Skocz do zawartości

[Kompatybilność napędów] Temat do dyskusji, zadawania pytań, etc.


Puklus

Rekomendowane odpowiedzi

Obecnie nie mam roweru przy sobie przez jakiś czas i nie mam szans dokładnie sprawdzić jak to wygląda, więc na razie badam temat w Internecie. 

Chodziło mi generalnie o to, czy jak piasta jest pod 7 rzędów, to uda tam się bez problemów dać 8 czy 9, nawet kosztem wymiany całego koła. Ale o ile dobrze rozumiem wasze wypowiedzi to tak.

To oznacza, że piasta + bębenek pod 7 rzędów mają taką samą szerokość jak piasta+bębenek po 8/9/10 rzędow? Bałem się, że będzie trzeba rozginać tylny widelec w najgorszym przypadku... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem do ogarnięcia rower, jest w nim suport BB6700. Mam wrażenie, że linia łańcucha jest za bardzo odsunięta od ramy dlatego zerknąłem w PDF tego suportu. Jest tutaj coś czego do tej pory nie spotkałem - taki dwuczęściowy spacer pomiędzy ramieniem korby a miską. Problem w tym, że w rowerze tego spacera nie ma, w zamian są trzy podkładki pomiędzy miskami a ramą jak w "wcześniejszych generacjach" tych suportów. Mufa ramy ma 68mm, czy w takim przypadku powinna zostać jedna podkładka, po stronie nie napędowej?

Edytowane przez Kysu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, woland12 napisał:

Jest jakaś klamkomanetka do 7 rzędów z tyłu, która nie ma plastikowej klamki hamulca?  

8-rzędowe mają ten sam indeks i z powodzeniem możesz taką zastosować - minus pewnie wiesz o jeden klik za dużo ale z dobrze ustawionymi granicami na przerzutce będzie działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Kysu napisał:

8-rzędowe mają ten sam indeks i z powodzeniem możesz taką zastosować - minus pewnie wiesz o jeden klik za dużo ale z dobrze ustawionymi granicami na przerzutce będzie działać.

Czy oby na pewno? Sam nie wiem, bo nie sprawdzałem. Natomiast nawet tu na forum było dużo wypowiedzi, że to może działa, ale nie jest perfekcyjne (różne odległości pomiędzy zębatkami?), więc wolę wybrać 7-rzędową dla własnego spokoju ;) 

 

 

13 minut temu, SoloTM napisał:

Dzięki, właśnie szukałem czegoś prostego i pancernego. 

Te pierwsze będą działać pod proste hamulce tarczowe mechaniczne Tektro? 

Edytowane przez woland12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, woland12 napisał:

Czy oby na pewno? Sam nie wiem, bo nie sprawdzałem. Natomiast nawet tu na forum było dużo wypowiedzi, że to może działa, ale nie jest perfekcyjne (różne odległości pomiędzy zębatkami?), więc wolę wybrać 7-rzędową dla własnego spokoju ;) 

Na 100% odstępy pomiędzy zębatkami są takie same, kasety 8 są szersze o tą jedną koronkę. Ale jeśli masz już coś konkretnego pod 7 no to nie warto kombinować - myślałem że już jest deficyt dobrych manetek na niszowe już 7 biegów stąd moja propozycja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Posiadam kasetę Shimano CS-4600 10 rzędową, 12t-28T, oraz korbę 46t-36t.
Do tego zestawu dotychczas miałem przerzutkę tylną shimano 105 RD-5701 SS, którą musiałem wymienić, niestety omyłkowo zakupiłem shimano 105 RD-5701 GS.
Czy przy mojej konfiguracji wersja GS będzie pasować?
Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to połączenie stworzone w niebiosach, ale powinno działać. Dla świętego spokoju bym jednak wymienił na SS - lepiej to działa.

EDIT: ale z specyfikcji wynika, że w grupie 5700 GS/SS różnią się tylko wózkiem - skos jest ten sam, więc wsio ryba, będzie działać.

Edytowane przez uzurpator
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam:

Korba: Shimano FC-M431, 48x36x26T.

Przerzutka (przód): Shimano Alivio, FD-M430.

Przerzutka (tył): Shimano XT, RD-M771 SGS.

Manetki: Shimano Deore, SL-M 590.

Kaseta: Shimano CS-HG50, 11-32T.

Mam dwa pytania:

1. Mogę wymienić zębatkę z przodu z 26 na 22/24 bez zmiany przerzutki? Wygląda na odkręcaną.

2. Mogę wymienić kasetę na stopniowanie 11-34 bez zmiany przerzutki?

Edytowane przez mibajk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Możesz, ale spowodujesz degradację jakości zmiany biegów. Mniejszą lub większą, kwestia szczęścia.

2. Jak najbardziej.

Czy dobrze zgaduję, że chcesz niższych przełożeń? Jeżeli tak, i nie jesteś zawodnikiem Tour De Franc, to rozpatrz zmianę całej korby na coś typu 40/30/22. Wyjdzie pewno taniej, bez straty jakości pracy a przełożenie 48/11 to się nadaje do finiszowania TDF, nie do normalnej eksploatacji roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiana koronki 26 na 22 prawie na pewno spowoduje ocieranie łańcucha o dolną część wózka przerzutki. No i upośledzenie minimum, a stawiam nawet gorzej, na dyskwalifikujaca pracę przedniej przerzutki. ( tarcze 48/36/22 ). Obsluzylaby to stara xtr serii 900/901 lub xt serii bodaj 735.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...