Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Cytat

Musiałyby być większe otwory, aby dopasować zębatkę do dwóch rozstawów. Wrzuć link co chcesz kupić.

Do takiej korby jak w odnośniku potrzebuje zakupić tarcze 38t okrągłą - chinol dlatego bo chce wydać kilkadziesiąt a nie kilkaset złoty.

Wolałbym allegro, ale może być aliexpress.

Czy do zamiany tarczy o 6 ząbków muszę dokupić nowy ( dłuższy ) łańcuch  ?

KLIK 

 

Napisano (edytowane)

T780 będzie i jest godna uwagi... tyle że szansa na to że wina źle działającego napędu rzadko leży po stronie przerzutki... jak nie zmielisz szprychami to trudno popsuć, no wózek można zgiąć ale one się dość łatwo poddają prostowaniu (chyba że to już "ósemka" ale to sam byś widział) Na pewno to dobry serwis i na pewno chodziło im o przerzutkę? A nie o krzywy hak czy stare brudne pancerze, pozaginaną linkę zjechane do zera kółeczka czy... dające jako pierwsza objawy o których piszesz zużyty łańcuch i kasetę?

Edytowane przez abdesign
  • Mod Team
Napisano
Godzinę temu, thetere napisał:

Do takiej korby jak w odnośniku potrzebuje zakupić tarcze 38t okrągłą - chinol dlatego bo chce wydać kilkadziesiąt a nie kilkaset złoty.

Wolałbym allegro, ale może być aliexpress.

Czy do zamiany tarczy o 6 ząbków muszę dokupić nowy ( dłuższy ) łańcuch  ?

KLIK 

 

Faktycznie na Ali są te same zęzębatki pod BCD 94 i 96. Ja bym zaryzykował. Zawsze można trochę podrzeźbić.

Przy zmianie o 6 zębów konieczny będzie dłuższy łańcuch, potencjalnie kaseta także do wymiany jeśli ma większy przebieg.

Napisano (edytowane)
9 godzin temu, abdesign napisał:

T780 będzie i jest godna uwagi... tyle że szansa na to że wina źle działającego napędu rzadko leży po stronie przerzutki... jak nie zmielisz szprychami to trudno popsuć, no wózek można zgiąć ale one się dość łatwo poddają prostowaniu (chyba że to już "ósemka" ale to sam byś widział) Na pewno to dobry serwis i na pewno chodziło im o przerzutkę? A nie o krzywy hak czy stare brudne pancerze, pozaginaną linkę zjechane do zera kółeczka czy... dające jako pierwsza objawy o których piszesz zużyty łańcuch i kasetę?

To jest dobre pytanie, za pierwszym razem serwis w Krakowie na przeglądzie przedsezonowym poinformował, że próbowali wyregulować przerzutkę, ale nie byli w stanie na pełnym zakresie ze względu na problem z wracaniem przerzutki tylnej i samą sprężynę. Pamiętam też, że wtedy dość nowy łańcuch był wg nich wyciągnięty i prawdopodobnie przerzutka to spowodowała. Druga opinia to zupełnie inny serwis, byłem tam wczoraj na regulację przerzutek po wykonanym przeze mnie generalnym czyszczeniu kasety, zębatek na korbie, wymianie łańcucha i całego tylnego koła z piastą. Poddali się po próbie regulacji i powiedzieli (jeśli dobrze pamiętam), że przerzutka/sprężyna nie radzi sobie z tymi pancerzami i wracaniem i polecali wymianę przerzutki i/albo linki i pancerza.

Biorąc pod uwagę, że jestem świeżo po czyszczeniu napędu i wszystko ładnie widać, wrzucę tutaj fotki i może będziecie w stanie poradzić, czy jest możliwe, że sama kaseta albo kółka przerzutki mogą powodować opisane problemy.

Link do zdjęć w wysokiej rozdzielczości: zdjęcia napędu  (https://imgur.com/a/5FvvZ2K)

 

1.jpg

2.jpg

4.jpg

5.jpg

3.jpg

Edytowane przez wmmmm
dodanie małych zdjęć
  • Mod Team
Napisano

Napęd nie wygląda na szczególnie zużyty. Jeśli są problemy z regulacją to warto zacząć od wymiany linki i pancerza, jak to nie da efektu to można iść w większe koszty i wymieniać kolejne części.

Napisano

Dzięki za odpowiedź. W takim razie wstrzymam się z wymianą przerzutki i kasety, na razie wymienię pancerz i linkę. Myślisz, że warto też rozebrać, wyczyścić i przesmarować przerzutkę?

Napisano
Cytat

Faktycznie na Ali są te same zęzębatki pod BCD 94 i 96. Ja bym zaryzykował. Zawsze można trochę podrzeźbić.

Przy zmianie o 6 zębów konieczny będzie dłuższy łańcuch, potencjalnie kaseta także do wymiany jeśli ma większy przebieg.

Zmierzyłem sobie odległości otworów i wychodzi że to inna korba srama bo ma bcd 76. Na allegro są takie tarcze, najtańsze to XX1 za 300 zł, na alliexpress też są, ale cena nie ciekawa 200 zł. Chyba muszę poszukać nowej korby, pod chińskie tarcze.

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Niekoniecznie musi to być korba pod chińskie zębatki. Dla przykładu zębatka do korby Sram NX Eagle kosztuje 50-60 zł, więc naprawdę przyzwoicie, a aluminiowa wersja to koszt około 120 zł.

Edytowane przez bogus92
Napisano

Witam

Czy przekładnia Alfine 11 jest kompatybilna z klamkomanetkami  ST-RX810-R?

Jeżeli nie to czy są jakieś klamkomanetki z którymi jest kompatybilna ?

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Napisano
W dniu 4.11.2020 o 13:11, Laos napisał:

Witam

Czy przekładnia Alfine 11 jest kompatybilna z klamkomanetkami  ST-RX810-R?

Jeżeli nie to czy są jakieś klamkomanetki z którymi jest kompatybilna ?

Pozdrawiam

Gdzie indziej znalazłem odpowiedź. Mechaniczna Alfine 11 nie jest kompatybilna z klamkomanetkami Alfine. Żadne inne klamkomanetki 11-rzędowe Shimano nie są kompatybilne z przekładniami Alfine 11. Firma Microshift robi klamkomanetki do Alfine 11, ale kosztują ponad 200euro.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam wszystkich, mam pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi. Chodzi o przerzutkę shimano xt rd-m8100 czy można zamiast niej zastosować rd-m8120? Wiem że 8120 jest dedykowana do napędów 2x12 ale ta przerzutka jest tańsza i bardziej dostępna. Czy będzie zauważalna różnica w działaniu, czy one się czymś różnią? Miałaby pracować z kasetą 10-51 Shimano xt

Napisano

Witam wszystkich, chciałbym popytać o możliwy zamiennik korby Shimano Deore FC-M445 44-32-22 175mm. Dosyć leciwy sprzęt, ale kilka kilometrów ze mną zrobił. Suport to BB-ES30 121mm/68mm. Przerzutka z przodu FD-M510, tył RD-510 9-rzedowy. Mam problem z doborem ze względu na linie łańcucha. Próba na uzywanej korbie FC-M440 się nie powiodla-zebatki wyszly na zewnatrz... 

Napisano (edytowane)

Nie masz problemu z linią łańcucha tylko lekkim brakiem wiedzy. Wybierasz korbę, odpalasz jej manual i znajdziesz tam długość osi suportu jaką masz zastosować. Jeśli dobre info znalazłem to dla m440 jest to 113 więc nie ma się co dziwić, że nie działa to p&p jeśli założyłeś te korbę do 121 czyli przesunales ją o 4mm do zewnątrz od miejsca, w którym powinna się znaleźć

Edytowane przez Mihau_
Napisano (edytowane)

No i właśnie od tego zacząłem. Problem w tym, że nie wszystkie specyfikacje korb uwzględniają zalecane rozmiary suportów. Kolejne pytanie czy dana para korba+zalecany suport zawsze będą pasować do mojej przerzutki z przodu? Wracam tu do linii łańcucha- bo tu pojawiają się dwie wartości-50 lub 47,5.

Edytowane przez Wloczko
Napisano (edytowane)

image.png.01400ce6a761abd5546f566f57010861.png

Wersja z O to octalink i tam 113 dla LL 47,5 lub 118 dla LL 50 mm. 47,5 jest lepsza.

Dla octalinka 121 mm który masz możesz wziąć fc-t4010 ( wersja 44/32/22 ) o dł ramion tu akurat 175 mm

https://allegro.pl/oferta/shimano-korba-trekking-9rz-fc-t4010-44-32-22-175mm-6745608039

To jest alivio.

chyba, że chcesz lepszą, ale i droższą.

 

Edytowane przez SoloTM
  • +1 pomógł 1
Napisano
18 godzin temu, SoloTM napisał:

image.png.01400ce6a761abd5546f566f57010861.png

Wersja z O to octalink i tam 113 dla LL 47,5 lub 118 dla LL 50 mm. 47,5 jest lepsza.

Dla octalinka 121 mm który masz możesz wziąć fc-t4010 ( wersja 44/32/22 ) o dł ramion tu akurat 175 mm

https://allegro.pl/oferta/shimano-korba-trekking-9rz-fc-t4010-44-32-22-175mm-6745608039

To jest alivio.

chyba, że chcesz lepszą, ale i droższą.

 

@SoloTM Dzięki wielkie za konkretne info. Jeszcze tylko potwierdzę. Dążę o tego żeby korba + suport tworzyły linię łańcucha na poziomie 47,5. Z tego co widzę w najnowszych specyfikacjach podawane są pary dla linii 50mm. Czyli tak jak poniżej mogę wrzucić FC-T4010, FC-T3010-8. Krótsza o 5mm oś suportu przesunie mi zębatki do środka i powinno wszystko hulać.

image.png.1353dbdd0a01a99d6c05efb276ff5e6b.png

Napisano

Witam,

Chcę zmienić przełożenia w szosie natomiast poza tym, że wiem jakie chce, to zupełnie nie znam się na częściach i kompatybilności.

Pytanie, czy jeżeli mam 10-speed 11-34T i blaty 34/50 to da radę zmienić na 10-speed 13-26T i 39/53. Chodzi mi o to jak to wygląda z perspektywy części. Czy wystarczy, że zamówię jakikolwiek mechanizm korbowy dla 10-speed czy jednak firma ma znaczenia itp. 

Poniżej wysyłam wykres części mojego roweru oraz to co udało mi się znaleźć, tylko nie wiem czy da radę to bez problemu zamontować.

Pozdrawiam

Screenshot_20201129-131604_Chrome.jpg

Screenshot_20201129-131708_Chrome.jpg

  • Mod Team
Napisano

Kasety Campagnolo nie założysz na swój bębenek. Konieczna byłaby zmiana bębenka lub zakup kasety Shimano/Sram.

Oprócz korby musiałbyś wymienić suport, bądź kupić korbę Shimano.

Napisano
3 godziny temu, bogus92 napisał:

Kasety Campagnolo nie założysz na swój bębenek. Konieczna byłaby zmiana bębenka lub zakup kasety Shimano/Sram.

Oprócz korby musiałbyś wymienić suport, bądź kupić korbę Shimano.

Czyli po prostu kupić wszystko od shimano i nie będzie problemu.

Dzięki za pomoc, pozdrawiam :thanks:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...