Skocz do zawartości

[amortyzator] Suntour XCR air LOR - zaczyna mulić w czasie jazdy


gr4f

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jak w temacie, w rowerze merida big nine 300 posiadam ww. amortyzator i praktycznie od nowości występuje wspomniany w temacie problem. O ile widelec chodzi lekko przez cały czas gdy rower stoi w domu i tuż po wyjeździe jego czułość jest zadowalająca na malych nierównościach, to zaledwie po kilku km robi się straszny beton i po dotarciu w teren amortyzuje juz tylko jakieś większe dropy. Nie mam pojęcia czym to może być spowodowane. Amor przeszedł już jeden serwis, co nieznacznie poprawiło jego pracę, ale opisywany problem w ogóle nie zniknął.

Tu pytanie do Was, czy te amortyzatory już tak mają, czy może w tym przypadku jest to wada i podstawa do reklamacji? Planuję wymianę tego widelca na coś lepszego, ale dopiero w przyszłym sezonie, a póki co chciałbym jakoś uporać się z tym problemem o ile to możliwe, dlatego będę wdzięczny za wszelkie Wasze sugestie i podpowiedzi.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jakiś czas temu, reklamowałem ten widelec. Niedawno amor wrócił do mnie z rzekomo wymienionym tłumikiem i już po zaledwie 5 min. jazdy ten sam problem. Możliwe, że teraz przy niskich temperaturach (chociaż ciągle powyżej zera) po prostu zgęstniał olej w tłumiku co daje podobny efekt ? Trochę się obawiam, że ten xcr już tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XCR ma stalowe a nie aluminiowe rury goleniowe i ze wzgledu ze to powietrzny to ma on wsadzony osobny wkład w składzie: korka zaworu powietrza: rurka aluminiowa; mały tłoczek  i popychacz ze sprezynami negatywnymi. 

Jest to taki system z którego dużo się nie da wyciągnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak man bardzo fajne rozwiazanie tj. Uszczelki tloczka nowej generacji w porównaniu do oryginalnych. Zaletą jest to ze do komory powietrznej mozna wtedy nalać olej 5W a nie 85W przez co działa plynnie a nie muli.  Temat obadany. Problemem jest to ze jeszcze są nie wyprodukowane. Na razie mam wyprodukowane pod aluminiowe rury  32; 34 i 35mm. Ponadto zaletą  uszczelki jest dużo lepsze pióro na tej uszczelce co zapobiega ulatnianiu się powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ACTIVIA napisał:

Uszczelki tloczka nowej generacji w porównaniu do oryginalnych

widziałem, macałem, zamontowane u mnie. jednak jeszcze nie było motywacji by to przetestować ;-)

ale z czysto inżynierskiego punktu widzenia uszczelki Piotra/Activii powinny spełniać założoną rolę lepiej niż oryginał Suntoura.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do uszczelek to Wszystko w  swoim czasie. Teraz opracowuje złączki sprężyn negatywnych które szurają na popychaczu tłoka . Fabrycznie są plastikowe co po pewnym czasie zaczyna powierzchnia zewnętrzna na nim się przecierać, natomiast moje będą z czystego naturalnego teflonu co są bardzo ślizgie i popychaczów rysować nie będą

Poniżej fotka tych złączek. TOBIE TO TEŻ POMOŻE w pracy amorka

f188.jpg?0.06959225401693603

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...