Skocz do zawartości

[Kompatybilność napędów] Temat do dyskusji, zadawania pytań, etc.


Puklus

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się podniecacie tymi przerzutkami jakby były tam jakieś procesory , silniczki i blutoothy. Przecież to banalnie prosta konstrukcja z sprężyna i parą zwykłych kółek. Nie wiem o co ta cała napinka. Starą muszę wymienić na 100% bo nawet dolne kółko wygląda i kłuje jak shuriken. Nie jestem jakimś hardcorowcem aby podniecać się jakimiś historycznymi wynalazkami. Rower potrzebny mi jest jako środek transportu do pracy i nie potrzebne mi przeciwpancerne przerzutki. ZA kilka lat kupię nową i tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, uzurpator napisał:

żyją życiem gwałtownym i pełnym wigoru. Kiedy złapałem bakcyla 'retro' to nawet kupiłem kilka i z  _każdą_ było "coś". Ba, nie udało mi się jeszcze kupić używanej tylnej przerzutki bez jakiegoś defektu i to który często był niewidoczny.

Tylko widzisz jak sobie obserwuję obecny rynek rowerowy.....to  przerzutki z grupy TY-Alivio to coraz większa degradacja jakościowa. Coraz cieńsze wytłoczki z blach, jeśli jest ;-(( Ciężko je wyregulować choć są nowe. Wszędobylskie luzy na każdym sworzniu, bardzo duża podatność na skręcanie. 

Wolę sis-a z lat 90 niż wsółczesnego altusa 9rz, niedajBoże shadow. Dokładanie biegów + degradacja materiałowa=problemy i to szybko. 

Stare sis-y z powodzeniem były zakładane do maszyn DH/Enduro .....te obecne to tragedia. Piękny wygląd a jakość zmieniła się w jakoś. Ta nostalgia do retro nie wzięła się z sentymentu. 

Starsze 7 rzędowe Altusy i Acery dawały jakoś radę, te obecne 9 shadow to największy udział w skrzynce ze złomem ;-))) Wózki w nich są z tak cienkiej blaszki że skręcają się jak makaron świderki. Ostatnia dobrze skonstruowana przerzutka shimano w segmencie 6-9 to deore 591. Sztywny wózek, dobre materiały, brak luzów na starcie....

Ale dziś trza panie wymieniać, wymieniać i wymieniać. Najlepiej 2 razy do roku.

@uzurpatornawet jak ta stara retro przerzutka ma coś o czym piszesz to najczęściej nie jest to powód jej dyskwalifikacji. Jeśli nie jest zcioranym trupem z przebiegiem 40tys a to widać gołym okiem to i tak przejedzie 2 razy tyle co nówka z tanich grup z przyczyn jak powyżej.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 
Krótki szybki temat. 
Rower Scott Contessa Active 20, napęd 2x9:

Przerzutka (Tył): Shimano Deore RD-M592, 18 Speed
Przerzutka (Przód): Shimano FD-M2020-TS / 31.8mm
Manetki: Shimano SL-M3000-9R, R-fire plus
Korbowód: Shimano FC-MT210-2, 2-piece Design / 36x22
Kaseta: Shimano CS-HG200-9 / 11-36T

Zamysł jest taki żeby wymienić na komplet Deore 10 rzędowy.

Nie pytam, czy jest jakiś sens, bo to zostawiam sobie, ale czy jest fizyczna możliwość takiej podmianki? 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

pacjent po zawale Kross Evado 5.0 rok 2016, napęd 3x9 (alivio x deore 591) korba Acera FC-M391 48/36/26T, suport kwadrat SR Suntour, koła pod tarcze z mocowaniem QR rozstaw osi tył 135mm.

Komponenty niestety nie wytrzymały kilku miesięcy intensywnej jazdy na trenażerze i do wymiany jest kaseta, korba, suport, łańcuch. Ponieważ powoli przymierzałem się do złożenia szosy na gr 105 dedykowanej tylko pod trenażer to posiadam trochę komponentów. Zastanawiam się czy jest możliwość upchnięcia tego w ramę Kross w konfiguracji:

- korba shimano 105 52-36 (5800) - mam

- przerzutka przód + tył shimano 105 2x11 (5800) - mam

- manetki sl-rs700 (shimano road flat bar 2x11 dedykowane do gr 5800)  - do kupienia

- kaseta 11s sunrace 11-28T - mam od trenażera

- suport: shimano 105/ultegra ?? - do kupienia

- łańcuch pod kasetę 11s

Co z suportem, czy będzie pasował, mufa pewnie 68mm ale co z szerokością, czy wyreguluję bez problemu przerzutki? Martwią mnie też koła - w tym momencie całość jest zamocowana na Wahoo Kickr więc nie muszę się martwić czy upchnę kasetę 11s. Niestety nie mogę znaleźć nigdzie koła na tył z mocowaniem na tarcze 160mm, pod rozstaw osi 135mm i z QR. 

Wszelkie uwagi mile widziane.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kross ma być zdolny do jazdy na zewnątrz więc koła są niezbędne. W szosie a i owszem nie planuję inwestować w koła i hamulce. To pytanie jaką korbę i suport kupić żeby pasowało do Krossa, było sztywne (kwadrat pewnie odpada) i miało 48x36x..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu trekkingową korbę na ht2. Którą to już portfela pytaj, masz od alivio t4060 po xt t8000, po prostu nie będzisz używał młynka, suport pod trenażer - dosłownie wszystko jedno który tani shimano, np. bb52 albo rs500. Szosowa korba niestety odpada jak już wspomniałem bo ma za krótką ośkę, nawet byś dobrze nie zapiął, ramiona wąsko więc zahaczałaby o tylne widełki, no i też zębatki mogłyby być w konflikcie z ramą.

Edytowane przez abdesign
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo kupić jakąś dobrą korbę na kwadrat szosową i dac dłuższą nieco oś ( i tak z tyłu jest 135 mm zamiast 130 mm ) ale to może pasować, ale nie musi. Rama jest trekingowa ( crossowa ) więc węższa niż mtb. Trzeba by przymierzyć, ale o taką korbę niełatwo  ( używaną w bdb stanie ) bo z nowych to fc-2200 minimum ( o nią też niełatwo )

https://www.olx.pl/oferta/korba-szosowa-shimano-rs200-wklad-suportu-CID767-IDHXfK7.html#97c3788b34

+ dłuższa oś np. 115-118 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim

 

Będę wymieniał napęd niedługo na 2x11. Aktualnie mam 3x10. Chcę zakupić:

Tylna przerzutka XT M8000 z wózkiem GS

Prawa manetka XT M8000 11RZ

Korba SLX M7000 2X11 28-38

Kaseta XT M8000 11RZ 11-40

Łańcuch od XT

I teraz tak.. Nie wymieniłem przedniej przerzutki oraz manetki z tego względu, że manetka ma przełącznik na 2 lub 3 rzędy. Będzie to działać?

Kolejna sprawa to korba 28-38 + kaseta 11-40 + średni wózek. Będzie pasowało?

Ostatnia sprawa chyba najważniejsza.. Aktualnie posiadam suport SM-BB52. Czy ja go muszę wymieniać na BB-MT800 do korby SLX M7000?

Edytowane przez curtis171
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Reanimuję kasetę. Jest to SunRace 990 9r 11-40. Chcę wymienić zużyte zębatki (na szczęście w tym modelu tylko trzy największe koronki są na wspólnym pająku, reszta, w tym te najczęściej zużywane 13, 15 i 18 są luzem).

1.

Po założeniu jakiś starych zębatek, walających się wśród części rowerowych, na wielowpust symulujący bębenek, zauważyłem, że zęby w koronkach Shimanowskich nie pokrywają się ze SunRace'owymi (są niejako przesunięte w fazie). Jak sądzicie, czy Shimanowskie koronki będą poprawnie działały na tej kasecie, szczególnie w momencie zmiany biegów?

 

2.

Czy same zębatki w kasetach 8, 9, 10 i 11 rzędowych różnią się grubością, czy jedynie pierścienie pomiędzy są węższe?

001.JPG

002.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...