dreq02 Napisano 14 Sierpnia 2017 Napisano 14 Sierpnia 2017 Witam, mój northec viking w końcu trafił do mnie. Poprzedni rower a ten to skok kilkuletni. Stąd 3 banalne pytania 1. jak ustawić kierownicę? Bo pewnie tak jak na zdjęciu jest źle? (dziwne, bo miał być skręcony i przygotowany do jazdy, ktoś zapomniał chyba o tym). I chyba to wiąże się z przekręceniem lewego hamulca i przerzutek. 2. Czy to co jest nad mostkiem to są podkładki które można wykręcić (śrubka jest od góry) i można polożyć pod mostek by kiera była wyżej? 3. Podoba mi się jak są naklejki na obręczach kół. Gdzie można takie dostać i jak nakleić? Jak to się robi? Z góry dziękuje, bo chciałbym jutro się przejechać a nie wiem jak to skręcić (tzn wiem, ale nie jestem pewien)
piciu256 Napisano 14 Sierpnia 2017 Napisano 14 Sierpnia 2017 Kierownice masz dokładnie "do góry nogami", prawy hamulec i manetka są przekręcone. Podkładki można przekładać wedle uznania- po to tam są.
dreq02 Napisano 14 Sierpnia 2017 Autor Napisano 14 Sierpnia 2017 czyli jak przekręcę to lewa strona będzie ok, a prawa wtedy już nie. Dzięki. Podkładki jutro zobaczę i jak coś to na pewno zapytam. A jednak pytanie. Smar do łańcucha. Który wybrać: http://allegro.pl/smar-do-lancuchow-teflonowy-ptfe10-bike-care-100ml-i6767305911.html http://allegro.pl/smar-do-lancuchow-rower-chain-oil-dry-sport-250-i6457385898.html http://allegro.pl/smar-do-lancuchow-i-przekladni-rower-400ml-motip-i6896487405.html może bardziej który jest odpowiedni by dalej szukać. W starym rowerze nie ukrywam to zazwyczaj szedł olej o wysokiej lepkości od samochodu. A tutaj wolałbym coś dedykowanego już.
piciu256 Napisano 14 Sierpnia 2017 Napisano 14 Sierpnia 2017 Żaden psikany, ja ci polecę Expand Bloody Oil
Looser Napisano 14 Sierpnia 2017 Napisano 14 Sierpnia 2017 psikany j/w odradzam bo bedziesz go mial wszedziea jaki smar to juz bylo na ten temat tyle dyskusji, testow i opinii ze nie wiadomo co brac, uzywam rohloff i tragedii nie ma ktoś tam używa zwyklej oliwki do maszyn i tez jest okaynaklejki na obreczach zazwyczaj sa jak producent naklei, ewentualnie coś tam może na alledrogo jest
Pablo59 Napisano 15 Sierpnia 2017 Napisano 15 Sierpnia 2017 czyli jak przekręcę to lewa strona będzie ok, a prawa wtedy już nie. Nie wiem co ostatecznie zrobiłeś (lub zamierzasz) ale mi wygląda na to że zarówno sama kierownica wymaga poluzowania śrub mocujących i obrócenia , jak później OBIE manetki będą wymagały dopasowania pod ciebie
dreq02 Napisano 15 Sierpnia 2017 Autor Napisano 15 Sierpnia 2017 dzięki. Na razie nic nie zrobiłem dziś może chwilę znajdę jako zabawę w regulację. Co do smarów do dzięki również. Wiem testów jest masa jak i produktów. Można kupić smar i za 200 zl a można za parę zł który również będzie ok. Dziś pierwszy dzień z nowym rowerem. Ciekawe o co jeszcze zapytam
dreq02 Napisano 15 Sierpnia 2017 Autor Napisano 15 Sierpnia 2017 Ok, to po dzisiejszej jeździe kilka prostych pytań. 1. czy do tej kierownicy (zdjęcie w załączniku) można dołożyć tzw "rogi". Wygodnie mi się z nimi jeździło a teraz jakoś nie mogę się odzwyczaić od nich. Poza tym wygodniej miałem nadgarstek (regulacja kiery i siodła była). Tak by również nie zniszczyć gripów? 2. Czy do tego roweru można założyć siodełko jak na jednym ze zdjęć? (nie bijcie). Nie lubie tych płaskich twardych. Czy jest konieczność zmiany sztycy? (a nawet to było by prościej, chyba zmieniać całość niż co chwilę tylko samo siodło) 3. Z przerzutkami i innymi rzeczami jest ok. Tył alivio, przód tourney na razie. Biegi wchodzą ok, ale przy 4 nie zawsze chce wejść na 3. A reszta idealnie. Nie wiem czy coś zmieniać czy zostawić bo lepiej nie będzie i serwisu nie poprawię.
Mod Team michuuu Napisano 15 Sierpnia 2017 Mod Team Napisano 15 Sierpnia 2017 Rogi można założyć, chwyty trzeba przesunąć, Z siodełka zdejmujesz jarzemko i masz mocowanie na prętach.
dreq02 Napisano 16 Sierpnia 2017 Autor Napisano 16 Sierpnia 2017 chyba łatwiej jakąś sztyce kupić i całość zmieniać - zależy od trasy. Ok, ale jak przesunąć chwyty/gripy jak boki kierownicy są przez nie zakryte. To trzeba uciąć? Poza tym próbowałem trochę siły na nich i przekręcenie nie było możliwe. Są one klejone? Trochę nie kumam.
Mod Team michuuu Napisano 16 Sierpnia 2017 Mod Team Napisano 16 Sierpnia 2017 Pod chwyty zapodaj wody,płynu do naczyń strzykawką np. Wtedy da się przesunąć . chyba łatwiej jakąś sztyce kupić i całość zmieniać Jak zdejmiesz jarzemko to zmieniasz siodełko nie zdejmując sztycy.
dreq02 Napisano 16 Sierpnia 2017 Autor Napisano 16 Sierpnia 2017 ok, już kumam. A co przesunięcia rączek bardziej do środka to popsują się "boki" które zasłaniają kierownice od boku. Rozumiem, że to nie nieuniknione?
Mod Team michuuu Napisano 16 Sierpnia 2017 Mod Team Napisano 16 Sierpnia 2017 Jak chwyty nie są w całości to korki zostają w kierownicy. Jak nie to trzeba koniec chwytu odciąć, resztę przesunąć i wbić nowe korki.
dreq02 Napisano 16 Sierpnia 2017 Autor Napisano 16 Sierpnia 2017 ok, trzeba ciąć i jeszcze korki znaleźć. Dzięki
Mod Team michuuu Napisano 17 Sierpnia 2017 Mod Team Napisano 17 Sierpnia 2017 https://www.cyklotur.com/czesci/chwyty-owijki-kierownicy/zaslepki-korki/szukanie,3,0,0,1.html?_gasq=%2525252Fproc%252525252 na allegro znajdziesz tego multum, od kilku do kilkudziesięciu złotych.
dreq02 Napisano 17 Sierpnia 2017 Autor Napisano 17 Sierpnia 2017 no nic, trzeba ciąć. Często widzę, że z rogami są korki już. Pytanie jedno: jak potem te rączki przymocować do kierownicy by się nie ślizgały? klejem?
Garlock Napisano 17 Sierpnia 2017 Napisano 17 Sierpnia 2017 jak potem te rączki przymocować do kierownicy by się nie ślizgały? klejem?Jak potraktujesz je klejem, to już nigdy nie zdejmiesz. Gdyby łatwo się zakładały i miały ochotę się obracasz to wkładasz je na lakier do włosów. Jak są ciasne i ciężko je wcisnąć to dajesz do środka trochę alkoholu izopropylowego. Można dać wodę, ale ona dłużej wysycha (dopóki nie wyschnie gripy mogą się trochę obracać na kierownicy).
Looser Napisano 17 Sierpnia 2017 Napisano 17 Sierpnia 2017 jeszcze opcja z płynem do naczyń, esi do dziś się trzymają ale też trzeba chwilę odczekać
Garlock Napisano 17 Sierpnia 2017 Napisano 17 Sierpnia 2017 Płyn jest do wyjątkowo ciasnych, które na wodzie nie chcą wleźć do końca. Ale u mnie przy płynie ślizgały się chyba z tydzień zanim przykleiły się do kiery.
dreq02 Napisano 17 Sierpnia 2017 Autor Napisano 17 Sierpnia 2017 dzięki chłopaki. Dziś jedną rączkę mocniej potraktowałem i zaczęła się kręcić delikatnie. Więc tylko obetnę koniec i myślę, że już przekręcę je bliżej środka. Powinno pójść bez niczego. jednakże teraz zastanawiam się czy dobrze zrobiłem kupując te rogi. Jeździłem z nimi w poprzednim rowerze było ok. Tutaj może mam kierownice źle ustawioną , może siodełko za nisko ale wydaje się być ok bo trochę nad ustawieniem tego czasu spędziłem. Jednak jak bym rąk nie umieścił to zawsze moje nadgarstki są dziwnie ułożone. Oczywiście to kwestia pewnie indywidualna. Mi by pasowało jakby kierownica na samym końcu została mocno zagięta do tyłu. No nic zobaczymy po montażu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.