leejoonidas Napisano 15 Marca Napisano 15 Marca (edytowane) Przy kasecie 11-36 pisze też że pasuje pod bębenek 11speed road. No widzisz przy kasecie 11-34 również jest taka info. Czyli dla obu wystarczy stary bębenek 11speed road HG L 11 speed road. Przepraszam za moje niedopatrzenie. Edytowane 15 Marca przez leejoonidas Cytuj
RabbitHood Napisano 15 Marca Napisano 15 Marca (edytowane) Możemy tak cały wieczór więc zakończę to: jesteś wyisty, zawsze masz rację i wygrałeś 100 internetowych punktów. Edytowane 15 Marca przez RabbitHood Cytuj
Zenonski58 Napisano 25 Marca Napisano 25 Marca Przyszedł czas na zmianę napędu i jako że jestem laikiem chciałbym zapytać czy te części będą do siebie pasować a więc: Korba: Korba Shimano FC-M361 42X32X22T 175mm Kaseta: Kaseta Shimano 8rz 11-34 CS-HG41 Acera Łańcuch: kmc x8 Przerzutka tył: Przerzutka Tylna SHIMANO RD-M360 SGS ACERA 7/8 rzędów (może dopłacić i wstawić coś lepszego?) Przednią zostawię tą samą (Shimano Altus FD-M371) chociaż jest wieczny problem z obcieraniem na 3 z przodu), napęd mam 3x8, celuję w podobne części, jednak póki co w rowerze mam kasetę cs-hg31 i korbę Prowheel Burner-301P, 42/32/22T, bębenek i suport będę mierzył jak wykręcę. ciężko się dowiedzieć co za piasty są w tym rowerze giant mówi Giant Tracker Sport, QR i tyle... Z góry dzięki za pomoc, może ktoś obczai ten budżetowy napęd Cytuj
grissley Napisano 25 Marca Napisano 25 Marca Panowie - kompatybilność napędów x9 i x10. Konkretnie - 10x z tyłu, a z przodu korba dedykowana do 3x9. Internety twierdzą, że pracuje to bez problemu, ale jaka będzie lepsza przerzutka: dedykowana do x9, czy taka do x10? Ta do x10 ma węższy wózek.. No i jeśli uważacie, że przerzutka do x9 sprawdzi się lepiej, to pytanie dodatkowe - przednie przerzutki Acera, Altus, TY - czy one czymkolwiek istotnym się różnią? Cytuj
JerZet Napisano 26 Marca Napisano 26 Marca Cześć, wymieniam napęd i chcę zamontować takie części: Kaseta CS-HG50 11-36t Korba FC-T6010 48-36-26 Przerzutka tył RD-M6000-SGS Przerzutka przód FD-T6000 Manetki SL-M6000 Suport BB-MT800 Łańcuch CN-HG54 Pytanie czy to wszystko będzie razem współdziałało? Z góry dziękuje. Cytuj
grissley Napisano 26 Marca Napisano 26 Marca (edytowane) A dlaczego miałoby nie współdziałać, skoro wszystko z jednej grupy... Ja bym jedynie wolał manetki SL-T6000, ale to już kwestia upodobań. Edytowane 26 Marca przez grissley Cytuj
grissley Napisano 26 Marca Napisano 26 Marca wersja M nie ma oznaczeń przełożeń: a wersja T je posiada: Cytuj
Placek Napisano 5 Kwietnia Napisano 5 Kwietnia Koledzy Potrzebuję wsparcia albo wskazania jakiegoś sensownego źródła. Muszę nabyć napęd bezprzewodowy (rama nie ma dziur na mechanikę) oraz jest już przystosowana pod UDH. Wiem że jestem skazany na SRAM'a ale z tego co zrozumiałem to jest wersja elektroniki T-Type/Transmission czyli ta nowsza oraz ta tzw starsza ale szybsza w zmianie biegów. Na stronie SRAM'a jest dużo marketingu ale mało treści a z tego co czytam trzeba uważać na temat kompatybilności. Czy możecie mi jakoś rozjaśnić jak rozszyfrowywać te elektroniczne elementy i oczywiście skoro już muszę to które wersje wybrać? Cytuj
marcin_ostrów Napisano 5 Kwietnia Napisano 5 Kwietnia T type - przerzutka , łańcuch , kaseta musi być T type . "Stary " axs - w sumie tak samo Korba t type działa ze starym łańcuchem . Stara korba działa z flattopem ( o ile nie od początku to po 50 km ) , ewentualnie customowa zębatka pod flattopa . Manetki można dowolnie mieszać. Cytuj
Placek Napisano 6 Kwietnia Napisano 6 Kwietnia Ok jestem dzięki Tobie krok bliżej. Zatem teraz mam tak: AXS (stary) - montaż tylko na hak - mogę wymieszać XX1 AXS z X01 AXS - kasety 10-50 lub 10-52 TRANSMISSION (nowy) - montaż tylko UDH - mieszam tylko z rodziną Transmission - kasety tylko 10-52 Ponieważ mam adapter UDH - hak na którym mogę zamontować starego AXS to pojawia się pytanie, jak najlepiej ubrać napęd: #1 Iść całkowicie w Transmission np GX + płynna praca + praca pod obciążeniem + sztywność napędu - duży skok kasety i mniejsza żywotność napędu (Szajkbajk) - powolna praca (czyt zrzucanie kilku biegów na raz) - długie wózki narażone na uszkodzenie - wyższa cena wymiany np rozwalonego wózka #2 Zastosować hak UDH i pójść w AXS ale mieszając komponenty np: XX1 AXS przerzutka, X01 kaseta i łańcuch + 10-50 kaseta bardziej przyjazna mechanicznie + szybsza praca (wiedza z internetu więc nie wiem na ile szybsza - jak to wygląda w praktyce) + tańsze od Transmition w serwisie - mniejsza płynność - mniejsza sztywność korpusu (w porównaniu do UDH) Cytuj
Mod Team bogus Napisano 6 Kwietnia Mod Team Napisano 6 Kwietnia Nie wiem ile w tym prawdy, ale mam opinie ze sprawdzonego serwisu, że jeśli Transmission to minimum XO, bo w GX ludzie często uszkadzają wózki, a w wyższych grupach ponoć nie ma tego problemu. Ponadto większość osób nadal woli pracę i szybkość Eagle AXS. I w tym wypadku moim zdaniem nie ma sensu iść w XX1, lepiej już X01 chyba że myślimy o wadze bo poza tym taki upgrade nic nie daje. Sporo daje natomiast posiadanie kasety X01/XX1 z uwagi na trwałość i precyzję wykonania. Cytuj
Placek Napisano Poniedziałek o 10:43 Napisano Poniedziałek o 10:43 Czyli wychodzi że X01 Transmission to taki kompromis nowości vs trwałości. Nie jestem jakimś super oraczem i nie połykam telewizorów na "Kambodży " więc rozwalenie wózka będzie raczej dziełem dużego przypadku. Jedyne co mnie potencjalnie martwi to powolna zmiana przełożeń, na manualu 3x idzie super szybko ale przed podjazdem. Może Transmission mimo że wolniejszy pozwoli zmieniać biegi dłużej. Cytuj
Mod Team bogus Napisano Wtorek o 04:26 Mod Team Napisano Wtorek o 04:26 Taka chyba jest idea, że może być wolniej ale pod obciążeniem teoretycznie bezproblemowo. Głosy osób, które miały lub mają nadal porównanie ze starszym AXS niechętnie przechodzą na Transmission. Z drugiej strony moim zdaniem urwane wózki biorą się głównie z tego, że to obecnie najsłabszy element. Kiedyś był nim jak za kilkadziesiąt złotych, a teraz wózek za 600. Interes trochę kiepski z tego wychodzi. Oczywiście nie każdego dnia urywa się jak/wózek, ale wydaje mi się, że Transmission zalety ma, jednak ma też wady. Cytuj
Igor_ Napisano Wtorek o 10:59 Napisano Wtorek o 10:59 Siema mam pytanie odnośnie haka Sram udh. Jest jakaś szansa na zamocowanie na nim przerzutki Shimano zee? Cytuj
DyktaTusek Napisano Wtorek o 11:58 Napisano Wtorek o 11:58 a dlaczego nie, przecież hak UDH to po prostu hak Cytuj
FiFoLoZol Napisano Wtorek o 12:52 Napisano Wtorek o 12:52 Witam, proszę o pomoc. Zabieram się za wymianę układu napędowego w starym rowerze Giant Boulder z bodajże 1996 roku. Robię to pierwszy raz. Czy te części będą ze sobą współgrać? Przerzutka przód Shimano Acera FD-M330-E Przerzutka tył 7/8s Shimano Acera RD-M3020 SGS Łańcuch Shimano HG-40 114 Kaseta 7 rzędowa Shimano 7rz 11-28 CS-HG41 Acera Korba Shimano FC-M361 42T osłona czarny 170mm Obecnie jest kaseta 12-32 i korba 24-34-42, manetki 3x7, wymieniam bo części są zużyte. Z góry dziękuję za odpowiedź. Cytuj
chudzinki Napisano Wtorek o 13:22 Napisano Wtorek o 13:22 Przerzutka tylna w teorii nie ogarnie tak małej kasety, ale niech się wypowie ktoś mądrzejszy. Zdecydowanie zmień łańcuch, np. na KMC X7, bo jest dużo lepszy. 1 Cytuj
FiFoLoZol Napisano Wtorek o 14:17 Napisano Wtorek o 14:17 Chyba u mnie zaszły komplikacje bo jednak zamiast kasety jest raczej wolnobieg. Pytanie teraz jak dobrać do tego części i czy wolnobieg jest dużo gorszą opcją od kasety? Łańcuch wtedy zmienię na ten KMC X7 - dziękuję za poradę. Przerzutki rozumiem będą pasować? Cytuj
JWO Napisano Wtorek o 17:03 Napisano Wtorek o 17:03 Cytat czy wolnobieg jest dużo gorszą opcją od kasety? Jest gorszy i coraz ciężej dostępny. Kup nowe koło i zrób z tego 8s. Cytuj
RabbitHood Napisano Wtorek o 17:06 Napisano Wtorek o 17:06 Zwłaszcza, że budżetowe koła z bębenkiem to dzisiaj grosze. Cytuj
J0ker Napisano Czwartek o 07:12 Napisano Czwartek o 07:12 Cześć i czołem. Chcę kupić nową przerzutkę tylną, bo obecna się pokrzywiła i nie jestem w stanie jej wyprostować. Tak wygląda mój napęd. Manetki: przód - SRAM X-5 3-biegowa tył - SRAM X-5 8-biegowa Przerzutki: przód - SRAM 3.0 tył - SRAM X-5 Do tego Korba Truvativ Fived 42-32-22, kaseta Shimano CS-HG31-8 i łańcuch SRAM PC830. Myślałem, żeby kupić po prostu SRAM X-5, ale wyższe modele X-7 i czasem nawet X-9 są w podobnej cenie. A może jest jeszcze inna, lepsza opcja? Celuję w używany sprzęt w cenie do 100 zł. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.