gr4f Napisano 14 Sierpnia 2017 Napisano 14 Sierpnia 2017 Witam. Jak w temacie, w rowerze merida big nine 300 posiadam ww. amortyzator i praktycznie od nowości występuje wspomniany w temacie problem. O ile widelec chodzi lekko przez cały czas gdy rower stoi w domu i tuż po wyjeździe jego czułość jest zadowalająca na malych nierównościach, to zaledwie po kilku km robi się straszny beton i po dotarciu w teren amortyzuje juz tylko jakieś większe dropy. Nie mam pojęcia czym to może być spowodowane. Amor przeszedł już jeden serwis, co nieznacznie poprawiło jego pracę, ale opisywany problem w ogóle nie zniknął. Tu pytanie do Was, czy te amortyzatory już tak mają, czy może w tym przypadku jest to wada i podstawa do reklamacji? Planuję wymianę tego widelca na coś lepszego, ale dopiero w przyszłym sezonie, a póki co chciałbym jakoś uporać się z tym problemem o ile to możliwe, dlatego będę wdzięczny za wszelkie Wasze sugestie i podpowiedzi. Pozdrawiam. Cytuj
piciu256 Napisano 14 Sierpnia 2017 Napisano 14 Sierpnia 2017 Może zapowietrzony tłumik? W sensie dużo powietrza rozpuszczonego w oleju, i podczas pracy widelca się ono wytrąca tworząc ciśnienie w tłumiku= usztywniając widelec. Taka moja teoria, nic innego nie wymyślę Cytuj
gr4f Napisano 14 Sierpnia 2017 Autor Napisano 14 Sierpnia 2017 Czyli potwierdzałyby się moje podejrzenia. Można coś zrobić z takim tłumnikiem czy pozostaje już tylko jego wymiana? czy byłby sens reklamować w tym wypadku cały rower w sklepie? Cytuj
ACTIVIA Napisano 15 Sierpnia 2017 Napisano 15 Sierpnia 2017 Warunkiem reklamacji jest wada techniczna/fabryczna, np. 1. brak blokady; 2. blokada działa tak jak sztywny widelec i nie da się jej wyłączyć 3. problem z regulacją tłumienia jeśli dany amorek to posiada Cytuj
gr4f Napisano 1 Lutego 2018 Autor Napisano 1 Lutego 2018 Jakiś czas temu, reklamowałem ten widelec. Niedawno amor wrócił do mnie z rzekomo wymienionym tłumikiem i już po zaledwie 5 min. jazdy ten sam problem. Możliwe, że teraz przy niskich temperaturach (chociaż ciągle powyżej zera) po prostu zgęstniał olej w tłumiku co daje podobny efekt ? Trochę się obawiam, że ten xcr już tak ma. Cytuj
ACTIVIA Napisano 1 Lutego 2018 Napisano 1 Lutego 2018 XCR ma stalowe a nie aluminiowe rury goleniowe i ze wzgledu ze to powietrzny to ma on wsadzony osobny wkład w składzie: korka zaworu powietrza: rurka aluminiowa; mały tłoczek i popychacz ze sprezynami negatywnymi. Jest to taki system z którego dużo się nie da wyciągnąć Cytuj
dawid1110 Napisano 14 Lutego 2018 Napisano 14 Lutego 2018 @ACTIVIAa więc co zalecasz ?? masz jakieś rozwiązanie tego problemu ? Cytuj
ACTIVIA Napisano 14 Lutego 2018 Napisano 14 Lutego 2018 Tak man bardzo fajne rozwiazanie tj. Uszczelki tloczka nowej generacji w porównaniu do oryginalnych. Zaletą jest to ze do komory powietrznej mozna wtedy nalać olej 5W a nie 85W przez co działa plynnie a nie muli. Temat obadany. Problemem jest to ze jeszcze są nie wyprodukowane. Na razie mam wyprodukowane pod aluminiowe rury 32; 34 i 35mm. Ponadto zaletą uszczelki jest dużo lepsze pióro na tej uszczelce co zapobiega ulatnianiu się powietrza Cytuj
malutki Napisano 14 Lutego 2018 Napisano 14 Lutego 2018 4 godziny temu, ACTIVIA napisał: Uszczelki tloczka nowej generacji w porównaniu do oryginalnych widziałem, macałem, zamontowane u mnie. jednak jeszcze nie było motywacji by to przetestować ;-) ale z czysto inżynierskiego punktu widzenia uszczelki Piotra/Activii powinny spełniać założoną rolę lepiej niż oryginał Suntoura. 1 Cytuj
dawid1110 Napisano 14 Lutego 2018 Napisano 14 Lutego 2018 (edytowane) @ACTIVIA a ile taka wymiana uszczelek u Ciebie ?? i czy to rozwiąże problem sztywniejącego amorka ? Edit: dopiero teraz doczytałem że masz pod aluminiowe rury a co z stalowymi ? Edytowane 14 Lutego 2018 przez dawid1110 Cytuj
ACTIVIA Napisano 14 Lutego 2018 Napisano 14 Lutego 2018 Co do uszczelek to Wszystko w swoim czasie. Teraz opracowuje złączki sprężyn negatywnych które szurają na popychaczu tłoka . Fabrycznie są plastikowe co po pewnym czasie zaczyna powierzchnia zewnętrzna na nim się przecierać, natomiast moje będą z czystego naturalnego teflonu co są bardzo ślizgie i popychaczów rysować nie będą Poniżej fotka tych złączek. TOBIE TO TEŻ POMOŻE w pracy amorka Cytuj
dawid1110 Napisano 7 Marca 2018 Napisano 7 Marca 2018 Amorek dziś miał testy w terenie po serwisie u Activii i wymianie elementów. Chodzi super, elegancko, płynnie. Nie twardnieje po paru kilometrach. Jest extra Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.