Skocz do zawartości

[Kompatybilność napędów] Temat do dyskusji, zadawania pytań, etc.


Puklus

Rekomendowane odpowiedzi

Albo zmiana tarczy NW na 30t, jeśli korba to przyjmie, albo jakaś kaseta wynalazkowa 10s z Ali 11-46 ( lub 11-50) i do tego przerzutka  tył Deore M6000 GS, regulacja śrubką B i modlitwa, żeby zadziałało. Z 11-46 powinno bez problemu, z 11-50 pewnie będziesz musiał zastosować adapterek, który często dostaniesz w zestawie z kasetą.

Edytowane przez KurczakNorris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

jak przystało na laika w temacie części rowerowych szukam opinii ,porady. dużo tych grup, podgrup, oznaczeń tych części

Mam do wymiany napęd. Jeżdżę na napędzie 3x9.  Łańcuch shimano cn hg 73, kaseta shimano cs hg 50 -9  (11-32). Przedni środkowy blat 32 zęby tez do wymiany. Przerzutka shimano slx przód i tył. Jazda typowa rekreacyjna,  turystyczna po głównie polnych drogach, lasach i asfalcie. Nie dużo tak myślę ze ok 1,5-2tys km sezon. Waga ok 71kg. Rower typu hardtail, kolo 26 cali.

Moje pytanie i dylemat czy wkładać to samo czy można zamienić na:

-łańcuch KMC x9.93 ewentualnie x9.73 / shimano cn hg 93 . ile ogniw? 114?116?

-kaseta shimano cs hg 400?  i tu się zastanawiam nad zmiana na 11-28 zęby  gdzie w sumie nie używam największego przełożenia tak często bo nie mam gór. głowienie jeżdżę na 2x5-6-7.

-blat 32 zęby deore czy cos innego polecacie do korby shimano m442 ?

Najbardziej mi chodzi o to żeby zamienić na rzeczy tak samo trwale jak mam. Widzę ze części na te co chce zamienić sa dużo niższe więc po co przepłacać.

z góry dziękuje za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz tak specyficzne preferencje że używasz w napędzie 3x9 (jak sam opisaleś) głównie 32/14-16-18 to czemu nie rozważysz zębatki NW 32t i kasety jakiejś szosowe 12-28? Zgubiłbyś z pół kilo w rowerze i zyskał ciasniej zestopniowane biegi w swoim ulubionym zakresie.

Edyta: tak jak niżej napisał @SoloTM z szosową kasetą slx bangla tak se, ale mając potrzebę takiego wąskiego zakresu wywalilbym slx'a i wstawił np. jakąś 105.

Edytowane przez abdesign
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rpone napisał:

-łańcuch KMC x9.93 ewentualnie x9.73 / shimano cn hg 93 . ile ogniw? 114?116?

kup 9.93, ile ogniw to sobie przymierzysz. pewnie około 108

Godzinę temu, rpone napisał:

kaseta shimano cs hg 400?  i tu się zastanawiam nad zmiana na 11-28 zęby  gdzie w sumie nie używam największego przełożenia tak często bo nie mam gór. głowienie jeżdżę na 2x5-6-7.

Możesz 11-32 bo masz przerzutkę slx, która nie lubi  mniejszych kaset

Godzinę temu, rpone napisał:

-blat 32 zęby deore

deore będzie ok  ( od fc-m510/590 ) możesz dac od alivio, tańszą

Albo zrobić jak kolega wyżej pisze, jeśli np. z przodu 32 lub 34 Ci wystarczy ( i tył np. 11-32 lub 11-34 )

 

 

Edytowane przez SoloTM
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź.

doczytałem co to 105 i NW.  stwierdziłem ze dla zwykłego Janusza cyklizmu jak ja, nie będę zmieniał i zostaje przy przełożeniu 3x9 tak jak jest.

jedno już wiemy ze łańcuch kmc lepszy' 9.93

kaseta 11-32 , shimano cs hg 50-9  czy cs hg 400 9?  to jest to samo pod rożnymi nazwami? jakie wasze doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni

Korci mnie przejście na napęd 1x12s od Shimano XT. Obecnie użytkuję 2x10s X0 SRAM. 

Chciałbym jednak pozostać przy ramionach obecnej korby. Czy są tarcze które zagwarantują poprawne działanie tego zestawu (pająki są 1x więc to nie problem)?

Co sądzicie o takim zestawieniu? Rama i koła bez żadnych boostów i innych udziwnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, schwinn0 napisał:

Czy są tarcze które zagwarantują poprawne działanie tego zestawu (pająki są 1x więc to nie problem)?

Większość chińszczyzny powinna działać, chociaż słyszałem, że jest problem z spinką Shimano. U mnie nie było. Poza tym Banless robi takie zębatki pod popularne BCD.

Jeżeli masz korbę z pająkiem DM, to jesteś w podwójnie dobrej sytuacji, bo od groma jest na to sprzętu.

Chyba, że masz korbę z BCD 120mm, to pech być tobą, bo to trochę egzotyczny rozmiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

To mój pierwszy wpis na tym forum.Mam konkretny dylemat na który sam szukając nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

Korba Shimano xt 38/28,tył 11-40,przerzutka xt m8000 GS,koła 27.5

Brakuje mi miękkiego przełożenia na podjazdach większych niż 10%.

Nie chcę zmieniać dużej tarczy 38 ale małą to mogło by coś dać.Piszą że przerzutka max 10 zębów  różnicy tylko obsłuży.Ktoś może ma inne doświadczenia praktyczne?

Może zmiana na kasecie np na 11-46 + przód na małej tarczy na 26.?

Proszę o konkretną odpowiedź.np zmiana wózka(na jaki),ile ogniw w łańcuchu....etc.Jeśli zadaję głupie pytania proszę o wyrozumiałość:-)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RD-M8000 SGS ma podane zakresy: 40T(3x11-speed), , 42T(2x11-speed), , 46T(1x11-speed)  

poniżej dla GS

RD-M8000   GS   2x11   max 42T z tyłu

RD-M8000   GS  1x11  max 46T z tyłu

czyli zmianą wózka nic nie ugrasz wg opisu (nie wiem dlaczego)

Przy korbie 2 blatowej możesz osiągnąć najbardziej miękkie na 26  z 42T na tył  - myślę że nie zrobi Ci to wielkiej różnicy. Są tez 24t młynki, ale pewnie już by była kolizja przedniej przerzutki jeśli byś połączył 38/24.

Mam 'taki sam' zestaw (36/26 x 11-40 ale na 29")  , i będę raczej szedł w 1x11  , czyli po prostu  zębatka NW 34T  i kaseta 46T  - albo i NW 32T , wyjdzie mi w testach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, RafalxM napisał:

RD-M8000 SGS ma podane zakresy: 40T(3x11-speed), , 42T(2x11-speed), , 46T(1x11-speed)  

Skąd to wynika ? Skąd ona wie co ma z przodu ?

OK, to nie zakresy w sensie pojemności tylko ilość zębów największej zębatki z tyłu.

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć wózek SGS i tyle. Jego pojemność to 47T Korba 38-28 i kaseta 11-46 to pojemność 45T. Shimano zwykle łże w dokumentacji. 

Ja bym poszedł w korbę dziesiątkową 38-26 i kasetę 11-42 albo w korbę dziesiątkową 38-24 i kasetę 11-40 ale trudno już kupić takie korby. Do tego pewnei musiałaby być inna przednia przerzutka.

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.Dzięki za odzew.

Nigdy nie używam dużego blatu 38 z zębatką 40 z tyłu:-)

Sumując.Jeśli wrzucę długi wózek do tego zestaw 11-46 a w korbie zmniejszę tarczę do 26 i nie będę robił za dużych przekosów na łańcuchu to da się to wszystko zestroić?

Ile wydłużyć łańcuch?

Pytanie tylko czy przednia przerzutka dźwignie łańcuch z 26 na 38?

Może ktoś miał do czynienia z tym patentem?

https://www.oneupcomponents.com/products/shark-cage

Edytowane przez Matys1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Step by step. Najpierw bym wrzucił kasetę 11-46. 28/46 to  0,61 - bardzo już miękko. No i poczekałbym - może ktoś kto już trenował taki zestaw się wypowie. 

Młynek 26 ma sens z kasetą 11-42 - prawie tak samo miękko a lepsze stopniowanie. 26/46=0,56 to już za miękko, będzie Ci podrywać przednie koło przy każdym ruchu korbą :)

Tak poza konkursem to ja bym zostawił kasetę 11-40 z GS i poszedł w korbę 38-24 z odpowiednia przerzutką. Ze względu na stopniowanie i długość wózka który zawadza po krzakach. A najlepiej oczywiście - skoro potrzebujesz i twardo i miękko w napęd 3x. Ale to nie modne :D

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, wkg napisał:

Step by step. Najpierw bym wrzucił kasetę 11-46. 28/46 to  0,61 - bardzo już miękko. No i poczekałbym - może ktoś kto już trenował taki zestaw się wypowie. 

Młynek 26 ma sens z kasetą 11-42 - prawie tak samo miękko a lepsze stopniowanie. 26/46=0,56 to już za miękko, będzie Ci podrywać przednie koło przy każdym ruchu korbą :)

Tak poza konkursem to ja bym zostawił kasetę 11-40 z GS i poszedł w korbę 38-24 z odpowiednia przerzutką. Ze względu na stopniowanie i długość wózka który zawadza po krzakach. A najlepiej oczywiście - skoro potrzebujesz i twardo i miękko w napęd 3x. Ale to nie modne :D

kolega ma 11-42 i korbę 24-34 na koła 29.

Miękki jest ok ale na twardym już powyżej 35 km/h kręci ja młynek i to ja mam przewagę.

Opcja 11-42 a z przodu 26 to kuszące.

Wspominasz że inna przerzutka na przód.Jaka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, myślę, że i ta która jest może podpasować ale nie jestem pewien. Te jedenastkowe napędy mają z przodu różnicę 10 blatów więc pojemność tej co masz może być za mała. W jedenastkowym napędzie nie ma korby 38-26, jest w dziesiątkowym  ale to już większa zmiana - bo i korba i przerzutka.

Dlatego chyba w miarę tanio to 11-46 przy pozostawieniu obecnej korby albo już porządnie zmiana na korbę 40-30-22 przy pozostawieniu obecnej kasety i przerzutki (z dłuższym wózkiem !).

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...