Skocz do zawartości

[Napęd] Po wymianie problem z napędem


wnclooney

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam taki oto problem. Robiłem generalny remont starego Mongoose'a i przy okazji malowania ramy do wymiany poszły przerzutki, linki, suport, pancerze, łańcuch, kaseta, manetki klamki itp. Rower złożony kaseta tylna SRAM PG 830 11-30, łańcuch SRAM PC 830, przerzutka przód Sram 3.0, tył SRAM X-4 manetki SRAM x-4, pancerze accenta z linkami szlifowanymi, suport shimano 68/113mm na kwadracie. Korba została stara jest to Truvativ Isoflow 22-32-42. Całość 3x8. Rower był wcześniej użytkowany przez znajomego i trochę nim km zrobił bo i często jeździł i w trasy i w góry. Po złożeniu w miarę wyregulowałem napęd bo przerzuca wszystkie przełożenia płynnie, ale jest problem z "chrobotaniem". Nie jest to stałe tylko tak jakby łańcuch co jakiś czas otarł się o zębatkę albo ząb nie wchodził płynnie w ogniwo (tak jakbym miał piasek w ogniwach). Mam to na przełożeniu 3 (duża) przód i 8 (mała ) tył ale bardzo słabo oraz na 2(średnia) przód i 8 (mała) tył tak jakby coś  było z przekosem łańcucha. W sumie na 2 z przodu powinno się raczej unikać skrajnych ustawień w kasecie ale przed wymianą napęd tego problemu nie miał, a w drugim rowerze  przełożenie 2x8 chodzi płynnie, cicho i bez problemu. Druga rzecz to przy przełożeniu 2x8 oprócz tego chrobotania pojawia mi się efekt zasysania łańcucha miedzy 2 i 3 zębatkę korby tak jakby łańcuch sam chciał wskoczyć wyżej. Pojawia się to tylko na tym przełożeniu. Na pewno nie powoduje tego przerzutka przednia bo łańcuch nie dotyka wózka. Obstawiam wygięcie łańcucha tylko teraz pytanie dlaczego przedtem to działało, a na nowych częściach jest taki problem. Stara kaseta była sramowska też 8 z różnicą największej zębatki bo tam była 32, stary łańcuch też sramowski. Po lekturze forum doczytałem o linii łańcucha tylko tak, suport stary 113mm zmieniałem też na 113mm więc korba powinna siąść w tym samym miejscu. Czytałem o podkładkach dystansowych żeby wyregulować linię łańcucha, ale takowej poprzednio nie miałem. Nie wiem czy może mieć to wpływ na moje problemy, ale po ściągnięciu korby po stronie napędu widziałem w gnieździe korby, że kwadrat jest wyrobiony na jednej krawędzi. Czy to może powodem i np korba z wyrobionym gniazdem weszła nieco dalej na ośkę zmieniając linię łańcucha? Do tego stare koronki które źle współpracują z nowym łańcuchem? 

 

https://drive.google.com/file/d/0BwqkXLfMAKWraUd1VDJtRmo4SzQ/view?usp=sharing

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...