Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wiecie może czy 1x12'kowe przerzutki MTB Shimano czyli teoretycznie do największej koronki kasety 51, ogarną kasety SRAMa z o jednym ząbkiem więcej?

Chodzi mi o te "normalne", nie Transmition, np. takiego GX'a "T-TYPE XS-1275 12rz 10-52t" jak poniżej. Pytam bo 12kowe napędy są na różne rzeczy czułe i "ponaprężane" we wszystkie strony na maksa.

Dzięki

 

Kaseta SRAM GX Eagle Transmission T-TYPE XS-1275 12rz 10-52t - 00.2418.127.000 - 17161726092 - Allegro.pl

Napisano (edytowane)

dobra, te 10-52 to chyba tylko Transmition są, jak w opisie aukcji zresztą, to pewnie nie zabangla ;-(.

Choć z drugiej strony ta poniżej już nie wygląda na Transmition, a ma stopniowanie bez tego przeskoku dużego, zgłupłem, bo wygląda że były/są jednak GXy nie Transmition, ale z tym lepszym stopniowaniem tych największych koronek 38/44/52, więc chyba jednak pytanie czy Shimano przerzutka 12kowa ogarnie ten jeden ząbek więcej 😉

 

Kaseta Sram GX 12 s eagle XS 1275 - 00.2418.148.000 - 17223733131 - Allegro.pl

Edytowane przez DyktaTusek
Napisano (edytowane)

Dziękuję. Jednak wybór tej kasety SRA(M)czka idzie w piach, bo te przeskoki w tej XG 10-52 są absurdalne i dodatkowo jak dla mnie jest spore ryzyko urwania alu ząbka na 52ce, idiotyzm. Się podnieciłem tym jednym ząbkiem więcej jak głupi ;-). XT ma stopniowanie z głową, widzę waży tyle samo co GX a kosztuje sporo mniej. Kto w ogółe kupuje tego GXa tak luzem.

Edytowane przez DyktaTusek
Napisano

Jak to dlaczego? Dziwne pytanie. Wynika to z bardzo dużej różnicy między zębatkami 52 a tą niżaszą. To chyba z kolei wynikało z pogoni na siłę SRAMa za Shimano jak ci wrzucili kasety 10-51. Myślę że zamiast przekonstruować całą kasetę jeśli chodzi o stopniowanie, te matoły wrzuciły po prostu 52 zamiast 50. W tych XS T-Type widzę to poprawili, i nad nią się zastanawiałem, ale tu  już wiem, trzeba łańcuch/przerzutka/kaseta za chore pieniądze kupować, no bo to elektronika panie pitupitu , której za darmo nawet bym nie chciał. A co do ząbków to ja już w GX 10-50 urwałem tak 2 zmieniając pod obciążeniem, i to nie na pałę gniotąc o kilka tylko o jeden bieg. Shimano ma to widzę o wiele lpiej ogarnięte jak się zerknie na stopniowanie, a uwzględniając taką samą wagę i niższą cenę za XT nie mam już więcej pytań, niech się SRAM idzie srać 😄 

Napisano

Dlaczego uważasz moje pytanie za dziwne...? 🤔

Shimano np. produkuje popularne kasety gdzie jest 9 ząbków różnicy i nie słyszałem żeby regularnie je ktoś urywał. Nie chce mi się wierzyć żeby 1 ząbek miał takie wielkie znaczenie. Chyba, że się mylę?

 

Napisano

@wr81, czasami oglądam jego filmiki, ale często biorę je z przymrużeniem oka 🙂.

Czy ktoś oprócz niego słyszał o regularnym wyrywaniu tych zębów? Wiadomo, że jak człowiek się postara i na pełnej pi... będzie zmieniał biegi to wszystko rozwali...

Napisano

Też czasem oglądam i biorę z przymrużeniem oka :) Ten oglądałem ostatni i właśnie mi ta kwestia kaset 50-52 zapadła w pamięci (oprócz niechęci do napędów Transmission).

Napisano (edytowane)

Kolegi  z linkowanego filmu nie znam, ale skoro i on o tym wspomniał to na pewno wziął te doświadczenia 'z zupy', a ja w kasecie 10-50 wyrwałem 2 ząbki w analogu (szkoda że nie pofociłem zanim poszła w żółty worek) dlatego, że nie umiem jeździć i zmieniać biegów. Zapewne tak samo jak rowerzyści co po forach podają podobne przykłady. I to choć jak widzę chyba w kasetach 10-50, a co dopiero w tych idiotycznie zrobionych kasetach 10-52, gdzie tylko zwiększyli największą koronkę do 52 i dźwignia na ząbek jest o wiele większa. Zaraz ktoś powie, że kolesie zahaczają kasetą akurat tam przy szprychach o kamienie, no albo to fejkowe zdjęcia AI 😅

 

image.png.c2b1f83de424582ece78007c5116c907.png

image.png.2c667209b8045851514d20947ebd3470.png

image.png.c52cb861d43c3d712394e113acbad94d.png

image.png.b94c58bce6d421a7cb87ef0f75f51b17.png

image.png.a486e61b5253adae91f0833ac99a488e.png

 

 

image.png

Edytowane przez DyktaTusek
Napisano

No dobra, ale kaseta 10-50 jest bodajże cała stalowa i różnica to 8 ząbków, więc skoro taką ktoś może połamać to dlaczego nie udałoby się to z 10-52... Wspomniałeś o analogu - no to chyba logiczne.

Są zawodnicy, którzy zrywają łańcuchy albo ciągle krzywią koła. 

Z mojej strony koniec OT 🙂.

 

Napisano (edytowane)

"Bodajże" jest tu słowem kluczem, bo widzę o tym nie wiesz. Kasety SRAM Eagle w technologii Powerdome czyli te od GX'a w górę, przynajmniej te o które ja pytałem, więc nie T-Type, są właśnie zamykane od strony szprych największą zębatką z alu. Twarde alu odporne na ścieranie, ale poprzez to kruche. I co tu mają do rzeczy jacyś zawodnicy, to są doświadzcenia moje czy innych zwykłych kowalskich. I tak, właśnie o tym pisałem, że skoro w tej 10-50 ząbki się urywają, to co dopiero w tej 10-52, przy tak dużym przeskoku. Dlatego ze SRAMem dałem sobie już spokój, nie ma to żadnego sensu uwzględniając dodatkowo ceny "z zupy".

Tearaz koniec OT 😁

Edytowane przez DyktaTusek
  • +1 pomógł 1
Napisano

próbował ktoś mieszać nowe shimano szosowe 12s ze starszymi napędami? Konkretnie zastanawiam się czy przerzutka tył r7100 zadziała z klamkomanetkami i kasetą 11s

Napisano

Czy ktoś używa kasety SUNRACE CSMZ800 12s (11-51T) w napędzie GRX z przerzutką GRX RD-RX822 ?

W zeszłym roku używałem w Alpach napędu 1x12 w konfiguracji RD-RX822 + kaseta 10-51. Jakoś się przemęczyłem bo nie miałem innego wyjścia ale bardzo mi nie pasuje stopniowanie tej kasety. Sekwencja 10-12-14 potem skok 18-21 są męczące. Z drugiej strony zmiana biegów jest w tym zestawie perfekcyjna.

Pasowałoby mi za to wyjątkowo stopniowanie tego Sunrace (11–13–15–17–19–21–24–28–33–39–45–51). Ale obawiam się o kulturę pracy bo w 12s Shimano jest HyperGlide+ i nie wiem jak to się ma do poprzedniej wersji czyli HyperGlide.

Eksperyment nie jest jakoś bardzo kosztowny ale może już ktoś z Was to zrobił i podzieli się opinią.

 

Napisano

Mam pytanie, być może niezbyt mądre, odnośnie korby GRX. Wydaje mi się że gdzieś widziałem jak ktoś pisał że korby RX610 1x12 i 2x12 mają takie same ramiona a różnią się tylko zębatkami. Nie wydaje mi się bo mają inną linię łańcucha ale może się mylę. Mógłby ktoś mnie douczyć jak jest faktycznie ?

Napisano

Cześć wszystkim. Posiadam krossa Vento 4.0 z 2020 roku - napęd tiagra 4700 jeśli dobrze pamiętam. Oryginalnie była kaseta 11-25 którą zmieniłem na 11-28 , a chciałbym jeszcze większą. Z tego co widzę nie ma kasety 11-30 10s tylko 11-32 - da radę to założyć czy przerzutka tego nie obsłuży?

Napisano (edytowane)
W dniu 1.03.2025 o 20:24, chrismel napisał:

Mam pytanie, być może niezbyt mądre, odnośnie korby GRX. Wydaje mi się że gdzieś widziałem jak ktoś pisał że korby RX610 1x12 i 2x12 mają takie same ramiona a różnią się tylko zębatkami. Nie wydaje mi się bo mają inną linię łańcucha ale może się mylę. Mógłby ktoś mnie douczyć jak jest faktycznie ?

Tak na pewno jest z 800ką, po prostu 1x12 nie ma dokręconej mniejszej zębatki, ale patrząc na 600kę wygląda na to samo. Oczywiście inaczej do pająka jest zamontowana ta zębatka narrow/wide.

 

image.png.2c88ea9bf15d77f2426df6eced2526ac.png

Edytowane przez DyktaTusek
  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...