thepanone Napisano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2017 Hej, kupiłem hamulce hydrauliczne (slx). Czy montaż polega na przykręceniu tego i owego czy muszę robić jakieś dziwne rzeczy? (przewody zostały w sklepie skrócone i odpowietrzone). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2017 Jak kupiłeś nowe to są zalane i odpowietrzone, wystarczy przykręcić i wyregulować zacisk aby nie obcierały klocki o tarczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2017 Przykręcasz , regulujesz i jedziesz . Pamiętaj , że nowe klocki muszą się dotrzeć zanim osiągną pełną siłę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 12 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2017 dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 17 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Mam kolejne pytanie, może uda się nie otwierać nowego tematu. Po zakupie jak każdy lepszy głupek naciskałem wesoło klamkami by sprawdzić czy mnie nie oszukali, czy klamki działają. Dopiero później wszedłem na youtube gdzie każdy film instruktażowy zaczyna się "absolutnie nie naciskać klamek przed montażem". Czy już zapowietrzyłem hamulce? Jak to sprawdzić? Zaciski mają zbyt mało miejsca by zmieścić tam klocki miedzy tarczę, jak rozszerzyć zaciski? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Możesz śmiało naciskać klamki. Jest kilka "ale" jednak. Jak nie było tarczy, tłoki sie wysunęły i tak zostały. w wielu heblach np w magurze można śmiało klikać klamką aż do końca, klocki sie zejdą i tyle. W innych tłoczki są krótsze i może sie rozszczelnić układ, pocieknie kropelka płynu, lub więcej i hamulec zapowietrzony. W najgorszym wypadku zalejesz olejem klocki i będą do wymiany. Rozepchaj tłoki i sprawdź jak działa hamulec. Jeżeli to shimano, klamka powinna być średnio twarda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 17 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 naciskałem bez założonych hamulców, bez tarcz. Klocki są suche, nic nie pociekło. Rozepchaj tłoki i sprawdź jak działa hamulec. Jeżeli to shimano, klamka powinna być średnio twarda. No właśnie tego dotyczy moje pytanie, jak to cholerstwo rozepchać (wyciągnąłem klocki oczywiście) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Wkładasz coś płaskiego ,szerokiego (są do tego dedykowane narzędzia , zerknij na google jak to wygląda) zapierasz o rant zacisku i wpychasz tłoczek ale rób to ostrożnie bo tłoczki ceramiczne są dość kruche i łatwo o uszkodzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 17 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 dzięki, udało się. Właśnie pokombinowałem podobnym sposobem. dwa płaskie klucze a między nimi śrubokręt obracałem, i bez problemu poszło. uf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 (edytowane) W Shimano, po rozepchnięciu tłoczków, dobrze jest po wpięciu kół w rower a tym samym kiedy tarcze hamulcowe są wsunięte w zaciski hamulca, nacisnąć dosyć szybko kilka razy klamkę, a następnie przytrzymać ją dociśniętą przez jakąś chwilę, powiedzmy 30s. Po takim zabiegu klocki hamulcowe mają odpowiedni dystans do tarczy, a klamka ma dobrze zdefiniowany punkt początku hamowania. Edytowane 17 Sierpnia 2017 przez Waza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 17 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Po takim zabiegu klocki hamulcowe mają odpowiedni dystans do tarczy, a klamka ma dobrze zdefiniowany punkt początku hamowania. No właśnie, mam jeszcze 2 pytania, pierwsze w tej kwestii. Zamontowałem, przejechałem się. Czy to normalne że zaciski hamują dopiero gdy klamką zrobię pusty ruch 1 cm, czy ruch klamki powinien od razu hamować (zaciski od razu reagują na ruch klamki) ? Czy to kwestia regulacji czy tak ma być? Nie mogę wkręcić dolnej śruby hamulca/adaptera w widelcu. Rower parę lat jeździł na v'kach i nie wiem czy tam jest jakaś rdza czy coś źle montuję. Śruba (ta krótsza z zestawu) wkręca się do połowy i za cholerę nie idzie dalej. Zastanawiam się czy mogę użyć dodatkowych nakładek na śrubę by unieruchomić hamulec i by ta śruba była wkręcona do połowy, ale przez to bloki hamulcowe będą o około 1 cm wyżej wysunięte, ale jednak w całości będą łapać tarczę. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Ruch klamki ma pewną zwłokę w działaniu (w moich M8000 jest podobnie) , modulacja w shimano nie jest najwyższych lotów. Nie dawaj żadnych podkładek , śruba ma wejść cała aby stabilnie zamocować zacisk , przegwintuj otwór gwintonikiem i powinna wejść . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Ten pusty skok w Shimano to jest zaleta, tak ma być, dzięki niemu hamulce od Japończyków są znacznie cichsze od konkurencji. Po prostu klocki są znacznie bardziej odsunięte od tarczy hamulcowej i dzięki temu tarcze nie jęczą jak np. u Sram. Ten ruch jałowy jest określony i dobrze zdefiniowany, dlatego możemy łatwo wyczuć początek hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 18 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 (edytowane) co ja bym zrobił bez tego forum. Bardzo dziękuję. Edytowane 18 Sierpnia 2017 przez thepanone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 18 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Wydał masę pieniędzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 18 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 (edytowane) Wydał masę pieniędzy (a to akurat do dyskusji. Każdy temat otwieram z kwotą 2n a wychodzę z 2n^2. Wydawałbym mniej w krótszej perspektywie... ale kupowałbym dziadostwo. Nie mam słów ile tu już dostałem pomocy) Ostatnie pytanie, śruba ma wejść cała aby stabilnie zamocować zacisk , przegwintuj otwór gwintonikiem i powinna wejść . takie gwintowniki mają w serwisach rowerowych? Czy gwintownik to zwykła wiertarka z odpowiednią nasadką? Sam to zrobię jeśli kupię odpowiednią nasadkę? Szukać w sklepach "gwintownik do aluminium"? Edytowane 18 Sierpnia 2017 przez thepanone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Dobry serwis powinien mieć gwintownik ale można go kupić za kilkanaście złotych w każdym sklepie motoryzacyjnym/rolniczym. Nie rób tego żadną wiertarką/wkrętarką tylko ręcznie z pomocą uchwytu tylko nie wiem czy jest sens kupować to wszystko dla jednego otworu , równie dobrze możesz z widelcem podejść do jakiegoś ślusarza czy nawet mechanika samochodowego i za przysłowiowe piwo zrobi ci to od ręki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 18 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 gwintownik dla mnie "gwintownik" wygląda jak coś co wkłada się w wkrętarkę. co masz na myśli pisząc "uchwyt" w ręcznie z pomocą uchwytu takie coś? w sensie gwintownikiem we wkrętarce mogę mieć za wysokie obroty i spiepszyć gwint? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Tak , coś takiego. Wiertarka ma za duże obroty stąd takie rzeczy robi się ręcznie tym bardziej, że ty nie będziesz tworzył nowego gwintu tylko udrażniał już istniejący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 18 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 kupiłem gwintownik, uchwyt miałem. Poszło. Wszystko gra. Wreszcie wszystko co miałem kupić - zamontowane i działa. uf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RainbowHunterPL Napisano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 Ten pusty skok w Shimano to jest zaleta, tak ma być, dzięki niemu hamulce od Japończyków są znacznie cichsze od konkurencji. Po prostu klocki są znacznie bardziej odsunięte od tarczy hamulcowej i dzięki temu tarcze nie jęczą jak np. u Sram. Ten ruch jałowy jest określony i dobrze zdefiniowany, dlatego możemy łatwo wyczuć początek hamowania. No akurat tu się mylisz w Avidach było coś takiego ale w aktualnych Sramach odległość jest na tyle duża że tarcza pomimo bicia nie obciera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaroo1 Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 To się pochwal rowerem daj parę fotek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 @@RainbowHunterPL, nie miałem najnowszych hampli Srama, jeżeli to poprawili to tylko plus , bo we wcześniejszych nie dawało się ustawić zacisku żeby tarcza nie dzwoniła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RainbowHunterPL Napisano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2017 (edytowane) No sam się ździwiłem że tak łatwo się ustawiły heble i nic nie dzwoni ani nie obciera a tarcze mam raczej niskich lotów RT64 Edytowane 27 Sierpnia 2017 przez RainbowHunterPL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.