Skocz do zawartości

[szosa] kross vento 3.0, vento 4.0, Trek 1.2


Prosti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam pytanie ponieważ chciałem kupic krossa vento 3.0 niestety nie mogę znaleźć roweru na ramie xl (dzwonilem po calej polsce). Postanowilem dopłacic troszke do tego interesu i mam zamiar rozejrzeć sie za Vento 4.0 2017... Dzisiaj przypadkowo przechodząc obok sklepu rowerowego wszedłem do niego i sprzedawca polecił mi treka 1.2 i teraz moje pytanie brzmi czy opłaca sie za 3400 zł kupić treka gdzie z sory sa jedynie przerzutki i klamkomanetki? jak dla mnie sredniej jakości korba jak na rower za ta cene i hamulce no name... czy dokłanie za ta sama cene kupić krossa vento 4.0 gdzie caly naped i hammulce są na tiagrze...co trek ma takiego w sobie ze warto za niego zaplacic tyle pieniedzy? bądz czy za te pieniadze z dobrym osprzetem kross ma jakies wady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trek ma cały napę sory. Po wpisaniu w google znajduje  cene 3144PLN, więc za 3400PLN nie warto.

Szukaj okazji. Chyba, że już potrzebujesz roweru. Za 3,5k już wolałbym tribana 540 lub 520. W intersporcie już są wyprzedaże Giant, Contend 1 jest za 2800PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trek 1.2 ma całą grupę Sora. Korba, łańcuch , klamkomanetki, przerzutki, kasetę, poza hamulcami. 

W Treku masz koła pod tubelessa.

Trek inne podejście do klienta i dilera. 

Dożywotnia gwarancja na ramę dla pierwszego właściciela. Możliwość zakupu nowego roweru po wypadku za 50% wartości. Inny przykład pokazujący podejście Treka, wymiana kasku po wypadku.

Co do B'TWIN nigdy się chyba nie przekonam. Patrząc na ramę zalatuję marketem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisali przedmówcy. Cena Treka wynika z jego polityki.

 

Różnice między rowerami to:

  • trek kaseta 11-28, kross 11-25
  • trek to sora bez hamulców, kross to pełna tiagra
  • trek ma widelec karbonowo-alu, kross w pełni karbonowy
  • trek ma geometrię bardziej wyścigową, kross bardziej endurance (ale obie geometrie to generalnie klasyczne szosówki)

       stack/reach

trek 555/381 = 1,457 roz 54
kross 597/391 = 1,527 roz 55 (L)
Im mniejsza liczba wychodzi z tego dzielenia tym geometria bardziej sportowa, wyścigowa.
 
Generalnie oba wybory są dobre. Kross to lepszy osprzęt ale gorsze podejście do ewentualnych reklamacji itp. Trek to gorszy osprzęt ale lepsze podejście do klienta. Wiem że w Kross'ie ludzie narzekają mocno na siodełko i warto je szybko wymienić. Ponadto zarówno do Treka jak do Kross'a warto dokupić karbonową sztycę. Ona faktycznie znacznie poprawia komfort. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...