Skocz do zawartości

[Kompatybilność napędów] Temat do dyskusji, zadawania pytań, etc.


Puklus

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, abdesign napisał:

Zacznę sobie od Dzień dobry ;) . Pękam i chyba przejdę z x11 na x12. Długo się trzymałem bo posiadanie rowerów z kasetami o tej samej liczbie koronek jest wygodne. No ale... pora. I mam jeden problem będę to robił kompleksowo czyli 3 rowery, a jedna rama jest bez sztywnej ośki czyli piasta 135x9. Koła na piastach dt180... nie ukrywam że najchętniej złałożyłbym kasetę Shimano 10-45. Da się wymienić bębenek na microspline przy takiej ramie pod taką ośkę? Czy muszę rozważać bębenek xd i kasetę Sram'a?

Pogadaj z chłopakami DT4you podaj nr. tej piasty jest obok kołnierza mocowania szprych i wszystko będziesz wiedział.

https://www.dt4you.pl/kontakt-c-417.html?osCsid=f2fd6debf1431b460e533840c52acb57

Edytowane przez sztorm
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, abdesign napisał:

jedna rama jest bez sztywnej ośki czyli piasta 135x9. Koła na piastach dt180... nie ukrywam że najchętniej złałożyłbym kasetę Shimano 10-45. Da się wymienić bębenek na microspline przy takiej ramie pod taką ośkę?

Zasadniczo dlaczego nie ? Przecież to kwestia endacpów a nie bębenka. Może nawet endcapy oryginalne będą pasowac.

https://www.aliexpress.com/item/4001275646809.html Tu nawet do Mavica się dobierze :)

Edytowane przez wkg
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Chinami mi nie po drodze ;)

A co do bębenka... po prostu miałem wątpliwości. Bo jak szukałem wcześniej (sporo wcześniej zaraz jak 12s wyszło i pojawiły się bębenki do dt) to były tylko na sztywne ośki a na qr9 nie... zakiełkowało mi podejrzenie że bębenek jest dłuższy czy coś i nie da się na 135mm tego wcisnąć. Ale to było dawno i luźne przemyślenia, zanim się zbierałem poważnie to zawsze świadomość tego ile mam rowerów i ile kosztuje zrobienie ich wszystkich na tą samą rzędowość mnie odstraszało nawet od poważniejszego zgłębiania tematu. 

Bębenki są już sobie ogarniam - dzięki Panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi być prawy end-cap qr9 specjalny do bębenka ms. Ale o ile pamiętam to mieli. W każdym razie do ram non-boost Shimano nie przwidzialo korby. Tzn. Shimano obecnie twierdzi, że linia łańcucha 52mm jest do boost i nie-boost. W praktyce działa to średnio. Zrobiłem kilka tego typu napędów w ramach 135/142 z korbami dedykowanym (52mm) i korbami a'la SRAM (chińszczyzna z linią 49 i blatem SRAM DM). W tym drugim przypadku napęd działa znacznie lepiej (ciszej i dużo lżej) na dużych koronkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano dlatego jak czytam te wypłacze na Chiny to szczerze mówiąc - mając do wyboru uzależnienie od Japończyków, Chińczyków, Niemców czy innych - wybieram Chiny. Jak nie wiadomo co wybrać - wybrać tańsze. A już zupełnie zraziłem się po tych szachrajstwach z ISPEC-ami. Celowo kupiłem manetki na obejmę to teraz sie postarali, by hamulce do nich nie pasowały, tak, żeby nie można było ustawić. No coż - nosił wilk razy kilka ...

A Chiny wracają na swoje miejsce - cóż się dziwić. W końcu to oni proch wymyślili.

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to całe szzęście, że zostałem przy 10rz. Jedyne, to w góry mam drugą korbę 36/22 :D Na 38/24, 38/26 opędzluję wszystko na nizinach a 36/22 podjadę wszystko co ma przyczepność :)

W sumie to mnie korci 2x11 38/26 + 11-42 ale już mi się nie chce na dwa lata zmieniać.

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Wszystkim!

Chciałem się doradzić odnośnie mechanizmu korbowego.

Sytuacja wygląda w ten sposób, że zakupiłem rower używany Folta Cabo C2 z całkiem dobrą kwotę, ale wymaga kilku napraw.

Jak kupowałem rower to zauważyłem, że ma dwa inne pedały, ale to mnie nie przerażało no bo co to za problem...

Ale rower sobie stoi bo zamawiam po kolei części itd i nagle zauważyłem, że nie tylko pedał jest inny, a cała korba z przednimi zębatkami...

Podczas jazdy testowej było wszystko git, przełożenia działają bez zająknięcia itd, wymaga tylko wyczyszczenia i regulacji.

Temat jest taki, że chciałbym zamontować oryginalną korbę i wiem, że jest to model Shimano Tourney FC-TY501.

Pytanie jest jak dobrać odpowiednią ilość zębów, współczynnik Q? Czy sugerować się ilością zębów na aktualnie zamontowanym mechanizmie? Jest to system 3x8.

Chyba, że samo ramię jest podmienione? Nie wiem jak sprawdzić czy te zębatki to oryginał, ale i tak będę musiał go wymienić bo nie ma osłony plastikowej i wiem, że spodnie prędzej czy później ucierpią..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie i proszę o pomoc.Posiadam napęd 2X10 ,z tyłu hg81 11-36,piasta M525 8/9/10s  i tak sobie pomyślałem,że jak nie wykorzystuję 28-36 to sobie wrzucę kasetę szosową cs 5700 12-27.

Kupiłem używkę na olx,gdzie sprzedający zapewniał,że będzie pasować.Niestety 105tka siada za głęboko na bębenku ,przez co nie mogę dociągnąć nakretki.

Czy może w takim układzie stosuje się jakieś podkładki dystansowe od strony koła,czy raczej nic się z tym nie da zrobic?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Proszę o pomoc.

 

Posiadam korbę Shimano ultegra 52/36 2x9. Rower zostal kupiony jako używany na allegro w celu zobaczenia czy spodoba mi się ten sport za lekko ponad 2k jakiś czas temu. Musze zmienić korbę ponieważ tamta się zepsuła. Jaki zamiennik wstawić ? 

Dodam że jestem całkowicie zielony. Może być inna korba, czy musi być koniecznie taka sama 2x9 52/36 ? Ciężko taka znaleźć stąd moje pytanie

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej opisz co to oznacza... "zepsuła się"

Swoją drogą do napędu 2x9 z łańcuchem 9s i p.przerzutką 9s możesz dać korbę 2x10 (raz że działa tak samo a dwa że przyszłościowo rozsądniej) i może ona mieć inny zestaw zębatek... kwestia długości łańcucha i regulacji p.przerzutki. A jak jesteś zielony... to duże prawdopodobieństwo, że wygodniej Ci będzie na kompakcie 50x34.

Mając na względzie że ultegra 2x9... to fc-6500 z wymarłym suportem V1... to zdecydowanie jeżeli "zepsucie się" jest nienaprawialne - szukaj innej.

ps... zaraz zaraz... 6500 to były z blatami 52/36?

Edytowane przez abdesign
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, wybaczcie z góry jeśli zadaje pytanie w złym dziale: 

Posiadam rower crossowy, zmodyfikowany pod trekking na dłuższe wypady po asfalcie, czasami wypad do lasu na drogi szutrowe. Planuje co nieco odświeżyć rower i pomyślałem o napędzie.

Obecny osprzęt to : 

Kaseta 10cio rzędowa CS-HG500

Korba - Shimano Deore Trekking FC T6010 48-36-26.

Łańcuch wymieniony na nowy w zeszłym sezonie. 

Teraz moje pytanie, jest sens w ogóle wymiany tych komponentów, tzn. czy mogę sobie coś ta wymiana polepszyć? Chodzi mi o osiąganie większych prędkości. Ja wiem, ze silą nóg, ale tutaj poprzedzając ta kwestie, nogi mam silne :) 

Opony dosyć wąskie 700*35

 

Mam wrażenie, ze na typowym trekkingu na osprzęcie Alivio jechało mi się "szybciej". 

 

z góry dziękuję za sugestie

Krzysztof 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeździłbyś z w miarę prawidłową kadencją 80-90 rpm to przy takiej konfiguracji napędu powinieneś śmigać ponad 50 kmh na najcięższym przełożeniu. Jeździsz tyle?

Biorąc jeszcze pod uwagę rozmiar opon to masz rower przystosowany do jazdy z prędkością identyczną jak większość szosówek na rynku

Edytowane przez Mihau_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...