Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Przy kasecie 11-36 pisze też że pasuje pod bębenek 11speed road. No widzisz przy kasecie 11-34 również jest taka info. Czyli dla obu wystarczy stary bębenek 11speed road HG L 11 speed road. Przepraszam za moje niedopatrzenie.

IMG_20250315_184558.jpg

Edytowane przez leejoonidas
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Przyszedł czas na zmianę napędu i jako że jestem laikiem chciałbym zapytać czy te części będą do siebie pasować a więc:

Korba: Korba Shimano FC-M361 42X32X22T 175mm

Kaseta: Kaseta Shimano 8rz 11-34 CS-HG41 Acera

Łańcuch: kmc x8

Przerzutka tył: Przerzutka Tylna SHIMANO RD-M360 SGS ACERA 7/8 rzędów (może dopłacić i wstawić coś lepszego?)

Przednią zostawię tą samą (Shimano Altus FD-M371) chociaż jest wieczny problem z obcieraniem na 3 z przodu), napęd mam 3x8, celuję w podobne części, jednak póki co w rowerze mam kasetę cs-hg31 i korbę Prowheel Burner-301P, 42/32/22T,

bębenek i suport będę mierzył jak wykręcę. ciężko się dowiedzieć co za piasty są w tym rowerze giant mówi Giant Tracker Sport, QR i tyle...

Z góry dzięki za pomoc, może ktoś obczai ten budżetowy napęd :)

Napisano

Panowie - kompatybilność napędów x9 i x10. Konkretnie - 10x z tyłu, a z przodu korba dedykowana do 3x9. Internety twierdzą, że pracuje to bez problemu, ale jaka będzie lepsza przerzutka: dedykowana do x9, czy taka do x10? Ta do x10 ma węższy wózek..
No i jeśli uważacie, że przerzutka do x9 sprawdzi się lepiej, to pytanie dodatkowe - przednie przerzutki Acera, Altus, TY - czy one czymkolwiek istotnym się różnią?

Napisano

Cześć,

wymieniam napęd i chcę zamontować takie części:

Kaseta   CS-HG50  11-36t

Korba   FC-T6010 48-36-26

Przerzutka tył   RD-M6000-SGS

Przerzutka przód   FD-T6000

Manetki   SL-M6000

Suport   BB-MT800

Łańcuch   CN-HG54

Pytanie czy to wszystko będzie razem współdziałało? Z góry dziękuje.

Napisano (edytowane)

A dlaczego miałoby nie współdziałać, skoro wszystko z jednej grupy...
Ja bym jedynie wolał manetki SL-T6000, ale to już kwestia upodobań.

 

Edytowane przez grissley
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Koledzy 

Potrzebuję wsparcia albo wskazania jakiegoś sensownego źródła.

Muszę nabyć napęd bezprzewodowy (rama nie ma dziur na mechanikę) oraz jest już przystosowana pod UDH.

Wiem że jestem skazany na SRAM'a ale z tego co zrozumiałem to jest wersja elektroniki T-Type/Transmission czyli ta nowsza oraz ta tzw starsza ale szybsza w zmianie biegów.

Na stronie SRAM'a jest dużo marketingu ale mało treści a z tego co czytam trzeba uważać na temat kompatybilności. Czy możecie mi jakoś rozjaśnić jak rozszyfrowywać te elektroniczne  elementy i oczywiście skoro już muszę to które wersje wybrać?

Napisano

T type - przerzutka , łańcuch , kaseta musi być T type . 

"Stary " axs - w sumie tak samo :)

Korba t type działa ze starym łańcuchem . Stara korba działa z flattopem ( o ile nie od początku to po 50 km :) ) , ewentualnie customowa zębatka pod flattopa . 

Manetki można dowolnie mieszać.  

Napisano

Ok jestem dzięki Tobie krok bliżej. 

Zatem teraz mam tak:
 
AXS (stary) 
- montaż tylko na hak 
- mogę wymieszać XX1 AXS z X01 AXS
- kasety 10-50 lub 10-52
 
TRANSMISSION (nowy)
- montaż tylko UDH 
- mieszam tylko z rodziną Transmission
- kasety tylko 10-52
 
 
Ponieważ mam adapter UDH - hak na którym mogę zamontować starego AXS to pojawia się pytanie, jak najlepiej ubrać napęd:
 
#1 Iść całkowicie w Transmission np GX 
 
+ płynna praca
+ praca pod obciążeniem
+ sztywność napędu
 
- duży skok kasety i mniejsza żywotność napędu (Szajkbajk)
- powolna praca (czyt zrzucanie kilku biegów na raz)
- długie wózki narażone na uszkodzenie
- wyższa cena wymiany np rozwalonego wózka
 
 
#2 Zastosować hak UDH i pójść w AXS ale mieszając komponenty np: XX1 AXS przerzutka, X01 kaseta i łańcuch
 
+ 10-50 kaseta bardziej przyjazna mechanicznie
+ szybsza praca (wiedza z internetu więc nie wiem na ile szybsza - jak to wygląda w praktyce)
+ tańsze od Transmition w serwisie
 
- mniejsza płynność
- mniejsza sztywność korpusu (w porównaniu do UDH)
  • Mod Team
Napisano

Nie wiem ile w tym prawdy, ale mam opinie ze sprawdzonego serwisu, że jeśli Transmission to minimum XO, bo w GX ludzie często uszkadzają wózki, a w wyższych grupach ponoć nie ma tego problemu.

Ponadto większość osób nadal woli pracę i szybkość Eagle AXS. I w tym wypadku moim zdaniem nie ma sensu iść w XX1, lepiej już X01 chyba że myślimy o wadze bo poza tym taki upgrade nic nie daje. Sporo daje natomiast posiadanie kasety X01/XX1 z uwagi na trwałość i precyzję wykonania.

Napisano

Czyli wychodzi że X01 Transmission to taki kompromis nowości vs trwałości.  Nie jestem jakimś super oraczem i nie połykam telewizorów na "Kambodży " więc rozwalenie wózka będzie raczej dziełem dużego przypadku. Jedyne co mnie potencjalnie martwi to powolna zmiana przełożeń, na manualu 3x idzie super szybko ale przed podjazdem. Może Transmission mimo że wolniejszy pozwoli zmieniać biegi dłużej.

  • Mod Team
Napisano

Taka chyba jest idea, że może być wolniej ale pod obciążeniem teoretycznie bezproblemowo.

Głosy osób, które miały lub mają nadal porównanie ze starszym AXS niechętnie przechodzą na Transmission.

Z drugiej strony moim zdaniem urwane wózki biorą się głównie z tego, że to obecnie najsłabszy element. Kiedyś był nim jak za kilkadziesiąt złotych, a teraz wózek za 600. Interes trochę kiepski z tego wychodzi. Oczywiście nie każdego dnia urywa się jak/wózek, ale wydaje mi się, że Transmission zalety ma, jednak ma też wady.

Napisano

Witam, proszę o pomoc. Zabieram się za wymianę układu napędowego w starym rowerze Giant Boulder z bodajże 1996 roku. Robię to pierwszy raz. Czy te części będą ze sobą współgrać?

Przerzutka przód Shimano Acera FD-M330-E
Przerzutka tył 7/8s Shimano Acera RD-M3020 SGS
Łańcuch Shimano HG-40 114
Kaseta 7 rzędowa Shimano 7rz 11-28 CS-HG41 Acera
Korba Shimano FC-M361 42T osłona czarny 170mm

Obecnie jest kaseta 12-32 i korba 24-34-42, manetki 3x7, wymieniam bo części są zużyte.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Napisano

Chyba u mnie zaszły komplikacje bo jednak zamiast kasety jest raczej wolnobieg. Pytanie teraz jak dobrać do tego części i czy wolnobieg jest dużo gorszą opcją od kasety? Łańcuch wtedy zmienię na ten KMC X7 - dziękuję za poradę. Przerzutki rozumiem będą pasować? 

Napisano
Cytat

czy wolnobieg jest dużo gorszą opcją od kasety?

Jest gorszy i coraz ciężej dostępny. Kup nowe koło i zrób z tego 8s. 

Napisano

Cześć i czołem. Chcę kupić nową przerzutkę tylną, bo obecna się pokrzywiła i nie jestem w stanie jej wyprostować. Tak wygląda mój napęd.

 

Manetki:

przód - SRAM X-5 3-biegowa

tył - SRAM X-5 8-biegowa

Przerzutki:

przód - SRAM 3.0

tył - SRAM X-5

Do tego Korba Truvativ Fived 42-32-22, kaseta Shimano CS-HG31-8 i łańcuch SRAM PC830.

 

Myślałem, żeby kupić po prostu SRAM X-5, ale wyższe modele X-7 i czasem nawet X-9 są w podobnej cenie. A może jest jeszcze inna, lepsza opcja? Celuję w używany sprzęt w cenie do 100 zł.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...