some1 Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 Przerzutka teoretycznie ma pojemność 22, więc nawet tarcza 24 w połączeniu z blatem 48 wychodzi poza zakres przewidziany przez producenta. Na tych przełożeniach różnica pomiędzy kolejnymi biegami to cztery zęby, więc sama wymiana kasety z 32 na 34 da raptem pół biegu. Z przodu podobnie. Dopiero jak to połączysz będzie konkretny efekt, ale też nie taki że nagle zacznie rower podjeżdżać pod ściany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mibajk Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 Dzięki za pomoc wszystkim. Pewnie zmienię tylko kasetę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomwer Napisano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2019 Czołem. Czy kaseta Srama 12s 10-50 będzie współpracowała z przerzutką i manetką Shimano XT 8100? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2019 12 godzin temu, mibajk napisał: Dzięki za pomoc wszystkim. Pewnie zmienię tylko kasetę. To od razu zmień na 11-36. Kaseta do 34 to taka żadna zmiana. 2 godziny temu, Tomwer napisał: Czołem. Czy kaseta Srama 12s 10-50 będzie współpracowała z przerzutką i manetką Shimano XT 8100? Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mibajk Napisano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2019 2 godziny temu, uzurpator napisał: To od razu zmień na 11-36. Kaseta do 34 to taka żadna zmiana. A przerzutka będzie w stanie obsłużyć 36? Znalazłem gdzieś, że do 34. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2019 Zadziała bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2019 Osobiście nie próbowałem wyjść w tym modelu poza dozwolone parametry ( max pojemność 45 to jeszcze pół biedy, a nawet żadnej biedy nie ma - będziesz miał 47 - dobrze dobrana długość łańcucha załatwi sprawę ), ale z największą koronką ( 34 max wg. Shimano ) może to pogorszyć nieco pracę ( trzeba będzie na max odsunąć wózek od kasety wkręcając śrubę B w przerzutce ). Tu jest "szosowiec" który włożył kasetę 12-36 ( dla rd-m771 sgs ) i pisze, że działa, choć przerzucanie - szybkość ucierpiała nieco. ( na dole w opiniach ) https://www.sjscycles.co.uk/derailleurs-rear/shimano-deore-xt-rdm771-9-speed-top-normal-rear-derailleur-sgs-long-cage/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mibajk Napisano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2019 To chyba zajadę co jest, tym bardziej, że mam nowy łańcuch. Zastanowię się wtedy czy nie przejść na 2x9. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miki74 Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 Gdzieś czytałem że manetki SRAM Eagle można ożenić z przerzutką Shimano DynaSys (musi spełnić warunek max koronki zębatki). Jeżeli się mylę poprawcie. Apex posiada system Type 3 tak jak SRAM Eagle, czyli manetki Apex z przerzutką Eagle i odwrotnie, ze sobą kompatybilne ? W takim razie, jeżeli to co napisałem powyżej ze sobą chodzi, to maneki Apex powinno dać radę zestroić się z przerzutką Shimano DynaSys ? Wiadomo ilość indeksów manetce i ilość koronek kasety musi się zgadzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miki74 Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 Nie mogę dopisać, trochę poszperałem po sieci Ciąg linki w Eagle nazywa się X-Actuation , w Apex Exact Actuation i się różni. SRAM Exact Actuation 11 road – 3.1mm SRAM X-Actuation 11 – 3.48mm Shimano 10 MTB – 3.4mm Shimano 11 MTB – 3.6mm Dziwi mnie że w shimano między że 10s ma mniejszy od 11s, powinno być odwrotnie. Może źle zmierzone. Generalnie różnica w ciągu linki jest 0,3 - 0,5mm, trzeba by było zwiększyć dźwignię. źródło: https://bike.bikegremlin.com/1339/bicycle-rear-shifter-compatibility/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 W MTB Shimano i Sram można mieszać więc ciąg linki powinien być taki sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miki74 Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 Myślę że wartości z tej tabeli powinny być odwrotne, czyli: Shimano 10 MTB – 3.6mm Shimano 11 MTB – 3.4mm Na tą chwilę nie mam jak tego zweryfikować. Wówczas w MTB 0,08mm mogło by nie mieć większego znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 (edytowane) Nie wie ile w praktyce dla działania manetki to jest 0,08mm, ale manetka NX z RD-M8000 działa idealnie. 0,08 mm można równie dobrze uznać za błąd pomiarowy, wg mnie mniejszym błedem by był obarczony pomiar całego skoku manetki tj. od 1 do 11 biegu. Edytowane 23 Sierpnia 2019 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jamalsop10 Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 Witam, posiadam rower Kands Maestro men 2015 na podzespołach wklejonych nizej. Rower jest w kiepskim stanie, jezdzil na nim moj brat (140kg), kaseta i mechanizm korbowy sa zajechane. Zębatki są zjechane jak szpilki. Na rowerze nie da się praktycznie jechać bo łańcuch przeskakuje. Jak bylem w serwisie to poweidzieli mi ze wymiana części moze wynieść nawet 800-1000 zl, to polowa ceny za ktora był kupiony rower. Zastanawiam się czy może sa jakies kompatybilne tansze części. Rower bylby tylko uzywany to jazdy do sklepu, rzadko do jazdy do pracy (7km). Maksymalnie 100km na miesiąc. Serdecznie dziękuję za kazdą odpowiedz. Mogę porobic zdjecia roweru jesli to może pomoc. Rama KANDS aluminiowa AL.-6061 19" lub 21" Amortyzator przód SR-SUNTOUR NVX amortyzowany, aluminiowy z regulacją twardości oraz hydrauliczną blokadą całkowitą Przerzutka tył SHIMANO ALIVIO RD-M4000 Przerzutka przód SHIMANO ALIVIO FD-T4000 Manetki SHIMANO ALIVIO ST-M4000 3 x 9 Klamki hamulca SHIMANO ALIVIO Kaseta SHIMANO ALIVIO HG-300 9V Łańcuch SHIMANO ALIVIO HG-53 Mechanizm korbowy SHIMANO FCM-371 ramiona 175mm tarcze 48/36/26 Piasty SHIMANO FH-TX800 kasetowe aluminiowe na szybko-zamykacze Hamulec przód TEKTRO V-brake aluminiowy Hamulec tył TEKTRO V-brake aluminiowy Obręcze KANDS MAXX aluminiowe wzmacniane dwukomorowe Suport Siodło Opony Mostek Kierownica Sztyca siodła Pedały Liczba biegów Wyposażenie NECO na łożyskach maszynowych DDK EDEN anatomiczne CST 28” 700 x 38C szosowo terenowe KALLOY UNO aluminiowy typu a-head KALLOY UNO aluminiowa profilowana KALLOY UNO aluminiowa FP aluminiowe 27 speed Podpórka aluminiowa URSUS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poochaty Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 Ale co konkretnie masz do wymiany? Bo korba, kaseta i łańcuch do 9 rzędowej grupy na pewno nie kosztuje 800 zł... Ja wiem, że serwis jeszcze musi zarobić ale to i tak jest dużo. Coś jeszcze wymaga podmiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mistrzusek Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 Cześć Szosowa kaseta Sram pg 1170 11-28 będzie działała z przerzutką tylna Shimano Ultegra r8000? Są kompatybilne w tej płaszczyźnie? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polmaj Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 12 minut temu, Poochaty napisał: Ale co konkretnie masz do wymiany? Bo korba, kaseta i łańcuch do 9 rzędowej grupy na pewno nie kosztuje 800 zł... Ja wiem, że serwis jeszcze musi zarobić ale to i tak jest dużo. Coś jeszcze wymaga podmiany? pewnie zolozyli jeszcze wymiane kol i amortyzatora i oczywiscie robocizne , kol warto poszukac samemu bo wstawia ci najtanszy badziew i policza jak za zboze , amortyzator zmien na sztywny widelec i pozbedziesz sie klopotu z jego serwisem i kilogramow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 + być może stery, pancerze, linki, kółka przerzutki ( ew. przerzutka ) suport, ogumienie, może szczęki h-ca lub minimum klocki. Pedały ? itp. Zależy jak bardzo "zapuszczony" ten rower jest. Co naprawdę trzeba wymienić, a co może zostać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jamalsop10 Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 (edytowane) 29 minut temu, Poochaty napisał: Ale co konkretnie masz do wymiany? Bo korba, kaseta i łańcuch do 9 rzędowej grupy na pewno nie kosztuje 800 zł... Ja wiem, że serwis jeszcze musi zarobić ale to i tak jest dużo. Coś jeszcze wymaga podmiany? Powiem ci szczerze nie wiem do konca bo nie znam się na tym. Generalnie na pewno manetke i hamulce. Ale glowny problem jest taki ze lancuch mi przeskakuje na kazdym kroku. W serwisie mi powiedzieli że mam caly uklad napedowy do wymiany. Rowerem jezdzil brat, wywalil go. A ja zastanawiam się czy uda sie go jakos odratowac. Tutaj zamieszczę zdjecia. Uwaga na drastyczny widok. Edytowane 23 Sierpnia 2019 przez jamalsop10 Dodanie zdjęć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 (edytowane) Zrób dużo zdjęć. Całego roweru. Dookoła, podzespołów itp. Wrzuć je potem ( wszystkie na raz lub ze 20 na raz - hurtem zaznacz ) na https://imgbb.com/ Wtedy będzie coś można powiedzieć ( choć najlepiej pomacać ) W każdym razie po zdjęciu tej przerzutki nie zapowiada się kolorowo. ( kółeczka nie istnieją, przerzutka pewnie też ma luzy ) Edytowane 23 Sierpnia 2019 przez SoloTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jamalsop10 Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 Szczęki h-ca do uratowania, trzeba wymienić klocki. 25-40 pln na dwa koła. Pancerze i linki to raczej wszystkie. ( 50 ) Jak koła ? proste, nie biją ? Piasty bez luzów i kręcą się lekko? Amor ugina się płynnie w miarę ? Napęd w całości do wymiany, korba 50-150, suport ( jeśli ma luzy lub coś mu dolega ) 25-50 pln, łancuch 50-70, kaseta 50-70, przerzutka tylna 70-120, opona tył 35-50, ( przód chyba może zostać - jeśli nie to x 2 ) Dętka 15 pln. Gdyby było źle to : stery : 25-50, koło tył 100-130, przód 80-100, Robocizna - zależy gdzie - 50-200. Amor - 150-250 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jamalsop10 Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 Czyli generalnie kwota 800-1000zl ktora mi powiedzieli w serwisie jest realna. W takim wypadku rodzi się pytanie czy jest sens ratowac ten rower jak za 900zl dostane budrzetowego kands-a navigatora ktory raczej wystarczy do przebiegu 600-800km na rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 Po włożeniu sporej kwoty ( najgorsza wersja ). Rower będzie jak nowy. Zostanie rama, wsporniki kierownicy, siodła, kierownica, klamkomanetki i szczęki hamulca. I to będzie rower na kasecie ( jest lepiej mieć kasetę niż wolnobieg ). Wolnobieg poza gorszą kulturą pracy, mniejszą ilością biegów, wyższą awaryjnoscia piasty tylnej jest max do 80- max maxów 90 kg. ( oś w tylnym kole permanentnie się krzywi ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 W dniu 8.08.2019 o 19:15, KurczakNorris napisał: Kółka sobie zmień na te Tacx. Pancerze i linki przerzutowe też koniecznie. Wszystko wyczyszczone nasmarowane itp. Jednak kupiłem i założyłem kółka Tacx 11T na maszynowych łożyskach, nowa linka i pancerz. Chodzi lepiej, biegi wchodzą prawidłowo. W tych kółkach nowych było oznaczenie Low... i UP czyli dolne i górne o dziwno tak samo wyglądały, ale zamontowałem jak instrukcja kazała. A to stare kółka ślizgowe 12 tys km. I pytanie ten łańcuch co na nim jeżdżę 8 rzędowy Shimano jest kierunkowy? Bo KMC X11 nie są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.