Skocz do zawartości

[Uszczelnienie]pierwsze podejście


Arkowal

Rekomendowane odpowiedzi

Zabrałem się dziś po raz pierwszy do uszczelniania swoich kół.Pierwszy raz koła były uszczelniane w servise.Nie zabierałbym się do tej pracy jednak nie wiedziałem jakim mlekiem było pierwotnie zalane, obawiałem się,wiec tak jak waza​ radził rozebrałem pierwsze tynie koło.

Wyczyściłem obręcz, próbowałem zerwać również pierwszą warstwę zaschniętego mleka jednak szybko odpuściłem. Wyczyściłem oponę od wewnątrz, założyłem, piana i ok. Byłem nawet zdziwiony, że tak ładnie to poszło.Na koniec zalałem przez nowy wentyl około 120ml stana.Po 5 h powietrze trzyma.

 

Tu moje pytanie czy nic się nie będzie działo skoro nie zerwałem z opony zaschniętego kauczuku? Może jakieś podpowiedzi na przyszłość jak to zerwać, wyczyścić?

 

Zabrałem się do drugiego koła i tu zonk! Po wyczyszczeniu, założeniu nie mogłem uszczelnić koła! Klepałem ,rolowałem i nic? Zdjąłem oponę, założyłem, znów klepanie,rolowanie i tak przez 2h.Niestety!Poddałem się!Zawiozę to koło na servis.

 

Pytanie na przyszłość bo zapewne kiedyś będę jeszcze próbował. Co jeszcze oprócz w/w czynności zrobić, aby w ogóle opona zaczęła się rozchodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nałożyć ręcznie oponę na rant obręczy, w ten sposób uszczelnisz bez problemu pompką stacjonarną. Zaschnięte mleczko nic złego nie zrobi, dodaje tylko trochę masy i odporności na przebicia, jak się uzbiera wystarczająco dużo to je zwyczajnie zerwiesz z opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka to obręcz i opona sprawia ci tyle problemów? Jeśli jesteś w Poznaniu to mógłbym ci spróbować pomóc, w każdym razie jak się samo nie uszczelnia to trzeba założyć rant i tyle- można sobie nawet pomóc dętką, montujesz oponę z dętką, i zdejmując tylko jeden rant wyciągasz ją, potem łatwiej uszczelnić bo martwisz się tylko o połowę opony  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Mam dość dobrą pompkę nożną.

 

Nożne pompki sie nie nadaja do tjublesa...

 

Kup sobie airshot'a lub jeszcze lepiej pompkę z komorą ----> http://www.planetx.co.uk/i/q/TOBATUPU/barbieri-tubeless-220psi-pump

 

Mam podobnego typu, tyle że od Topeak'a. Bardzo pomaga.

 

Sam mozesz też zrobić napełniacz bezdetki z PET'a i kilku drobiazgów.

 

https://www.youtube.com/watch?v=EtmatxJG_zg

 

Jak opona słabo dolega opasaj ją detką mniejszej średnicy od zewnątrz - koło 29", detka 26" - to pomoże przytrzymać oponę podczas wstepnego uszczelniania.

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piciu256 ​Dziękuje za pomoc,ale ja w Uk. Do Poznania rower tylko na dłuzszy urlop tacham :-)

 

Koła: Answer Atac MA,28/28 Spokes,21C Tubless-Redy Rim,15QR/X12

Opona przód: Schwalble Rocket Ron Kevlar, 2,25 LiteSkin.Na tyle Racing Ralph ale tył łatwo ogarnąłem.

 

​IvanMTB ​mam nożną, ale wydaje mi się, że też daje dobrze. Kiedyś pomyślę nad lepszą ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To lepsza opcja jak dla mnie niż robienie z butelki- do tego większa objętość.

Ja mam pompkę ręczną o małej objętości, a po nałożeniu większości rantu opony bez problemu się uszczelniło, bez tego nie było szans- całe powietrze uciekało przy obręczy (niestety nie mam jeszcze tjublessa- bawiłem się tylko bez mleka żeby zobaczyć jakie to fajne :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety czasami tak bywa, że opona się upiera i nie można jej wstrzelić w ranty obręczy pompką stacjonarną. Ale spróbuj jeszcze raz, nie pisałeś czy potraktowałeś brzegi opony detergentem, jeżeli nie, to tym razem może pomóc, ale gwarancji nie ma. Dodatkową zaletą posmarowania brzegów opony detergentem jest to że opona równo się ułoży na obręczy i nie będzie biła. Sprawdź też czy zaworek jest dobrze, stabilnie przykręcony, luźny jest powodem problemów ze szczelnością. Jeżeli to nie pomoże to pozostaje serwis i wstrzelenie opony kompresorem. Nie muszą od razu zalewać mlekiem, możesz spokojnie wrócić do domu, spuścić powietrze i zalać mlekiem. Brzegi opony wstrzelone w ranty obręczy same nie zejdą po spuszczeniu powietrza.

Co do resztek lateksu na oponie to jak napisał @@piciu256, łatwiej zedrzeć jak jest grubsza warstwa, chociaż nadal trochę trzeba powalczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy operacjach na bezdętkach warto zaopatrzyć się w adapter schreder->presta, który można awaryjnie nakręcić na prestę i z tak przygotowanym kołem iść na stację, by je protraktować kompresorem. Ja ze swojego wyciągałem fabryczne dętki, ale zdjąłem opony tylko jednostronnie i bez problemu założyłem je pompką nożną. Później musiałem zdjąć jedną oponę by poprawić taśmę, też jednostronnie, ale tym razem 4 godziny pompowania nic nie dały, nie chciała wskoczyć. Kupiłem przejściówkę, poszedłem na stację i w 5 sekund miałem oponę na obręczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstałem rano aby spróbować jeszcze z dętką, ale po wyciągnięciu jej dalej lipa. Pojechałem do jednego service. Gość kazał wrócić za godz. Miał ją potraktować kompresorem. Wracam za godz a on mi oznajmia,że opona nie trzyma się obręczy i nic nie jest w stanie zrobić. Załamałem się. Jutro pojadę z rana do service gdzie pierwotnie mi facet wszystko robił, dziś było tam zamknięte. Jeśli tam facet nie ogarnie zakupię tą przejściówkę i spróbuje gdzieś na stacji kompresorem.

Swoją drogą jak ta przejściówka się dokładnie nazywa, poszukam na e bay?

Jeśli nie pozostaje mi założyć dętkę:-( może gdzieś z czasem ktoś to ogarnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych:

Byłem dziś w service z tym moim nieszczęsnym kołem. Wniosek taki, że nie wiem jakim cudem udało mi się ogarnąć tylne koło.

Facetowi to raptem minutę zajęło. Odchylił oponę, zalał mlekiem, wykręcił zawór kompresor i gotowe. Nawet piany z wodą nie potrzebował :-)

Następnym razem zakupie jeszcze lepsza pompkę jak IvanMTB radził a na wszelki wypadek zamówiłem adapter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...