Skocz do zawartości

[Kompatybilność napędów] Temat do dyskusji, zadawania pytań, etc.


Puklus

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę tam wsadzić korbę M617 i zebatkę 30. I tu też mam obawy :) Ta zębatka też ma lekki offset, żeby łańcuch nie obcierał. I nie wiem czy w takim wypadku korba pod boost nie była by lepsza. 

Adapter 12x148 https://s.click.aliexpress.com/e/ftEzAvb

Zębatka 30z https://s.click.aliexpress.com/e/bRPDydGV

Edytowane przez tor23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w primalu zębatka 30 na korbie jak Twoja ociera o ramę (aczkolwiek w primalu 29 może być nieco inaczej) dlatego wspomniałem że jedyną możliwością to 32. Jak chcesz 30 to bierz boosta i ew. zaopatrz się w podkładki 1mm żeby popróbować.

Zależy jakie tereny robisz ale dla koła 29 i blatu 30 koronka max 42 może być mało.

U siebie będę zmieniał piastę z tyłu na boost i zostawiam korbę non boost ;) dodatkowo przejście na 1x11 11-46. 

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, SoloTM napisał:

5,88 mm

5,65 kontra 5,88. Nie ma co kombinować i kupię spinkę 10 rz od kmc czy shimano żebym czasem się nie zabił jak mi łańcuch się zerwie na spince, ale jeszcze muszę łańcuch zmierzyć, bo jak się okaże że jest za mocno rozciągnięty powyżej 1% to z nowym łańcuchem jest spinka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, SoloTM napisał:

Czyli z proporcji

1270 mm - 100 %

1279 mm - x %

X = 1279 * 100  i wynik dzielimy przez 1270 = 100,70866 % czyli  łańcuch dłuższy o 9 mm ( na 100 ogniwach ) jest wyciągnięty o 0,70866 %.

Łańcuch dłuższy o 10 mm czyli 1280 mm ( na 100 ogniwach ) bedzie wyciągnięty o 0,787 %.

Oczywiście jeśli przyjmujemy, że nowy ma 1270 mm ( na 100 ogniwach )

 

W dniu 6.12.2018 o 19:03, Waza napisał:

Są różne sposoby, np. na suwmiarkę. Ja stosuję najprostszy i najdokładniejszy, umyty łańcuch wieszasz na gwoździu lub rozciągasz na podłodze i mierzysz dokładną miarą jego długość na 100 ogniwach. Teoretycznie powinno być 1270 mm, ale nawet wyjęte z pudełka łańcuchy często nie mają zakładanej długości. Wystarczy obliczyć % wydłużenia łańcucha żeby wiedzieć czy jest szansa jeszcze na nim pojeździć: ("długość łańcucha"/1270)-1*100 = % wydłużenia. Łańcuch powyżej 0,7% trzeba szybko wymienić, bo kaseta może już nie przyjąć nowego łańcucha.

1274 mm mi by wyszło, jak dobrze obliczyłem ogniwa.

28nfwh.jpg

2vrxrhs.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od pierwszego ogniwa środek i ostatni środek jest 1270 wychodzi to co po 3100 km jest ta sama długość łańcucha dobre.

To łańcuch zastawiam, wyczyszczony idealnie, tylko spinkę kupować i śmigać.

Tam gdzie kupuje spinkę, kupie ten przyrząd do mierzenia wyciągnięcia łańcucha za 10 zł zobaczymy jaką prawdę pokaże.

Teraz, Waza napisał:

Od środka do środka rolki czasem jest trudno dokładnie zmierzyć, ja mierzę od krawędzi blaszki zewnętrznej do takiej samej krawędzi setnej blaszki zewnętrznej.

A jak od zewnętrznych to mam 1276

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwne, nie powinno być takiego dużego rozstrzału pomiarów, żeby uniknąć nieporozumień opiszę jeszcze raz, mam nadzieję że bardziej zrozumiale. Rozciągam łańcuch na podłodze i wybieram sobie jakieś ogniwo początkowe, przykładam miarkę do którejś krawędzi blaszki zewnętrznej, przyjmijmy że prawej, następnie mierzę jaka jest odległość do prawej krawędzi setnej blaszki zewnętrznej. Tak mierzyłeś? Jeżeli tak, to pokazuje że mierzenie po krawędziach jest super dokładne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1276 mm czyli 0,472 % to ok.  Ja bym dodał, żeby postarać się naciągnąć ( o ile to możliwe ) na podłodze leżący łańcuch. Wycierające się w środku ogniwa/rolki ( tam powstaje luz ) jak nie będą naciągnięte to pomiar może być błędny. Ewentualnie  wiszący na gwoździu łańcuch ( grawitacja naciągnie ) tylko trudniej zmierzyć ( bardziej upierdliwe ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SoloTM chodziło o zestawienie bloki shimano do pedałów shimano, marka butów nie ma tu nic do rzeczy o ile są to buty MTB. Twoje bloki są w doskonałym stanie więc nie ma potrzeby ich wymieniać.

Na marginesie, bloków nie ustawia się równo do buta tylko we właściwym położeniu względem stopy. Po to są te dwa gniazda w bucie do przykręcenia bloków i fasolka w samym bloku żeby dostosować blok do naszej indywidualnej anatomii. Tutaj znajdziesz opis jak to zrobić prawidłowo, wprawdzie opisane są bloki szosowe, ale tak samo ustawia się bloki MTB:

https://magazynrowerowy.pl/bloki/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...