż od niedawna zacząłem czuć dyskomfort na rowerze. Ogólnie to coś nie tak z siodłem lub kierownicą. Czuję że napieram na kierownice, nie jest to jakieś straszne ale coś się porobiło i odczuwam to na nadgarstkach. Próbowałem manewrować siodełkiem wg. prawidłowego ustawienia, co się okazało że przy maksymalnym ustawieniu siodła do przodu nadal brakuje mi kilka mm (rzepka - oś pedała; metoda nitki i odważnika). Aby nie napierać za mocno na kierownice to ustawiłem siodełko lekko go góry nosem, co spowodowało bój klejnotów. Tak wróciłem do punktu wyjścia i zastanawiam się jak do tej pory było okej Krótszy mostek może załatwić sprawę, aby ustawić prawidłowo siodło i pozycję na rowerze ? Rower mtb asfalt/lasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 A podnosiłeś może siodełko nieco wyżej...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal93 Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Jak podniesie siodełko, to będzie jeszcze więcej brakowało do przodu Krótsza korba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loczeski Napisano 17 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Krótsza korba, to chyba zbyt duży wydatek. Siodłem manewrowałem już na wszelkie sposoby Generalnie to niepokoi mnie fakt ustawienia siodła przód-tył, a co gorsza że jeździłem bez problemu przez kilka lat na takim ustawieniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Skróć mostek i podnieś kierownicę, stosując taki o wyższym wzniosie. Pamiętaj że zmieniając pozycję siodełka zmieniasz także pozycję nóg względem korb, co wpływa na pedałowanie, to kiepski pomysł jak masz wrażenie że jesteś za bardzo pochylony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miki74 Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Siodło ustawia się niezależnie - wysokość jak i przesunięcie poziome. Kąt siodła ma być 0 stopni ewentualnie minimalnie dziób pochylony lekko w dół.Jeżeli kierownica jest zbyt blisko, lub jak w Twoim przypadku za daleko to koryguje się mostkiem. Czasem wystarczy ustawić mostek w plus lub minus, pobawić się podkładkami na rurze sterowej pod mostkiem, lub zamontować nowy mostek w twoim wypadku krótszy. Najprościej pożyczyć od kogoś mostek o 1cm krótszy i sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loczeski Napisano 17 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Ok, powalczę z mostkiem i dam znać co i jak. W jednym poradniku wyczytałem że mostek ma również wpływ na całokształt, w przypadku gdy przy maksymalnym przesunięciu siodła do przodu nadal rzepka nie jest w równej osi z pedałem należy zająć się mostkiem (w cięższych przypadkach korbą) prawda ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Niezupełnie, tak jak pisał wcześniej @@Miki74, to są niezależne od siebie sprawy, bo wysokością siodła i jego przesunięciem przód/tył ustawiasz właściwą pozycję bioder względem osi suportu (ten pion od rzepki do osi pedału). I ten parametr jest bazowy i niezmienny. Natomiast długością mostka jego wzniosem, ewentualnie szerokością i gięciem kierownicy regulujesz pochylenie tułowia, wyciągnięcie lub skrócenie sylwetki, ogólnie rzecz ujmując komfort rąk i pleców, przy czym wyższa pozycja niekoniecznie oznacza bardziej komfortową, ale odciąża nadgarstki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loczeski Napisano 17 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 aha, czyli wina korby tak jak Michal93 pisał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Ból nadgarstkow może wynikać także ze złego ustawienia manetek i klamek. Powinny być pod kątem około 45 stopni. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 aha, czyli wina korby tak jak Michal93 pisał. Korba ma naprawdę niewielki wpływ na pedałowanie. Na pedałowanie i pozycję względem osi suportu. Nie pozycję na rowerze. Zacznij od mostka, bo podejrzewam że zwyczajnie jest za długi i/lub za nisko a kombinujesz z siodełkiem i korbami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Ból nadgarstkow może wynikać także ze złego ustawienia manetek i klamek. Powinny być pod kątem około 45 stopni. Bardzo słuszna uwaga, ale raczej nie powinny być pod konkretnym kątem, tylko pod takim żeby klamki stanowiły niejako przedłużenie przedramienia, bez załamywania nadgarstków. Od sprawdzenia tego warto zacząć ewentualne przemeblowanie kokpitu. aha, czyli wina korby tak jak Michal93 pisał. Być może, ale ja bym obstawiał raczej że masz nieco za dużą ramę. Skoro przesunięciem siodła (mam nadzieję że w bezpiecznym zakresie) uzyskałeś już prawie pion rzepka-oś pedału, to po właściwym ustawieniu klamek, następnymi krokami powinny moim zdaniem być pożyczenie na kilka jazd krótszego mostka lub/oraz z większym wzniosem, oraz ewentualne użycie kierownicy z nieco większym gięciem. Przy czym mostek nie powinien być krótszy niż 1-1,5 cm od tego który masz obecnie bo bardzo zamulisz sterowność roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Looser Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 jeszcze jest offset na sztycy, przesuniesz się do przodu skoro ci brakuje na samym siodełku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loczeski Napisano 17 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Rama 17,5. Mam 169cm wzrostu. Klamki,manetki są ok. Zobaczymy z tym mostkiem w takim razie. Na razie dzięki za rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Przy czym mostek nie powinien być krótszy niż 1-1,5 cm od tego który masz obecnie bo bardzo zamulisz sterowność roweru. Oczywiście krótszy mostek powoduje nerwowość a nie zamulanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Kąt siodła ma być 0 stopni ewentualnie minimalnie dziób pochylony lekko w dół. Ma być? Na jakim blogu to wyczytałeś? Kąt siodła (zresztą nie tylko to) ma być dopasowany do anatomii użytkownika, a nie do wzoru podanego w Internecie. Powinny być pod kątem około 45 stopni. I znowu... Dopisujcie może, że takie są dobre pozycje wyjściowe, które należy dopasować pod konkretnego użytkownika i styl jazdy. Pozycja klamek i manetek powinna być taka, aby w trakcie jazdy nadgarstek nie był zgięty góra/dół - dłoń powinna być w linii z przedramieniem. jeszcze jest offset na sztycy, przesuniesz się do przodu skoro ci brakuje na samym siodełku O tototo miałem właśnie pisać, aleś mnie uprzedził. Jeśli nie masz książkowo kolana na wysokości osi pedałów, zamontuj siodło bez offsetu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loczeski Napisano 17 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Czy ktoś mi wyjaśni zagadnienie "offsetu"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadeuszwlodarczyk Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Przesunięcie środka mocowania siodła względem osi sztycy. Zmniejszając offset zwiększasz kąt podsiodłowy, czyli zbliżasz się do kierownicy. Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Looser Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 obrazkowobez offsetu:http://allegro.pl/sztyca-crank-brothers-cobalt-2-sr-34-9mm-offset-0-i6919226429.htmlz offsetemhttp://allegro.pl/sztyca-crank-brothers-cobalt-2-34-9mm-offset-20mm-i6915214147.htmlspotkałem się z pomysłem zamontowania sztycy z offsetem odwrotnie, czyli że przybliża do kierownicy zamiast oddalać, ale nie wiem ile w tym prawdy czy sensu, podobno są też modele do tego przeznaczone, ale nie mam kompletnie pojęcia na ten temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolmark Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Założenie sztycy odwrotnie (tyłem do przodu) może spowodować to, że nie uda się prawidłowo zamocować siodełka - będzie wyło nosem do góry i nie uda się tego skorygować. Zależy to oczywiście od sztycy, a konkretnie od zastosowanego jarzma. To trzeba po prostu sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loczeski Napisano 18 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Ustawiłem siodło poziomo, idealnie. Na prostej drodze gdy puszczam kierownice lekko się zzuwam w dół, może dlatego ręce mnie pobolewają? Chyba tak nie powinno być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miki74 Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Jeżeli masz amortyzator, SAG jest prawidłowy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolarzjedrek Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Zacznij kolego od prawidłowej wysokości siodełka (10 cm mniej niż masz wysokość przekroku ) mierzymy od środka suportu o góry siodełka. Spróbuj po trochu podnosić do góry aby kąt był odpowiedni. Np mój przekrok 81 cm, siodełko w szosie i górskim mam na 74 cm. Kąt jest idealny. Później pochylenie siodełka od 0 do -3 stopni. Dopiero w tedy ustawiamy przesunięcie zakładając że bloki masz idealnie ustawione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loczeski Napisano 19 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2017 Zacznij kolego od prawidłowej wysokości siodełka (10 cm mniej niż masz wysokość przekroku ) mierzymy od środka suportu o góry siodełka. Spróbuj po trochu podnosić do góry aby kąt był odpowiedni. Np mój przekrok 81 cm, siodełko w szosie i górskim mam na 74 cm. Kąt jest idealny. Później pochylenie siodełka od 0 do -3 stopni. Dopiero w tedy ustawiamy przesunięcie zakładając że bloki masz idealnie ustawione. Tak właśnie robię, tylko w najpierw zmieniam przesunięcie a na końcu pochylenie. Na razie temat trzeba wstrzymać gdyż będę testować nowe siodło, mostek, ustawienia SAG, offsety itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loczeski Napisano 20 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 Na zdj. moja sztyca. Rozumiem jeśli chodzi o zmniejszenie offsetu to wystarczy obrócić sztyce o 180st w poziomie? = Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.