Skocz do zawartości

[Kompatybilność napędów] Temat do dyskusji, zadawania pytań, etc.


Puklus

Rekomendowane odpowiedzi

100% trzy razy liczyłem, na bank 118 ogniw znalazłem nawet ten łańcuch u nich:

https://www.decathlon.pl/p/lancuch-rowerowy-3-8-biegowy/_/R-p-331640

Może to trzeba było skrócić przy montażu nowego roweru? Miałem też problem z kasetą Microshifta od nowości, spadały mi koronki i miałem luz na piaście taki że palec mogłem wepchać... 4x do serwisu oddawałem i twierdzili że niemożliwe dopiero za 4x mi kasete wymienili na tą ich noname. Mogło to mieć związek z źle dobranym łańcuchem, który uszkodził fabryczną kasetę? Może jakiś świeży serwisant mi się trafił i zmontował ten rower jak leci w sklepie? 

 

Tak kaseta wygląda:

https://ibb.co/WF0Nt9W
https://ibb.co/swfKPXh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie co mogę z tym zrobić.

Mam kastę SUNRACE MX80 11-51 11-rzędowa 

przerzutkę Deore RD-M5100 SGS 11rz  długi wózek

Manetka SHIMANO SL-M8000 11rz 

Problem jest taki, że manetka jak by miała większą rozpiętość niż kaseta, przerzucanie albo z przeskokami na dużych przełożeniach, albo na małych nie da się wyregulować, żeby było ok, zawsze zostaje jak by jeden klik wolny albo na górze, albo na dolnych przełożeniach.  Tak jak by zakres pracy manetki był większy od rozpiętości kasety. 

Do się to jakoś wyregulować? 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć wszystkim

w moim rowerze trekkingowym posiadam następujący osprzęt: 

  • Przerzutka przednia Shimano FD-TY710 (Tourney) oraz korba Shimano TY301 48-38-28 dł. 170 ,
  • Przerzutka tył Shimano RD-M310 (Altus) oraz 8-rzędowa kaseta Sunrace 11-32

Niestety brakuje mi przełożeń na górzystych podjazdach (nachylenia ok 8-11 stopni). Pomyślałem więc o wymianie korby na taką z mniejszą ilością zębów.
Co sensownego polecilibyście w niewielkich kosztach, tak aby nie przebudowywać całego osprzętu?
Najlepiej to chciałbym zostawić przerzutkę i manetkę, zakładam że do wymiany byłaby korba + suport.

Myślałem wcześniej o wymianie kasety na taką z większą ilością zębów , ale wychodzi na to że pojemność przerzutki nie pozwoli na użycie większej kasety.

z góry dziękuję za każdą poradę...być może ktoś borykał się z podobnym problemem :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

też myślałem o kasecie 11-40, tylko z tego  co widziałem to przerzutka Altus RD-M310 obsługuje największa zębatka|Maks.34T

Działa ci to stabilnie ? Przerzutki wchodzą bez problemu?

Oczywiście nie zakładam używania największa przód i tył jednocześnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim !  przeglądnąłem większość stron ale odpowiedzi nie znalazłem .
Z informacji tutaj zebranych  wynika że   przerzutki tył Shimano DynaSys11  11 rz   i starsze  DynaSys 10rz   mają taki sam skok/ przekładnię  i można je stosować zamiennie - a przynajmniej przerzutkę 11rz  do starszego napędu 10rz ( manetka/kaseta pozostają w wersji 10s) 
Czy tak samo działa to z nowymi przerzutkami 12rz ?   Czy ich  budowa jest zupełnie inna i ten sam uciąg linki daje inny przesuw wózka przerzutki ?
Pytam ze względu na posiadanie nowej kasety i nowej manetki  10s i nie wiem czy szukać jeszcze przerzutki dynasys10 czy na przyszłość kupić wersje 12 która obsłuży starszy napęd .
dzięki ! 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Chciałbym zmienić moje 3x9 w Kross Evado 5.0 na 1x10. Mam w spadku przerzutkę tylną SLX RD-M670 i wpadła mi w oko korba od tego nowego systemu cues  i pytanie czy taki zestaw zadziała (zgodnie z filmem wrzuconym wcześniej powinno być ok) ?

Korba Cues FC-U4000 - https://cyklisci.com/mechanizm_korbowy_1rz_40z_175mm_shimano_cues_fc-u4000,89,19631.html

Kaseta HG-50 - https://cyklisci.com/kaseta_10-rzedowa_11-36_shimano_hg-50_deore,99,9098.html

Łańcuch KMX x10.73 - https://cyklisci.com/lancuch_10-rzedowy_kmc_x10_x10_73_gray_gray_folia_114o_spinka,84,11018.html
 

Przerzutka tylna SLX RD-M670 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Mam do Was pytanko. Mam taki rower od 2tyg jak na zdjęciu.

Posiada on przerzutkę typu: Shadow+. Kiedy powinienem jej używać? Najwięcej jeżdżę po mieście + szutr/leśnie ścieżki szutrowe które nad jeziora prowadzą. Niby przy tym Shadow+ wszystko jest takie bardziej napięte, stabilniejsze czyli dla mnie, laika wydaje się lepsze ale nie wiem czy mam na tym jeździć z włączonym czy wyłączonym. Dodam, że nie jeździłem ani razu z tym trybem, wiem tyle, że mam ten przełącznik w przerzutce ;D

IMG_2152-min-min.jpg

Edytowane przez Quarantino
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli chyba trafiłem z tematem tak, że co człowiek to opinia :P  - kolega wyżej piszę by jeździć nieprzerwanie, zaś kolejny pisze, że to szybciej niszczy osprzęt. Hmmm, a jaki jest półśrodek? :D 

Edytowane przez sznib
nie cytujemy posta poprzedzajacego w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Sprzęgło powinno być włączone cały czas, bo zapobiega "lataniu" łańcucha podczas jazdy w terenie i ewentualnemu jego spadnięciu z zębatki korby. Posiadają go przerzutki do MTB, czyli do jazdy terenowej, do jazdy po mieście są inne przerzutki. Jak kupiłeś rower górski do jazdy po mieście możesz wyłączyć sprzęgło, większej różnicy to nie zrobi przy takiej jeździe, a przełożenia wchodzą bardziej miękko i płynnie.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oklej sobie rurkę chainstay'a i jedź bez włączonego. Napotkasz trudny teren że łańcuchem miota jak szatan, wtedy załącz sprzęgło. Chyba że lubisz schody, murki i woskowe figurki, tedy też załączaj i kieruj się w stronę słońca.🫠

Pozdrow'er😘

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Quarantino- jeździj z włączonym i zapomnij o tej sprawie. To jest jedna z tych rzeczy, która ma być z założenia włączona i bezobslugowa. Różnica jest minimalna na manetce, ale za to łańcuch jest stabilny i nie będzie bić w ramę.

 

Tutaj niektórzy ludzie dorabiają teorie o 3% szybszym zużyciu dolnego kółeczka przerzutki za 10zł lub o tym, że w jeździe miejskiej nie ma wertepów. Zjeżdżając nawet z głupiego krawężnika przerzutka bez sprzęgła wali łańcuchem o ramę, a z włączonym sprzęgłem nie.

 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica nie jest minimalna na manetce ani na kulturze zmiany biegów. Manetka shimano po włączeniu sprzęgła chodzi ciężko. Wg mnie uposledza też jakość zmiany biegów. 

W dniu 8.05.2024 o 19:52, Quarantino napisał:

Witam, 

Mam do Was pytanko. Mam taki rower od 2tyg jak na zdjęciu.

Posiada on przerzutkę typu: Shadow+. Kiedy powinienem jej używać? Najwięcej jeżdżę po mieście + szutr/leśnie ścieżki szutrowe które nad jeziora prowadzą. Niby przy tym Shadow+ wszystko jest takie bardziej napięte, stabilniejsze czyli dla mnie, laika wydaje się lepsze ale nie wiem czy mam na tym jeździć z włączonym czy wyłączonym. Dodam, że nie jeździłem ani razu z tym trybem, wiem tyle, że mam ten przełącznik w przerzutce ;D

IMG_2152-min-min.jpg

Czy masz jeździć tak czy tak? 

Może zwyczajnie jeździj tak i tak i porównaj? 

Podpowiem: przerzutki w rowerach są od kilkudziesięciu lat. Do czasu pojawienia się sprzęgieł wózki nie miały stabilizacji i ludzie uprawiali również kolarstwo ekstremalne. 

Jeżdżę 28 lat i przez 23 nie miałem przerzutek ze sprzęgłem. Jeździłem w górach przez 12 lat, startowałem w około 30 maratonach. Przez te 23 lata nigdy z powodu braku sprzęgła nie miałem żadnego problemu z przerzutkami czy zmianą biegów. Nigdy niczego nie urwałem. 

Od 16 lat pracuję jako mechanik i miałem w rękach tysiące rowerów. Nie miałem ani jednego w którym przerzutka została zniszczona lub uszkodzona z powodu braku stabilizacji wózka. 

Jedyna realna korzyść z aktywnego sprzęgła to brak uderzania łańcucha o rurkę ramy. Przy czym staje się to odczuwalne czyli slyszalne jedynie przy agresywnej jeździe po podłożu określanym "pralką" czyli szybko następujących po sobie nierównościach.  

Z założenia producenta sprzęgło ma być w pozycji włączonej w czasie jazdy. Czy będzie  - to zależy od użytkownika. 

Sprzęgło shimano działa kiepsko w porównaniu do sprzęgła sram'a zarówno konstrukcyjnie jak i użytkowo. 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.05.2024 o 19:44, DarkVincenty napisał:

 

też myślałem o kasecie 11-40, tylko z tego  co widziałem to przerzutka Altus RD-M310 obsługuje największa zębatka|Maks.34T

Działa ci to stabilnie ? Przerzutki wchodzą bez problemu?

Oczywiście nie zakładam używania największa przód i tył jednocześnie :)

U siebie założyłem tę kasetę do przerzutki SHIMANO Deore XT RD-M772, wcześniej nie przeczytałem, że w teorii ta przerzutka nie obsłuży więcej niż 36T i faktyczniie tak było.

Jednak wymiana śrubki regulacyjnej B - M4x20 na dłuższą (kupiona w castoramie M4x25 za 1,67zł) załatwiła sprawę i spisuje się bardzo dobrze.

 

Z tego co widzę, Twoja korba jest produkowana w dwóch rodzajach,  to byłby najtańszy koszt np. https://city-sport.pl/zestaw-korba-ty301-shimano-42-lub-48-suport-wolnobieg-7-lancuch-3843.html.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę wymienić kasetę w rowerze z 9 biegami. Czy między CS-HG400 i CS-M770 jest duża różnica w działaniu? Różnica w cenie jest 4 krotna nie sądzę aby była taka w trwałości, pewnie XT jest też lżejsza. Czy zamiast CS-HG400 warto kupić jakiegoś chińczyka np. ZTTO, Sunshine, albo co innego? Zależy mi na dobrej pracy napędu. Do zastosowanie głównie po płaskim, regularnie  prędkości w okolicach 30km/h.

Edytowane przez michalab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy mechanizm korbowy 1x10 może być użyty do napędu 1x9? Chcę się pozbyć napędu 3x8 (korba i kaseta i tak do wymiany). Sprawdziłem przełożenia, na których jeżdżę i spokojnie jestem w stanie obecną funkcjonalność uzyskać na 1x9. Tyle że nie ma sensownych i tanich korb 1x9 z wymienną tarczą. Jest natomiast Deore FC-M5100 tylko nie wiem, czy da radę i co ewentualnie przeszkadza w jego zastosowaniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na korby 3x9 można chyba po prostu założyć jeden blat, w rowerze jednego z moich synów jest korba fc-m660, dedykowana do 3x9 i 3x10, założony jest tylko jeden blat (Deckas 32t), działa to dobrze, Powiedzialbym, że lepiej niż 3x9 w rowerze drugiego z synów. 

Ostatnio wpadłem na pomysł, żeby zamiast największego blatu założyć  ochraniacz, bardziej dla ochrony spodni niż zębatki, ale wygląda że spełni swoją funkcję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...