Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No właśnie nie działa. 😉

Zębatki są już wytarte, łańcuch rozciągnięty.

Jak mam wymieniać to wolę wymienić komplet.

Napisano

Przerzutki wymienia się kiedy są uszkodzone a nie "profilaktycznie". Bezsensowny wydatek, tym bardziej jeśli od 6 sezonów przejechałeś na 2 łańcuchach więc przebieg jest śmieszny

Napisano (edytowane)

Panowie, człowiek Prosi o pomoc w doborze osprzętu i chyba się nie doczeka odpowiedzi.

Myślę, że przez 6 sezonów przejechałem tym rowerem około 15k km. O napęd starałem się dbać, czyścić i smarować. Więc przebieg nie jest "śmieszny" jak to niektórzy napisali.

Poczułem się trochę jak na elektrodzie.

Edytowane przez Kokosz88
Napisano (edytowane)

Generalnie jak coś jest dobre(sprawne) to nie trzeba tego wymieniać, tylko po to żeby wymienić.

Idąc tą logiką można co roku wymienić pół roweru, lub cały rower i też tego tobie nikt nie zabroni, ale chciałeś porady, to ją dostałeś, a czy wymienisz tylko zużyte elementy czy pół roweru przy okazji to już twoja sprawa.

Co innego jak napiszesz ze chcesz obecny napęd 3x9, wymienić na np 2x11 czy coś podobnego, zmienia to postać rzeczy, ale 3x9 na nowy 3x9 gdy najważniejsze jego elementy są sprawne to głupota i tyle.

 

Edytowane przez phoe
Napisano (edytowane)

Nie prosiłem o porady w stylu, "nie wymieniaj jak się nic nie dzieje" "rower ma znikomy przebieg"

Zadałem konkretne pytanie.

Temat uważam za zamknięty. Pomocy poszukam u konkurencji.

Dzięki za pomoc.

Edytowane przez Kokosz88
Napisano (edytowane)

Czołem Przyjaciele,

zmieniam swojego Altusa Shadowa 2x9 na 1x10 - korba przód SHIMANO Zee FC-M640 36T.

Poczytałem i szczerze mam już mętlik w głowie:/ jaką kasetę wybrać i przerzutkę aby mieć szeroki zakres przełożeń  możecie podpowiedzić co ma sens i z jaką przerzutką tył?

Wysokich gór raczej nie przewiduję- lokalne górki na podjazdy, za to kręcić szybciej lubię

Chodził mi po głowie tez Advent X 10s ( kaseta CS-H104 11-48T ) tu nie mam pojęcia czy to bedzie ze sobą grać

Z góry dzieki za pomoc

 

Edytowane przez MBane
Napisano
Cytat

Chodził mi po głowie tez Advent X 10s ( kaseta CS-H104 11-48T ) tu nie mam pojęcia czy to bedzie ze sobą grać

Teoretycznie będzie

 

Skoro i tak wszystko kupujesz to dlaczego nie pójdziesz w 11s? Zawsze jeden bieg więcej a koszty podobne

 

Napisano
5 minut temu, Mihau_ napisał:

Teoretycznie będzie

 

Skoro i tak wszystko kupujesz to dlaczego nie pójdziesz w 11s? Zawsze jeden bieg więcej a koszty podobne

 

Dzieki Mihau za odp.

1x11 nie brałem pod uwagę przyjmując ino że korba Zee FC-M640 36T jest dedykowana do 10s/ ale mogę wziąć - jaką kasete + przerzutkę polecasz?

Napisano

Cześć.

Posiadam rower jak w linku

https://www.gtbicycles.pl/rowery/2019-gorskie-sztywne/xc-sport/avalanche-comp

i chciałbym zrobić mu mały upgrade przedniego napędu że względu na zużyte zębatki.  Pasuje mi 36/22 więc pytanie co kupić (może sama zębatkę)? Nie znam się na tym ale patrząc np na korby deore są do napędu 2x10 i nie wiem czy będzie to działać. Budżet powiedzmy elastyczny 

  • Mod Team
Napisano

Zębatkę możesz dokupić. Trzeba tylko wiedzieć jaki jest rozstaw śrub tej korby bo nie jest to powszechnie znany model.

Korbę do napędu 2x10 z powodzeniem możesz zastosować do swojego napędu. W przyszłości zawsze będzie łatwiej o kolejne modyfikacje.

Napisano (edytowane)

Rozumiem ze jak będzie zgadzal mi się rozstaw śrub to nowa tarcza powinna podejść bez problemu? Jakie modele są godne polecenia?

Czy ewentualnie taki zestaw powinien pasować?

https://allegro.pl/oferta/zestaw-korba-suport-deore-10rz-fc-m4100-36x26-9701054104?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery-akc_pla_pmax&ev_campaign_id=17967208976&gclid=Cj0KCQjwrs2XBhDjARIsAHVymmQjH4h03HoHZrt9tzbKt7qvHk1jT1R8AsAtCtDWd2vwcYXXewEGytIaAqTmEALw_wcB

Czy jak mam teraz 36/22 mogę przejść na 36/26? Czym się różni korba do napędu 2x9 od 2x10?

Łańcuch jaki posiadam to kmc x9 a kaseta gh400

 

Edytowane przez patryk211088
Napisano
W dniu 5.08.2022 o 23:27, lukwycz napisał:

Cześć,

jeśli pasuje Ci 32z to przy takiej liczbie zębów zostań. Owal nie robi takiej różnicy, żeby przeskakiwać o dwa zęby. Niektórzy raportują, że spadła im kadencja po założeniu jajka, więc  jak już zmieniać, to wypadałoby w górę na 34z, ale ja nie czuję zmiany w kadencji. Deckas'a polecam, ale Banless trwalszy ( i polski).

Dzięki za odpowiedź. Zamówiłem jajka od Deckasa na testy 32T i 34T :O

Napisano

Shimano korba Tiagra FC-4700 52-36 - wymieniam blaty i teraz tak czy mogę na raty to wymienić czyli wstawię teraz blat 50t TIagry i może mi bez problemu przerzucać na mniejszy 36t

A następnie ten 36t wymienię na 34t i tu pytanie co z shimano jeszcze pasuje tutaj, czy ma tutaj znaczenie że zebatka jest na napęd 10,11,12s?

rozstaw bcd musi sie zgadzać to wiem ;) 

Napisano

Witajcie.

Rower to RR XC 900, pomożecie zidentyfikować co to za model tarczy?

Jest 34T a chciałbym kupić ten sam model tylko 32T.

Korba to Truvativ Stylo o ile dobrze pamiętam.

 

sram-34t.jpg

sram-34t-rear.jpg

Napisano

Cześć, z góry prośbą nie palcie mnie na stosie jestem laikiem =) 

Chce dostosować swojego trekkinga do jazdy w każdym terenie (również góry) w związku z tym chce wymienić napęd z 3x9 na 3x11. 

Myślałem o korbie 44/32/22 i 11-46 tył. Tylko co kupić żeby to gadało ze sobą o ile jest to w ogóle możliwe? 

Znacie kogoś z okolicy Rudy Śląskiej kto może mi w tym pomóc, nie za miliony monet?  :) 

Napisano
2 godziny temu, Dkan napisał:

Cześć, z góry prośbą nie palcie mnie na stosie jestem laikiem 😃

Chce dostosować swojego trekkinga do jazdy w każdym terenie (również góry) w związku z tym chce wymienić napęd z 3x9 na 3x11. 

Myślałem o korbie 44/32/22 i 11-46 tył. Tylko co kupić żeby to gadało ze sobą o ile jest to w ogóle możliwe? 

Znacie kogoś z okolicy Rudy Śląskiej kto może mi w tym pomóc, nie za miliony monet?  :)

To zależy jak odporny jesteś na niedociągnięcia.

Najszerszym napędem pod względem zakresu który możesz jeszcze kupić jest XT serii 8000, przerzutka SGS. 3x11 z korbą 40/30/22 lub 42/32/24 i kasetą 11-40. Potem wchodzisz w kategorie druciarstwa które pewno jakoś da się wyskrobać. Tylko nie wiem po co, użyteczność tego jest marginalna.

Napisano

Cześć,

 

Mam Shimano korba Tiagra FC-4700 52-36 - wymieniam blaty i teraz fundamentalne pytanie

czy mogę na raty to wymienić czyli wstawię teraz blat 50t TIagry i może mi bez problemu przerzucać na mniejszy 36t

A następnie ten 36t wymienię na 34t i tu pytanie co z shimano jeszcze pasuje tutaj, czy ma tutaj znaczenie że zebatka jest na napęd 10,11,12s?

rozstaw bcd musi sie zgadzać to wiem ;) 

Napisano
Cześć,
mam rower na GRX600, korba z przodu to SHIMANO FC-RX600-11 46-30T, ale ostatnio coraz częściej jeżdżę na ostatnich przełożeniach (9,10,11) i chciałbym to zmienić wymieniając przednie zębatki.
Czy zębatki od ultegry/105 będą kompatybilne z ramieniem korby grx600?
Celuję w 50 albo 52 zęby na dużym blacie. Czy wystarczy sama wymiana blatu i łańcucha?
50 czy 52 zęby? Mój obecny łańcuch ma 112 ogniw, jakiej długości łańcucha będę potrzebował po zmianie na np. 52T? Czy łańcuch 116 ogniw wystarczy? Są też łańcuchy 138 ogniw ale wiadomo: droższe. Kadencja około 75.
Napisano

@Pawel_15432 Potrzebujesz wymienić całą korbę. GRX to swój własny ekosystem jeżeli chodzi o zębatki. Jeżeli 46/11 Ci mało ( w co wątpię, ale jak tam chcesz ) to od razu idź w 53/39, będziesz miał z tego większy użytek. Tylko że to oznacza wymianę korby, łańcucha, możliwe, że też przedniej przerzutki. Pozostaje jeszcze kwestia otwarta - czy rama przyjmie tak dużą korbę.

Swoją drogą, jeżeli rzeczywiście masz takie parcie na wysokie biegi, to raczej szedłbym w wymianę kasety na 11-28 czy nawet 11-25. Będziesz musiał wymienić przerzutkę na stricte szosową ( tiagra 4700, 105/ultegra/da ), ale zawsze to taniej niż wymiana korby.

6 godzin temu, szymoon87 napisał:

Cześć,

 

Mam Shimano korba Tiagra FC-4700 52-36 - wymieniam blaty i teraz fundamentalne pytanie

czy mogę na raty to wymienić czyli wstawię teraz blat 50t TIagry i może mi bez problemu przerzucać na mniejszy 36t

A następnie ten 36t wymienię na 34t i tu pytanie co z shimano jeszcze pasuje tutaj, czy ma tutaj znaczenie że zebatka jest na napęd 10,11,12s?

rozstaw bcd musi sie zgadzać to wiem ;) 

Możesz wymieniać na raty. Ale licz się z tym, że zębatki które nie zostały konsekrowane do pracy ze sobą ( a shimano nie oferuje, z tego co wiem, zestawu 50/36 ) mogą nie współpracować sprawnie ze sobą - tzn, regulacja przodu będzie trudniejsza i możliwe, że ryzyko wywalenia łańcucha za 50T wzrośnie. Czy to się stanie, jest kwestią eksperymentu.

  • +1 pomógł 1
Napisano
Godzinę temu, Pawel_15432 napisał:

Kadencja około 75.

No właśnie

Wystarczy zacząć jeździć "zgodnie ze sztuką" a żadne wymiany nie będą potrzebne.

W ogóle zdajesz sobie sprawę z różnicy mocy jaką musisz w stanie wygenerować jadąc z taką samą kadencją na 46-11 a na np. 52-11? Przecież to będzie ze 30% więcej

Napisano (edytowane)

Tak naprawdę moc generowana przez kolarza nie ma nic wspólnego z przełożeniem, kadencją ani nawet z prędkością poruszania się, dopóki nie weźmie się pod uwagę obciążenia, które wynika z oporów ruchu (wiatr, nachylenie terenu, opory toczenia i aerodynamiczne) i tego, czy tylko utrzymujemy prędkość, czy się rozpędzamy, czy zwalniamy (pomimo generowania jakiejś mocy). Obciążenie i zamiar kolarza (np. chęć dalszego zwiększania prędkości) określa siłę, z jaką kolarz naciska na pedały (w dodatku przebieg tej siły jest zmienny w czasie i przy dużych mocach bardzo impulsowy). Dopiero powiązanie tej siły z prędkością obrotu korbami daje wypadkową w postaci mocy. Tak jak w samochodzie, moc jest pochodną momentu i obrotów silnika w danej chwili. Ta sama moc może być generowana w różny sposób, ale też "koszty uzyskania przychodu" (że tak to nazwę) będą różne. 

Jeśli już, to przy większej kadencji straty mocy są większe (jak w silniku samochodu) i z mechanicznego punktu widzenia jest to mniej ekonomiczne. Tyle że w pewnych warunkach niezbędne do osiągnięcia potencjalnej mocy maksymalnej przez napędzającego rower. Większość wytrenowanych osób swoją chwilową moc maksymalną osiąga powyżej 100 obr/min, ale to nie znaczy że to jest najbardziej efektywny sposób napędzania roweru w każdych warunkach. 

Tam gdzie nie ma zapotrzebowania na wysoką moc znacznie efektywniejsze są niższe kadencje, przy których stosunek mocy generowanej na zewnątrz do strat własnych układu napędowego (przekładni) i silnika (kolarza) jest korzystniejszy.

Kręcenie 100 obr/min nawet bez oporu kosztuje dużo energii.

Dlatego posiadanie długich przełożeń i umiejętne z nich korzystanie zawsze daje pewną przewagę.

Ale dobieranie biegu do okoliczności to jest właśnie sztuka, a silenie się na trzymanie się zawsze jakiejś świętej kadencji jest jakimś totalnym nieporozumieniem. To szkodliwy mit, który należy zwalczać.      

Edytowane przez marvelo
  • +1 pomógł 2
Napisano

Cześć, czy do kasety Alivio CS-HG300-9 pracującej z korbą Deore T6010 będzie dobry łancuch KMC X9.93 114 ogniw 6,6 mm 9-rzędowy?
Wymieniona korba ma dokładnie te same blaty co stara.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...