krisek96 Napisano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2017 Witam zastanawiam się nad zakupem pierwszego roweru szosowego. Głownie jak wiadomo szosa i okazjonalnie udział w zawodach (triathlon) rower potrzebny do treningów,zawodów jak i jazdy rekreacyjnej W zwiazku z ograniczonym budżetem maks 2500tys w padło mi w oko kilka propozycji czy, któraś jest warta ceny i co o nich sądzicei? http://allegro.pl/cube-peloton-alu-carbon-shimano-105-tiagra-i6920591549.html http://allegro.pl/stevens-stelvio-pro-shimano-105-mavic-super-stan-i6915642169.html http://allegro.pl/rower-scott-speedster-30-2014r-ultegra-okazja-i6912721728.html Jeżeli myślicie że w moim budzecie jest cos lepszego to proszę o propozycje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2017 Jakby dało radę dorzuć do 2800 to za tyle masz rometa huragana 3 na tiagrze, dobry wybór pod względem cena/jakość, geo też w miarę pod triathlon podejdzie. Jak nie to zanim zaczniesz patrzeć na używane rowery znajdź jakiegoś ogarniętego znajomego w tej kwestii i z nim jeździj oglądać - chodzi o to żeby nie kupić studni bez dna, a rower używany może być pełny niespodzianek. Zwłaszcza że kilka lat już mają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisek96 Napisano 10 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2017 a jakbym miał już wybrać z tych 2 to który bo moj budzet naprawde jest ograniczony i 2500 to maks maksa na razie niestety. A jakby zeszło jeszcze nizej to byłbym happy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2017 Z tych scott zdecydowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dezent Napisano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2017 Z tych trzech żadnego bym nie kupił, ale jakby mi dawali to wybrałbym oczywiście Scotta, chociażby za wygląd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek_Trek Napisano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2017 Mnie z tych trzech przekonuje tylko Scott. Owszem, używany można kupić. Ale jak już za tą kasę to co najmniej z karbonowym widelcem i z korbą typu hollowtech która ma zintegrowaną oś. Bardzo prawdopodobne że używany rower będzie wymagał trochę pracy żeby doprowadzić go do ładu. O ile ktoś wie jak sobie samemu grzebnąć przy rowerze to zabawa u używany sprzęt po prostu może mieć sens i wyjść na plus. Za 2150 nowy kross któremu nic nie brakuje. Co prawda jeszcze hollowtech to nie jest http://allegro.pl/rower-kross-vento-2-0-2015-m-l-i6922477421.html Za 2500 nowy, korba sora R3000 ze zintegrowaną osią http://allegro.pl/wyprzedaz-2017-sensa-umbria-sora-r3000-r-56-i6907853022.html A z używanych coś takiego znalazłem http://allegro.pl/rower-szosowy-koga-flyer-wid-carbon-tiagra-st-bdb-i6919053564.html http://allegro.pl/stevens-scf-2-carbon-shimano-ultegra-i6918499818.html (full karbon dla odważnych) http://allegro.pl/rower-merida-905-race-lite-krakow-shimano-105-i6918236130.html http://allegro.pl/specialized-allez-sora-54cm-szosowy-carbon-i6920182929.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisek96 Napisano 11 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Kurde to sam juz nie wiem czy wziąć używany z lepszym osprzętem czy np. Nowego tego krossa z niższszym osprzetem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerry6 Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Na nowy masz gwarancję, wszystko powinno w nim działać w 100%. Używka to zawsze jest ryzyko, możesz trafić zadbany i dopieszczony egzemplarz a możesz trafić w trupa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Używka to zawsze jest ryzyko, ale ja tam zawsze byłem za używkami. Mi tam najbardziej przeszkadza możliwość że sprzęt był kradziony. Sam wiele rzeczy kupowałem używanych, gdybym brał nówki musiałbym się zadowolić dużo gorszej jakości sprzętem, a że przelatywałem od tanich do drogich komponentów, to wiem jaka jest różnica w użytkowaniu. Choć fakt faktem nowa tiagra jest ponoć spoko i skoro zbliża się koniec sezonu i zaczynają się pojawiać przeceny, to można by było rozważać nówkę i mieć spokój na jakiś czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lederfox34 Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Za 2500 nowy, korba sora R3000 ze zintegrowaną osią WYPRZEDAŻ 2017 SENSA UMBRIA SORA R3000 r.56 (6907853022) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. chyba najlepsza opcja. Dobra geo i osprzet. Zdecydowanie bije Kross 2kę. I za tę cene też bym się w uzywki nie pchała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxwel Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Też bym optował za tą Sensą. Napisz do sprzedającego 100-200zł powinno się udać urwać z tej ceny. Dla mnie jeszcze na duży plus rzadko spotykany kolor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek_Trek Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Kurde to sam juz nie wiem czy wziąć używany z lepszym osprzętem czy np. Nowego tego krossa z niższszym osprzetem Jak kupić używany rower? Szajbajk dobrze gada i w znacznym stopniu wyczerpuję to zagadnienie. Jak widać - potrzeba nawijać godzinę żeby wyczerpać temat . część 1 część 2 część 3 Dobra geo Yhm, geo klasycznej szosówki. Stack/reach to 1,41 w rozmiarze 56cm. W kross vento pozycja jest bardziej na jazdę długodystansową, stack/reach to 1,49 w rozmiarze 56cm. Kross to w sumie też klasyczna szosówka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lederfox34 Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 tak, tylko że Sensa faktycznie nawet jazda treningowa pod triathlon. Kross do vento 4 uznaje się za 'ogólny' wygodny, pośrodku między sport a endurance. (potem już karbon i wyższe grupy na odchudzanie i pod sport) Kolor ma wyróżniający Sora nowa jest jednak lepsza niż Claris. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek_Trek Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Faktycznie również ze względu na geometrię, Sensa pod thriathlon będzie lepszym wyborem. 8rz claris wypada znacząco gorzej niż 9rz Sora R3000 która ma korbę ze zintegrowaną osią. 9 zębatek na kasecie też będzie ciut lepsze. Mniejsza różnica pomiędzy poszczególnymi przełożeniami, dzięki czemu przerzucanie biegów jest bardziej płynne. No i można ciut lepiej dobrać optymalną kadencję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hanus Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Też bym optował za tą Sensą. Napisz do sprzedającego 100-200zł powinno się udać urwać z tej ceny. Dla mnie jeszcze na duży plus rzadko spotykany kolor. Polecam ten sklep w 100% Wszystko tak jak powinno być. Jeśli kupisz na ich stronie, a nie przez allegro będzie taniej u mnie tak było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mataman Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Yhm, geo klasycznej szosówki. Stack/reach to 1,41 w rozmiarze 56cm. W kross vento pozycja jest bardziej na jazdę długodystansową, stack/reach to 1,49 w rozmiarze 56cm. Kross to w sumie też klasyczna szosówka. Od jakiego stosunku stack/reach można mówić, że rama jest do endurance? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek_Trek Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 A to owoce przeszukiwania olx.pl . Nowe rowerki: 2400zł, Unibike Argon, Sora R3000 https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-unibike-argon-CID767-IDnwmva.html#e333b42332 2400zł, Giant Defy, jakaś Soraz 3 blatami https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-giant-defy-aluxx-alu-karbon-shimano-szosa-kolarzowka-CID767-IDhjXQZ.html#e333b42332 2390, Romet Huragan 3, korba jakaś dziwna ale już hollowtech https://www.olx.pl/oferta/20-wyprzedaz-239-90zl-x10-rower-szosowy-kolraka-huragan-3-0-raty-0-CID767-ID6m1Nd.html#b44502faa3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lederfox34 Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 2400zł, Giant Defy, Sora R3000 https://www.olx.pl/o...tml#e333b42332 przepraszam ale albo ja jestem ślepa albo widzę trzy zębatki z przodu w opisie stoi cos innego. a autor ile ma wzrostu i nogi bo widze trochę rozrzutu po tych ramach nie wspominając o jego linkach Wg. mnie nówka od Sensy bije je. Nowy Unibike Argon ma zdecydowanie fajniejsze malowanie (499zł drozej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek_Trek Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Od jakiego stosunku stack/reach można mówić, że rama jest do endurance? rama S (~52cm) powyżej 1,49 rama M (~54cm) powyżej 1,50 rama ML (~56cm) powyżej 1,51 rama L (~58cm) powyżej 1,55 Generalnie np. Canyon przyjmuje takie wartości:sportowa 1,45 i mniej pośrednia 1,45-1,55 endurance 1,55 i więcej Np. w Tribanie 540, rozmiar L (56,4cm) stack/reach 605mm/385mm = 1,571 przepraszam ale albo ja jestem ślepa albo widzę trzy zębatki z przoduDzięki za czujność. Faktycznie, racja, już poprawiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mataman Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Dzięki Bardzo przydatne info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxwel Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Dla mnie wszystko co powyżej 1,5 jest endurance. Przed zakupem objezdzilem kilka rowerów i na każdym z taką wartością było mi wygodnie. W swoim rowerze mam 1,51 i jest bardzo komfortowo, sylwetka jest wyprostowana jak na szosę. Czasem nawet mam wrażenie, że aż za bardzo Nie miałem okazji przejachac się Fuji, a oni w niektórych modelach mają aż 1,6 i ciekaw jestem czy bardzo to czuć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisek96 Napisano 12 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2017 Jak bardzo ma wpływ rozmiaru ramy na jazdę? Zdecydowałem na ten rower http://allegro.pl/stevens-stelvio-pro-shimano-105-mavic-super-stan-i6915642169.html Po przejechaniu 100 km i zrobieniu przeglądu zerowego będę miał normalnie na niego gwarancję Wiec myślę że jak na pierwszą szose do nauki pozycji i przestawienie się z trekinga styknie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2017 Czyli zdecydowałeś sie na cos co bysmy wybrali jako ostatnie . Rozmiar ramy moze miec dramatyczny wpływ na wygodę jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisek96 Napisano 12 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2017 tylko zastanawiam się dlaczego Stevens jako ostatni tak nie znam się i możliwe że chodzi o grupę osprzętu, natomiast tutaj mam niższą grupe osprzętu shimano 105 a nie ultegra ale mam gwarancję rozruchową 3 msc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek_Trek Napisano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2017 Stevens stoi na starym, 9 rzędowym shimano 105. Z korbą na kwadrat. Czyli odpowiednik współczesnego shimano sora. Przy czym sora R3500 ma mechanizm korbowy ze zintegrowana osią, typu hollowtech. Taka korba jest lżejsza i bardziej sztywna. Na dzień dzisiejszy do regularnych treningów to podstawa. Może ta stara 105 jest zrobiona z ciut lepszej jakościowej stali. Ale nie wiadomo w jakim stopniu ten napęd jest zużyty. W używanym rowerze nie wiadomo tego: czy rama nie ma pęknieć jaki przebieg ma rower w jakim stopniu zużyte są piasty (łożyska). Mogą być wytarte bieżnie = koło do wymiany. (nowe sensowne koła ~700zł) w jakim stopniu zużyte obręcze od hamowania (nowe sensowne koła ~700zł) w jakim stopniu zużyty jest napęd (kaseta, łańcuch, korba sora R3500 to jakieś 450zł + robota) jakie jest zużycie opon (komplet nowych 150zł) w jakim stopniu zużyte są linki, pancerze i jakiej są w ogóle jakości masa innych rzeczy. Luzy na sterach, zużycie łożysk w sterach, luzy we wkładzie suportu i wiele, wiele innych rzeczy. W nowym nie ma tych problemów. Trzaskasz 5000km i nie robisz nic. podsumowując: Chłopie - Sensa za 2500 . Sam koszt wymiany napędu to różnica ceny względem nowego roweru na który jest gwarancja nie 3 m-ce a 5 lat. http://allegro.pl/wyprzedaz-2017-sensa-umbria-sora-r3000-r-56-i6907853022.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.