gr4f Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Witam. Jak w temacie, w rowerze merida big nine 300 posiadam ww. amortyzator i praktycznie od nowości występuje wspomniany w temacie problem. O ile widelec chodzi lekko przez cały czas gdy rower stoi w domu i tuż po wyjeździe jego czułość jest zadowalająca na malych nierównościach, to zaledwie po kilku km robi się straszny beton i po dotarciu w teren amortyzuje juz tylko jakieś większe dropy. Nie mam pojęcia czym to może być spowodowane. Amor przeszedł już jeden serwis, co nieznacznie poprawiło jego pracę, ale opisywany problem w ogóle nie zniknął. Tu pytanie do Was, czy te amortyzatory już tak mają, czy może w tym przypadku jest to wada i podstawa do reklamacji? Planuję wymianę tego widelca na coś lepszego, ale dopiero w przyszłym sezonie, a póki co chciałbym jakoś uporać się z tym problemem o ile to możliwe, dlatego będę wdzięczny za wszelkie Wasze sugestie i podpowiedzi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Może zapowietrzony tłumik? W sensie dużo powietrza rozpuszczonego w oleju, i podczas pracy widelca się ono wytrąca tworząc ciśnienie w tłumiku= usztywniając widelec. Taka moja teoria, nic innego nie wymyślę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Tez stwierdzam ze to wina tłumika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gr4f Napisano 14 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Czyli potwierdzałyby się moje podejrzenia. Można coś zrobić z takim tłumnikiem czy pozostaje już tylko jego wymiana? czy byłby sens reklamować w tym wypadku cały rower w sklepie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 Warunkiem reklamacji jest wada techniczna/fabryczna, np. 1. brak blokady; 2. blokada działa tak jak sztywny widelec i nie da się jej wyłączyć 3. problem z regulacją tłumienia jeśli dany amorek to posiada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gr4f Napisano 1 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 Jakiś czas temu, reklamowałem ten widelec. Niedawno amor wrócił do mnie z rzekomo wymienionym tłumikiem i już po zaledwie 5 min. jazdy ten sam problem. Możliwe, że teraz przy niskich temperaturach (chociaż ciągle powyżej zera) po prostu zgęstniał olej w tłumiku co daje podobny efekt ? Trochę się obawiam, że ten xcr już tak ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 1 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 XCR ma stalowe a nie aluminiowe rury goleniowe i ze wzgledu ze to powietrzny to ma on wsadzony osobny wkład w składzie: korka zaworu powietrza: rurka aluminiowa; mały tłoczek i popychacz ze sprezynami negatywnymi. Jest to taki system z którego dużo się nie da wyciągnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid1110 Napisano 14 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 @ACTIVIAa więc co zalecasz ?? masz jakieś rozwiązanie tego problemu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 14 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 Tak man bardzo fajne rozwiazanie tj. Uszczelki tloczka nowej generacji w porównaniu do oryginalnych. Zaletą jest to ze do komory powietrznej mozna wtedy nalać olej 5W a nie 85W przez co działa plynnie a nie muli. Temat obadany. Problemem jest to ze jeszcze są nie wyprodukowane. Na razie mam wyprodukowane pod aluminiowe rury 32; 34 i 35mm. Ponadto zaletą uszczelki jest dużo lepsze pióro na tej uszczelce co zapobiega ulatnianiu się powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 14 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 Poniżej fotka uszczelek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malutki Napisano 14 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 4 godziny temu, ACTIVIA napisał: Uszczelki tloczka nowej generacji w porównaniu do oryginalnych widziałem, macałem, zamontowane u mnie. jednak jeszcze nie było motywacji by to przetestować ;-) ale z czysto inżynierskiego punktu widzenia uszczelki Piotra/Activii powinny spełniać założoną rolę lepiej niż oryginał Suntoura. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid1110 Napisano 14 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 (edytowane) @ACTIVIA a ile taka wymiana uszczelek u Ciebie ?? i czy to rozwiąże problem sztywniejącego amorka ? Edit: dopiero teraz doczytałem że masz pod aluminiowe rury a co z stalowymi ? Edytowane 14 Lutego 2018 przez dawid1110 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 14 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 Co do uszczelek to Wszystko w swoim czasie. Teraz opracowuje złączki sprężyn negatywnych które szurają na popychaczu tłoka . Fabrycznie są plastikowe co po pewnym czasie zaczyna powierzchnia zewnętrzna na nim się przecierać, natomiast moje będą z czystego naturalnego teflonu co są bardzo ślizgie i popychaczów rysować nie będą Poniżej fotka tych złączek. TOBIE TO TEŻ POMOŻE w pracy amorka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid1110 Napisano 7 Marca 2018 Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 Amorek dziś miał testy w terenie po serwisie u Activii i wymianie elementów. Chodzi super, elegancko, płynnie. Nie twardnieje po paru kilometrach. Jest extra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.