Skocz do zawartości

[Kompatybilność napędów] Temat do dyskusji, zadawania pytań, etc.


Puklus

Rekomendowane odpowiedzi

@klonas masz tam bardzo stary system kasety shimano gdzie najmniejsza zębatka stanowi automatyczni nakrętkę , kupno takiej nowej kasety to obecnie nie lada sztuka . Sprawdź czy czasami problem nie tkwi w bębenku , być może on przepuszcza.

@nowy123123 możesz zmienić bez problemu , bębenek 9s przyjmuje bez problemu 10s i MTB 11s, na przód musisz dobrać suport pod rodzaj posiadanej mufy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za odp.

nie znam sie dokładnie o co chodzi, tzn. wiem co to mufa, ale  jaką mam to nie wiem. suport mam na kwadrat (jak sprawdziłem), łożyska schowane w mufie. może łatwiej kiedy pokaże jaki mam ten rower a więc www.cannondale.com/de-DE/Europe/Bike/ProductDetail?Id=12d66390-1905-4b34-906a-c430efcc0173&parentid=undefined

 

myślę o napędzie z grupy deore xt lub slx i ogólnie jak najwięcej zmienić bym chciał no może poza hamulcami i pewnie piastami w kołach.

zależy mi na szybkich przełożeniach biegów, prędkości zjazdowej i podjazdowej oraz na prostej. wszystko na asfaltach ewentualnie szutrach.

pozd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tatanka napisał:

Według specyfikacji w korbie masz największy blat 48T.Wykorzystywałeś go czasami w połączeniu z najmniejszą koronką kasety,czyli najszybsze przełożenie?

hej,

tak zgadza się mam 48/36/26 i tył 11/32... i wiadomo wykorzystywałem.

pisząc szybki miałem na myśli przełożenia, niezawodność i kulturę pracy przełożeń oraz wydaje mi się że właśnie na dole (w sensie przód mała tarcza, tył duża) brakuje mi jeszcze wolniejszego biegu by komfortowo i sprawnie podjeżdżać.  jeśli chodzi o prędkość na najszybszym przełożeniu jest spoko. i tak będę to poprawiał w sensie, że pracował będę nad kadencją... aczkolwiek jak napisałem dół i kultura pracy jak gdyby w alivio to nie to czego bym oczekiwał.

a może po prostu za mało jeszcze na tych ustawieniach tej grupie osprzętu pojeździłem, choć z drugiej strony kurde jeśli mam środki finansowe to czemu by ich nie użyć na usprawnienie roweru.

ps. jak się ma prędkość (przy założeniu tej samej kadencji i rozmiaru kół) przy ustawieniach korba przód 48t x tył 11t versus systemy dwu-blatowe plus więcej biegów i zębatek z tyłu dajmy na to 11/40?  domniemam  że tak samo, tak czy nie ?

ps2 suport na kwadrat wszędzie mówią piszą że to przestarzała technologia...

 

pozd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezły zakres potrzebujesz do jazdy skoro  dopiero 48 jest wystarczająco ,a 32 to za mało.Z jaką kadencją jeździsz przy 48/11?Ale skoro tak,to potrzebujesz szosowej korby powiedzmy 50-34 i kasety 11-42/46.Tylko nie wiem,czy taka szosowa korba,która będzie dużo bliżej tylnych widełek nie będzie o nie ocierała.

Więcej biegów daje Ci tylko lepsze zestopniowanie napędu,lub  możliwość założenia kasety o większych koronkach.Przy blacie 48 i koronkach 11/40 prędkości będą takie same niezależnie od ilości biegów.

A tak swoją drogą,to przy takiej rozpiętości przełożeń,to ja chyba bym nie przechodził na 2x10/11 tylko pozostał przy 3x9,ewentualnie zmienił na 3x10 i dał dobry osprzęt jeśli Ci na tym zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48/36/26 + 11/40 11s? Chyba żadna przerzutka nie ogarnie tej pojemności. 

Dwa, nawet jakby tyłem pójść na kompromisy, to na przodzie bedzie niezgodność łańcucha z przerzutką. Obecne korby 3rz do trekingow są mniejsze, a więc znowu w grę będzie wchodzić przerzutka od 9/10s.

Ciekaw jestem jak ty jeździsz, że potrzebujesz jednocześnie 48 z przodu, a 26:32 w 9s to za mało. 

Moim zdaniem, nie kombinuj, wymień sobie tylko kasetę na 11-34 lub 11-36 i tak zostaw. Niekiedy najtańsze rozwiązania są najlepsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem nowy i prawie zielony w temacie, mam pytanie.  Czy na korbie Shimano FC M590, dedykowanej głównie do 9s da się zbudować napęd 3x10s. Opisy niektórych sprzedawców na aledrogo mówią że sobie poradzi. Więc jaka jest prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozum, kolego Morfeusz, że założysz to wszystko, i nawet będziesz mógł jeździć, ale przerzutka nie będzie słuchać manetki. Z najmniejszej koronki, klik, przerzucisz na kolejną, pewnie jeszcze na jedyną, ale dalej już nie wrzuci, musiałbyś kliknąć 2 razy, przerzutka będzie halasowala ( łańcuch ). Itd itp. 

Edytowane przez SoloTM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że wrócę do systemu 8rz. bo jest po prostu tańszy (przynajmniej kaseta i łańcuch) a mi więcej przełożeń nie jest potrzebne . Wcześniej mało kiedy co wymieniałem a teraz to katastrofa, trochę pojeździsz i już wymiana. Manetki 8rz. to najwyżej Acery można kupić. Chyba że Clarisy byłyby dobrą opcją  :angry2:

A przerzutka 9rz. obsłuży kasetę i manetkę 8rz?

Edytowane przez morfeusz1805
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...