Azux Napisano 15 Sierpnia 2017 Napisano 15 Sierpnia 2017 Witam, chciałbym się zapytać o wasze zdanie w sprawie rodzaju bieżnika opony dla roweru szosowego. Zamierzam kupić Tribana 540 (miałem to zrobić już dwa tygodnie temu o czym już pisałem lecz niestety nastąpiły pewne problemy finansowe), dzisiaj pojechałem sprawdzić jak się prezentuje ten rower .To będzie moja pierwsza szosa i mam pewne wątpliwości co do opon które się w nim znajdują a mianowicie są totalnie gładkie. Co o tym sądzicie? Mieszkam w Holandii i tutaj ścieżki rowerowe w większości są naprawdę ładne lecz niejednokrotnie będę jeździł po gorszej nawierzchni jak np. stara powykrzywiana kostka brukowa z pod której wyrastają rośliny , korzenie itd. Jak taka opona sprawdzi się na mokrej nawierzchni? Holandia to kraj w którym pada często i nie rzadko mocno. Czy ktoś kto ma lub się zna wie czy można założyć to tego modelu szersze opony np 32-35? No i oczywiście czy strata prędkości jest znaczna.
Arni220 Napisano 15 Sierpnia 2017 Napisano 15 Sierpnia 2017 Typowe opony szosowe są właśnie gładkie lub mają drobne nacięcia, rzekomo odprowadzające lepiej wodę. W praktyce niezauważalny detal. Znając życie oponę 28mm pewnie jeszcze założysz do tego roweru, ale szerszej się nie spodziewaj. Osobiście proponuję zrobić coś innego, kup rower typu gravel. To jest rower którym bardzo dobrze można jeździć po gładkich nawierzchniach, a jednocześnie mając w nim opony 32 czy 35mm spokojnie sobie poradzi na różnych brukach itp. kwiatkach. Oczywiście nie jest to typowa maszyna wyścigowa, pozycja jest bardziej komfortowa, ale jeśli nie zależy ci na ściganiu się, to powinien być on właśnie dla ciebie. https://roweroweporady.pl/rowery-typu-gravel-o-co-w-nich-chodzi/
Azux Napisano 15 Sierpnia 2017 Autor Napisano 15 Sierpnia 2017 Trochę mi zależy na ściganiu się chociaż ze skuterami bo do Nissana gtr jeszcze nie startuję ,trochę potrenuję. Dodam ,że posiadam rower górski 26 cali który w przyszłości chciałbym wymienić na 27,5 cala co nie zmienia faktu ,że mam "w razie W" rower na teren. Ok ale gravel też mnie zainteresował jakiego polecacie do 800 euro ~3,5k zł ? Chciałbym aby był porównywalny do Tribana 540. Przy okazji mam pytane co do osprzętu w rowerze czy warto kupować shimano 105 i wydać więcej niż kupno tańszego roweru z np. shimano claris lub sora? Czy różnice są bardzo odczuwalne?
Mod Team KrissDeValnor Napisano 15 Sierpnia 2017 Mod Team Napisano 15 Sierpnia 2017 W opiniach klientów posiadających model 540 FB na drugiej stronie dwóch gości pisze o oponach 32 i 35 mm - jeden twierdzi, że producent podaje wartość 32 jako maksymalną, a drugi że założył 35.
Blue Napisano 16 Sierpnia 2017 Napisano 16 Sierpnia 2017 Zawsze można jeszcze popatrzeć w stronę rowerów przełajowych. Będzie bardziej sportowo niż na gravelu, a prześwit raczej standardowo pod te 35mm.
Arni220 Napisano 16 Sierpnia 2017 Napisano 16 Sierpnia 2017 Trochę mi zależy na ściganiu się chociaż ze skuterami Nie mówię o zabawie, lecz o braniu udziału w zorganizowanych wyścigach lub amatorskich ustawkach, które też są jak wyścigi. Na takie zawody warto jednak kopić typową szosę, a nie gravela. Jeśli jednak takie współzawodnictwo cię nie interesuje, to wybierz gravela moim zdaniem, no ewentualnie przełaja, choć tu przełożenia na szosę mogą być małe. Odnośnie różnicy w osprzęcie, Tiagra - to jest idealny kompromis pomiędzy jakością a ceną. Jeśli nie Tiagra, to szedł bym od razu w Ultegrę, a nie 105. Sora to już jednak 9s, a Claris chyba tylko 8. To jednak poprzednia epoka z czasów Langa i Piaseckiego, tą drogą bym proponował nie iść mimo, iż pewnie kultura pracy nie jest najgorsza.
Azux Napisano 16 Sierpnia 2017 Autor Napisano 16 Sierpnia 2017 O zawodach na razie nie myślę pewnie mam za słabą formę i 60+ latki mnie wyprzedzą- nie wiem może w przyszłości najpierw muszę zobaczyć jak to jest jechać na rowerze typu szosa. Gravel jest interesujący ponieważ nadaje się bardziej do nierównych nawierzchni a nie zawsze po drodze jest piękny asfalt więc to fajna perspektywa. Najpewniej zrobię tak ,że pojadę do Decathlonu i się zapytam sprzedawcy w sklepie czy jest możliwość wymiany opony na szerszą a i być może w sklepie mi to wymienią, ponieważ na wystawie były tylko gładkie opony a (nie mam o tym pojęcia) wydaje mi się ,że na mokrej nawierzchni byłoby ciężko z takimi oponami, mylę się?
Arni220 Napisano 16 Sierpnia 2017 Napisano 16 Sierpnia 2017 Na mokrym z każdymi oponami jest trudniej.
Piter233 Napisano 16 Sierpnia 2017 Napisano 16 Sierpnia 2017 W decathlonie w cenie raczej ci nie wymienią. Opony możesz wziąć vittorię rubino pro - sam używam i jest w porządku, na czole jest slick, na bokach ma drobne kosteczki. Jak chcesz jeździć w każdą pogodę to weź coś właśnie z bieżnikiem.
tadeuszwlodarczyk Napisano 16 Sierpnia 2017 Napisano 16 Sierpnia 2017 Oponki Michelin Lithium 2 na kołach są słabe bardzo na mokrym, ale za niewiele możesz kupić Micheliny Pro4 Endurance 28C. Na pozostałych rowerach mam Conti 4000SII, ale jeśli jest mokro, to biorę właśnie Tribana z tymi kapciami. A Tribany są świetne, dziś kupiłem czwarty rower i to mój drugi Triban. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Azux Napisano 17 Sierpnia 2017 Autor Napisano 17 Sierpnia 2017 Ten Micheliny Pro4 Endurance 28C też jest gładki tak? Na zdjęciach nie widać dokładnie. I na takich oponach można spokojnie jeździć w porządnej ulewie? Wiem dokładnie ,że trzeba zachować ostrożność i zmniejszyć prędkość ale nie rozbiję się na każdym zakręcie?
Arni220 Napisano 17 Sierpnia 2017 Napisano 17 Sierpnia 2017 Spokojnie kolego, nie panikuj tak. Ludzie jeżdżą w deszczu na totalnie gładkich slikach o szerokości 23mm i nic im nie jest. Ba, ścigają się nawet na takich oponach. 28mm to spora szerokość jak na rower szosowy, spokojnie tym okazjonalnie przejedziesz po jakimś żwirze czy bruku. http://xtri.pl/wp-content/uploads/2014/04/cancellara-in-arenberg.jpg CI zawodnicy mają właśnie opony 28mm, są wśród nich tacy co mają tylko 25mm choć jak dobrze pamiętam, to Sagan zakładał ostatnio 30mm. I wyobraź sobie teraz te bruki w deszczu. Da się.
Azux Napisano 17 Sierpnia 2017 Autor Napisano 17 Sierpnia 2017 Może masz rację nie ma co zawsze można popróbować z różnymi oponami jeżeli przez chwilę pojeżdżę w trochę mniej komfortowy sposób to nic się nie stanie Ostatnie pytanie i już nie zawracam gitary. Lepiej jest kupić tribana na którego jestem napalony czy może poszukać używanego roweru w tej samej cenie ale np z całym osprzętem Ultegry sl lub jakiś cannondale cad10 ?
tadeuszwlodarczyk Napisano 17 Sierpnia 2017 Napisano 17 Sierpnia 2017 Triban 540 jest OK. U mnie dostał kilka upgarde'ów: siodło Giant Contact Forward, koła Giant PA2, sztyca z offsetem 0, opony Conti 4000SII, a na Mavici te Micheliny Pro4 28C. To moja ulubiona szpulka obecnie, ale się to może zmienić, bo kupiłem czwarty rower i to on mi teraz kradnie czas.. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.