Skocz do zawartości

[pierwsza szosa] szosa w ograniczonym budżecie


krisek96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zastanawiam się nad zakupem pierwszego roweru szosowego. 

Głownie jak wiadomo szosa i okazjonalnie udział w zawodach (triathlon) rower potrzebny do treningów,zawodów jak i jazdy rekreacyjnej :) 

W zwiazku z ograniczonym budżetem maks 2500tys w padło mi w oko kilka propozycji czy, któraś jest warta ceny i co o nich sądzicei?

http://allegro.pl/cube-peloton-alu-carbon-shimano-105-tiagra-i6920591549.html

http://allegro.pl/stevens-stelvio-pro-shimano-105-mavic-super-stan-i6915642169.html

http://allegro.pl/rower-scott-speedster-30-2014r-ultegra-okazja-i6912721728.html

 

Jeżeli myślicie że w moim budzecie jest cos lepszego to proszę o propozycje :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby dało radę dorzuć do 2800 to za tyle masz rometa huragana 3 na tiagrze, dobry wybór pod względem cena/jakość, geo też w miarę pod triathlon podejdzie. Jak nie to zanim zaczniesz patrzeć na używane rowery znajdź jakiegoś ogarniętego znajomego w tej kwestii i z nim jeździj oglądać - chodzi o to żeby nie kupić studni bez dna, a rower używany może być pełny niespodzianek. Zwłaszcza że kilka lat już mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie z tych trzech przekonuje tylko Scott. Owszem, używany można kupić. Ale jak już za tą kasę to co najmniej z karbonowym widelcem i z korbą typu hollowtech która ma zintegrowaną oś. Bardzo prawdopodobne że używany rower będzie wymagał trochę pracy żeby doprowadzić go do ładu. O ile ktoś wie jak sobie samemu grzebnąć przy rowerze to zabawa u używany sprzęt po prostu może mieć sens i wyjść na plus.

 

Za 2150 nowy kross któremu nic nie brakuje. Co prawda jeszcze hollowtech to nie jest http://allegro.pl/rower-kross-vento-2-0-2015-m-l-i6922477421.html

Za 2500 nowy, korba sora R3000 ze zintegrowaną osią http://allegro.pl/wyprzedaz-2017-sensa-umbria-sora-r3000-r-56-i6907853022.html


A z używanych coś takiego znalazłem

http://allegro.pl/rower-szosowy-koga-flyer-wid-carbon-tiagra-st-bdb-i6919053564.html

http://allegro.pl/stevens-scf-2-carbon-shimano-ultegra-i6918499818.html (full karbon dla odważnych) :D

http://allegro.pl/rower-merida-905-race-lite-krakow-shimano-105-i6918236130.html

http://allegro.pl/specialized-allez-sora-54cm-szosowy-carbon-i6920182929.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używka to zawsze jest ryzyko, ale ja tam zawsze byłem za używkami. Mi tam najbardziej przeszkadza możliwość że sprzęt był kradziony. Sam wiele rzeczy kupowałem używanych, gdybym brał nówki musiałbym się zadowolić dużo gorszej jakości sprzętem, a że przelatywałem od tanich do drogich komponentów, to wiem jaka jest różnica w użytkowaniu. Choć fakt faktem nowa tiagra jest ponoć spoko i skoro zbliża się koniec sezonu i zaczynają się pojawiać przeceny, to można by było rozważać nówkę i mieć spokój na jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Za 2500 nowy, korba sora R3000 ze zintegrowaną osią WYPRZEDAŻ 2017 SENSA UMBRIA SORA R3000 r.56 (6907853022) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

 

:thumbsup:  chyba najlepsza opcja. Dobra geo i osprzet. Zdecydowanie bije Kross 2kę. I za tę cene też bym się w uzywki nie pchała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde to sam juz nie wiem czy wziąć używany z lepszym osprzętem czy np. Nowego tego krossa z niższszym osprzetem

Jak kupić używany rower? Szajbajk dobrze gada i w znacznym stopniu wyczerpuję to zagadnienie. Jak widać - potrzeba nawijać godzinę żeby wyczerpać temat :D.

 

część 1

 

część 2

 

część 3 

 

 

 

Dobra geo

Yhm, geo klasycznej szosówki. Stack/reach to 1,41 w rozmiarze 56cm. W kross vento pozycja jest bardziej na jazdę długodystansową, stack/reach to 1,49 w rozmiarze 56cm. Kross to w sumie też klasyczna szosówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, tylko że Sensa faktycznie nawet jazda treningowa pod triathlon. Kross do vento 4 uznaje się za 'ogólny' wygodny, pośrodku między sport a endurance. (potem już karbon i wyższe grupy na odchudzanie i pod sport) 

Kolor ma wyróżniający :)

Sora nowa jest jednak lepsza niż Claris. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie również ze względu na geometrię, Sensa pod thriathlon będzie lepszym wyborem. 8rz claris wypada znacząco gorzej niż 9rz Sora R3000 która ma korbę ze zintegrowaną osią. 9 zębatek na kasecie też będzie ciut lepsze. Mniejsza różnica pomiędzy poszczególnymi przełożeniami, dzięki czemu przerzucanie biegów jest bardziej płynne. No i można ciut lepiej dobrać optymalną kadencję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym optował za tą Sensą. Napisz do sprzedającego 100-200zł powinno się udać urwać z tej ceny. Dla mnie jeszcze na duży plus rzadko spotykany kolor.

 

 

Polecam ten sklep w 100% Wszystko tak jak powinno być. Jeśli kupisz na ich stronie, a nie przez allegro będzie taniej u mnie tak było ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Yhm, geo klasycznej szosówki. Stack/reach to 1,41 w rozmiarze 56cm. W kross vento pozycja jest bardziej na jazdę długodystansową, stack/reach to 1,49 w rozmiarze 56cm. Kross to w sumie też klasyczna szosówka.

 

Od jakiego stosunku stack/reach można mówić, że rama jest do endurance?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2400zł, Giant Defy, Sora R3000 https://www.olx.pl/o...tml#e333b42332

przepraszam ale albo ja jestem ślepa albo widzę trzy zębatki z przodu  :unsure:  

w opisie stoi cos innego.

 

 

a autor ile ma wzrostu i nogi bo widze trochę rozrzutu po tych ramach nie wspominając o jego linkach :)

 

Wg. mnie nówka od Sensy bije je. 

Nowy Unibike Argon ma zdecydowanie fajniejsze malowanie (499zł drozej)  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiego stosunku stack/reach można mówić, że rama jest do endurance?

  • rama S (~52cm) powyżej 1,49
  • rama M (~54cm) powyżej 1,50
  • rama ML (~56cm) powyżej 1,51
  • rama L (~58cm) powyżej 1,55
Generalnie np. Canyon przyjmuje takie wartości:
  • sportowa 1,45 i mniej
  • pośrednia 1,45-1,55
  • endurance 1,55 i więcej 
Np. w Tribanie 540, rozmiar L (56,4cm) stack/reach 605mm/385mm = 1,571

 

przepraszam ale albo ja jestem ślepa albo widzę trzy zębatki z przodu

Dzięki za czujność. Faktycznie, racja, już poprawiłem :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie wszystko co powyżej 1,5 jest endurance. Przed zakupem objezdzilem kilka rowerów i na każdym z taką wartością było mi wygodnie. W swoim rowerze mam 1,51 i jest bardzo komfortowo, sylwetka jest wyprostowana jak na szosę. Czasem nawet mam wrażenie, że aż za bardzo ;) Nie miałem okazji przejachac się Fuji, a oni w niektórych modelach mają aż 1,6 i ciekaw jestem czy bardzo to czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bardzo ma wpływ rozmiaru ramy na jazdę?

Zdecydowałem na ten rower http://allegro.pl/stevens-stelvio-pro-shimano-105-mavic-super-stan-i6915642169.html

Po przejechaniu 100 km i zrobieniu przeglądu zerowego będę miał normalnie na niego gwarancję :)

Wiec myślę że jak na pierwszą szose do nauki pozycji i przestawienie się z trekinga styknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stevens stoi na starym, 9 rzędowym shimano 105. Z korbą na kwadrat. Czyli odpowiednik współczesnego shimano sora. Przy czym sora R3500 ma mechanizm korbowy ze zintegrowana osią, typu hollowtech. Taka korba jest lżejsza i bardziej sztywna. Na dzień dzisiejszy do regularnych treningów to podstawa. Może ta stara 105 jest zrobiona z ciut lepszej jakościowej stali. Ale nie wiadomo w jakim stopniu ten napęd jest zużyty.

W używanym rowerze nie wiadomo tego:

  • czy rama nie ma pęknieć
  • jaki przebieg ma rower
  • w jakim stopniu zużyte są piasty (łożyska). Mogą być wytarte bieżnie = koło do wymiany. (nowe sensowne koła ~700zł)
  • w jakim stopniu zużyte obręcze od hamowania (nowe sensowne koła ~700zł)
  • w jakim stopniu zużyty jest napęd (kaseta, łańcuch, korba sora R3500 to jakieś 450zł + robota)
  • jakie jest zużycie opon (komplet nowych 150zł)
  • w jakim stopniu zużyte są linki, pancerze i jakiej są w ogóle jakości
  • masa innych rzeczy. Luzy na sterach, zużycie łożysk w sterach, luzy we wkładzie suportu i wiele, wiele innych rzeczy.

W nowym nie ma tych problemów. Trzaskasz 5000km i nie robisz nic.

podsumowując: Chłopie - Sensa za 2500 :). Sam koszt wymiany napędu to różnica ceny względem nowego roweru na który jest gwarancja nie 3 m-ce a 5 lat.

http://allegro.pl/wyprzedaz-2017-sensa-umbria-sora-r3000-r-56-i6907853022.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...